تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حرفهای شنیدنی زن و شوهری که از کرج به روستا کوچ کردند+ عکس

  • کد خبر : 137117
  • 26 اردیبهشت 1395 - 14:12
حرفهای شنیدنی زن و شوهری که از کرج به روستا کوچ کردند+ عکس

زن و شوهری که تمام سالهای زندگی خود را در کرج گذرانده بودند برای همیشه به سمت روستا کوچ کردند تا به قول خود با چیزهایی که در روستا میتوان زنده کرد، عمر خود را افزایش دهند.

به گزارش گروه استانی «کمال مهر»؛ حرفهایشان صادقانه و شیرین است، از یک مهاجرت معکوس سخن می گویند، از اینکه شهر را به سمت روستا ترک کرده اند تا بیشتر زنده بمانند و زنده گنند چیزهایی را که مفت از چنگ داده اند.

حرفهای شنیدنی زن و شوهری که از کرج به روستا کوچ کردند+ عکس/ خوبی های یک مهاجرت معکوس

می گویند: حالا که هوا همان هوای تمیز است و زمین هم همان زمین بخشنده، پس چرا با ماندن در شهر پر از دود و دم عمر خود را کم کنیم، آمده ایم تا در هوای پاک نفس بکشیم و در زمین کشت کنیم، مرغ و خروس نگه داریم و از شیر تازه گوسفند و میش بنوشیم.

میپرسم: مگر به شهر عادت نکرده اید؟ زندگی روستایی برای روستائیان هم این روزها سخت است!؟چطور از پسش بر می آیید؟

جواب می دهند: سالهای کودکی اینجا برایمان زندگی روییایی می گذشت، دستان مادربزرگ کاسه شیر را به خانه می آورد و کره و پنیر خالص رونق سفره ها بود، سبزی های سبزی بودند و عطر داشتند، نان ها مقوی بود و عطرش چند خانه آن طرفتر را بر میداشت، خسته شده ایم بس که نان خمیر و پر از جوش شیرین خوردیم، تخم مرغهای بی خاصیت و هورمونی استفاده  کردیم و سبزی هایی خریدیم که با فاضلاب کشت شده بود و رشد کرده بود، ماست و پنیری خریدیم که شیر خشک ماده اصلی آن بود، آمده ایم تا به همه اینها پایان دهیم، میخواهیم عمر خود را طولانی کنیم و از مریضیهای شهری در امان باشیم.

حرفهای شنیدنی زن و شوهری که از کرج به روستا کوچ کردند+ عکس/ خوبی های یک مهاجرت معکوس

این زن و شