تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تو دهنی فائزه هاشمی به پاسخ پدرش درباره دیدار با سران بهاییت + فیلم

  • کد خبر : 137200
  • 27 اردیبهشت 1395 - 7:12
تو دهنی فائزه هاشمی به پاسخ پدرش درباره دیدار با سران بهاییت + فیلم

در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت، رسانه‌ها از قول پدرش آوردند که «فائزه اشتباه بزرگی کرده است». اما دختر آقای هاشمی در گفتگو با یورونیوز تصریح کرد که نه تنها اقدامش اشتباه نبوده و از آن پشیمان نیست، بلکه نظام به بهاییان ظلم کرده است.

گروه سیاسی «کمال مهر»؛ – “من مایلم نوشته‌های را که به چاپ نرسیده مخصوصاً فیش‌های کلید قرآن توسط افراد صالحی آماده چاپ و نشر گردد. اگر دوستانم این آرزوی من را برآورند ممنونم و ان‌شاءالله در اجر آن شریک خواهند بود. لابد دوستانم در تربیت فرزندانم _ که مسئولیت تربیت آن‌ها را به خاطر کارهای عمومی نتوانسته‌ام به‌خوبی انجام دهم _ توجه مبذول خواهند نمود.”[۱]
تو دهنی فائزه هاشمی به پاسخ پدرش درباره دیدار با بهاییتگزاره فوق، قسمتی از وصیت‌نامه هاشمی رفسنجانی است، وی اعتراف می‌کند که نتوانسته در تربیت انقلاب و دینی فرزندان موفق باشد و علی‌القاعده به همسر خود نیز هیچ امیدی در تربیت فرزندان نداشته است، عدم اعتمادی که در سال‌ها بعد خود را نشان داد و مادر خانواده در لباس یک زورگیر و فتنه‌گر، به سربازان خیابانی دستور داد در صورت عدم رأی آوری میرحسین موسوی؛ به خیابان‌ها بریزند.

*******

پرده اول:

سناریو با انتشار یک عکس کلید خورد، دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با “فریبا کمال‌آبادی”، عضو ارشد بهاییت ایران که به‌تازگی بعد از ۸ سال زندان به مرخصی آمده است.

قشر مذهبی و متشرع جامعه اعم از اصلاح‌طلب، اعتدالی و اصولگرا نسبت به تابوشکنی و خط‌شکنی دختر روحانی سرشناس جمهوری اسلامی ایران منزجر شدند؛ البته فائزه از قبل اعلام کرده که با این طیف قرابت و رفاقت دارد و به‌نوعی مسیر آینده را مشخص کرده بود.

وی بعد از اتمام محکومیت خود می‌گوید: زندان تجربه بسیار خوبی بود چراکه با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهایی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

پرده دوم:

رسانه‌ها و اشخاص سیاسی و مذهبی اعم از روحانیت و غیره، نسبت به اینکه چنین قبح شکنی اتفاق بیفتد واکنش نشان دادند و به هاشمی و دخترش گوشزد کردند، این ره که تو می‌روی به ترکستان است تا ۸۵جایی که سید مهدی طباطبایی روحانی حامی هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اقدام می‌گوید: من هم ماجرای دیدار خانم فائزه هاشمی را شنیدم و یقین نکردم، این موضوع برایم سنگین بود و من متعجب شدم که چطور می‌شود شخصی که سوابق بهاییت را می‌داند و فرزند عالم و مفسر قرآنی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که خودش از مبارزین در مسیر انقلاب و دلسوز نظام است این کار را کرده، ولو به اینکه دوستی باشد یا ملاقات باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه با این حرکات دشمنان نسبت به خانواده‌های دین‌دار سوژه درست می‌کنند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه متذکر می‌شوم که خانم فائزه هاشمی درصدد برآید تا این کار را اصلاح کند، گفت: وی باید استغفار کند. وی باید از ملت انقلابی ایران و شیعیان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عذرخواهی کند.[۲]

پرده سوم:

وزارت خارجه امریکا و بی‌بی‌سی دست‌به‌کار شدند و فشار به ایران وارد فاز حقوق بشری از طریق مظلوم‌نمایی بهاییت در ایران شد.

کانال تلگرامی بی‌بی‌سی نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با محکوم کردن ادامه حبس هفت رهبر جامعه بهاییان در ایران، از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است تا این افراد را هرچه سریع‌تر به همراه دیگر زندانیان عقیدتی آزاد کند. بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا همزمان با هشتمین سالگرد حبس هفت مدیر جامعه بهاییان ایران منتشرشده است.

بی‌بی‌سی همچنین در ادامه این سناریو، در گفتگو با “پدیده ثابتی” سخنگوی فرقه بهاییت درباره این جنجال، نشان می‌دهد ارتباط مستمر و قرابت میان فائزه و بهاییان به‌جایی رسیده است که دختر هاشمی اظهارات بهاییان را صحیح داشته و جمهوری اسلامی را دروغ‌گو می‌شمارد؛ ثابتی در این گفتگو به نکاتی اشاره می‌کند که قابل‌توجه است. فیلم زیر

۰۰:۰۰۰۲:۲۲
spaceplay / pause qunload | stop ffullscreenshift + ←→slower / faster
↑↓volume mmute
←→seek . seek to previous 12… ۶ seek to 10%, 20% … ۶۰%
دانلود
پرده چهارم:

فشار اقشار مذهبی، مراجع عظام، سیاسیون، تحلیل گران و مشاوران به هاشمی رفسنجانی، باعث شد که رسانه‌های جریان اصلاحات با دستپاچگی نسبت به این ننگ، نقل قولی از هاشمی را عصر امروز منتشر کنند.

این رسانه‌ها به نقل از هاشمی گفتند: در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت، روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در ابن زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته‌شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم.[۳]

البته در باب این نوع سخنگویی و واکنش هاشمی، نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

پرده پنجم:

بلافاصله بعد از انتشار واکنش پدر خانواده نسبت به اقدام مخالف دین دختر، فائزه هاشمی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بار دیگر وارد میدان شده و به‌نوعی جواب پدر را می‌دهد.

فائزه در گفتگو با یورونیوز می‌گوید: موضع من نسبت به بهایی‌ها، موضع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این‌گونه تبعیض قائل شویم و این‌گونه ظلم بکنیم به بهایی‌ها و سایر گروه‌ها مثل اصلاح‌طلبان درست نیست. شما ببینید چقدر بچه‌های اصلاح‌طلب داریم که از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و زندان رفته‌اند به این دلیل که از حکومت انتقاد کرده‌اند. این‌ها ظلم است در مورد بهایی‌ها هم همین است. نگاه من، نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی می‌گوید که نگاه او به بهاییان در ایران حقوق بشری است و معتقد است که: ما در ایران داریم ظلم می‌کنیم نه‌تنها به این‌ها که به خیلی‌ها. منتهی میزان این‌ها از همه بالاتر است؛ و نباید این اتفاق بیفتد و ما باید رفتارهایمان را اصلاح بکنیم.

دختر هاشمی می‌گوید: من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی‌کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.[۴]

آنچه گفته شد، پرده‌های مختلفی از یک سناریوی امنیتی – حقوق بشری است که بر اساس فشار به جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر آن هم به‌واسطه دختر هاشمی رفسنجانی به‌عنوان قربانی دوستی با بهاییان است.

*******

تو دهنی فائزه هاشمی به پاسخ پدرش درباره دیدار با سران بهاییت + فیلمبرگردیم به اولین خط گزارش و اعتراف هاشمی رفسنجانی؛ نتوانستیم تربیت فرزندانم را به خوبی انجام دهم، ظاهر امر نشان می‌دهد فائزه احترامی برای پدر قائل نیست و به‌نوعی نسبت به اظهارات پدر واکنش نشان داده و می‌گوید من از دیدار و رفاقت با بهاییان پشیمان نیستم.

سؤال اینجا است، آیا هاشمی به‌واقع از رفاقت دختر با دشمنان جمهوری اسلام ایران، ناراحت است؟ یا هاشمی برای پیش برد اهداف خود مجبور به چنین واکنشی شده است؟

هاشمی درباره اقدام فائزه می‌گوید: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

قدری تأمل درباره واکنش و دستپاچگی هاشمی نشان می‌دهد رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام یا فرزندان خود را نمی‌شناسد یا خود را به راه دیگری زده است و یا تظاهر می‌کند پیرمرد ساده و صادقی است!

چند سؤال

* آقای هاشمی اشتباه بد یعنی چه؟ یعنی اگر عکس منتشر نمی‌شد؛ فائزه رفتار درستی کرده بود؟
* آیا دختر شما با زور به دیدار بهاییت رفته و یا به زور از وی عکس گرفته‌اند؟
* آیا دختر شما که قبل‌تر؛ از دوستی و رفاقت خود با منافقین و بهاییت سخن گفته بود، با واکنش شما به دنبال جبران خواهد رفت؟
* آیا فائزه این اقدام و رفتار خود را اشتباه می‌داند که بر اساس حرف شما به دنبال جبران باشد؟
* بین پاسخ محکم فائزه که می‌گوید پشیمان نیست، با اظهارات شما مبنی بر اینکه فائزه اشتباه بدی کرده است، چه رابطه‌ای وجود دارد؟
* می‌شود با چنین واکنشی، به مردم بگویید که من با اقدامات دخترم، مخالف هستم؟
شما پدر و دختر؛ نظام را ظالم می‌دانید

آقای هاشمی در راستای واکنشی که به اقدام فائزه نشان دادید، بد نیست بگوییم این رفتار آیینه تربیتی شماست، فائزه نظام را ظالم می‌داند، همان‌طور که جنابعالی و همسر محترم نظام را ظالم و پدرسوخته می‌دانید.

به این اظهارات توجه کنید:

فاطمه هاشمی: سال ۸۸ روزی پدر ما را دورهم جمع کردند و گفتند دو راه برای زندگی جلوی ما هست: یکی اینکه با حکومت و کسانی که تخلف و ظلم می‌کنند، باشیم و قطعاً شما بهترین زندگی را خواهید داشت؛ اما اگر در کنار مردم قرار بگیرم و از مردم حمایت کنم، شما را اذیت می‌کنند و به زندان می‌اندازند و برخوردهای غیرقانونی با شما انجام می‌دهند و شما باید این‌ها را تحمل‌کنید و ما هم گفتیم تحمل می‌کنیم زیرا چیزی جز راه درست در کنار مردم را نمی‌خواهیم.[۵]

جنابعالی نه‌تنها این اظهارات را هیچ‌گاه تکذیب نکردید بلکه رفتار شما اعم از سکوت، نامه بدون سلام به رهبری و همچنین نماز جمعه ۲۶ خرداد نشان داد شما با زیرکی یک پای فتنه بودید؛ وقتی پدر خانواده به این صراحت نظام را ظالم می‌داند، دختر و پسر شما نیز نظام را در رابطه با دشمن مسلمش (بهاییت)، ظالم می‌شمرند.

وقتی شما در گوش فرزند مجرم، مفسد و محکوم خود می‌گویید به تو ظلم شده است، توقع دارید که ما باور کنیم شما مخالف رفتار دختران هستید؟

آقای هاشمی؛ جواب امروز فائزه به واکنش شما، نه‌تنها بر اساس تربیت جنابعالی بوده است بلکه تو دهنی به شما نیز محسوب می‌شود، فائزه نشان داد به‌غیراز شما از جای دیگری نیز دستور می‌گیرد.

[۱]- خاطرات هاشمی رفسنجانی، سال ۱۳۶۲، آرامش و چالش، صفحه ۳۶۹

[۲] -http://www.khabaronline.ir/%28X%281o4zkfprnucuvkq3vxkrdvyc%29%29/detail/537044/Politics/parties

[۳] -http://entekhab.ir/fa/news/268932

[۴] -http://mashreghnews.ir/fa/news/573984

[۵] -http://mashreghnews.ir/fa/news/572783

مطالب مرتبط
فائزه هاشمی با کدام باند صهیونیستی پیوند خورده است؟
بهایی که از حیفا دستور نگیرد کجاست؟/طهارت و نجاست ربطی به حقوق شهروندی ندارد
فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم/ ما در ایران به اینها ظلم می‌کنیم!
هاشمی: فائزه اشتباه بدی کرده و باید جبران کند
هاشمی اگر مدعی رصد انحراف است پیوند فائزه با بهائیت را ببیند
چرا محکومیت فائزه هاشمی کامل اجرا نمی‌شود؟
مراجع عظام درباره حکم ارتباط مسلمان با بهایی‌ چه گفتند؟
آقای هاشمی، چه کسی باید شرمنده باشد؟
آقای هاشمی؛ فائزه «مخلص انقلاب» است یا «ضد انقلاب» ؟
برچسب ها: فائزه هاشمی ، فایزه هاشمی ، پدرسوخنه ، دیوث سیاسی ، دیوث امنیتی ، منافق ، فتنه گر ، هاشمی رفسنجانی ، ساده لوح ، ریاکار ، پدر مهدی ، م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x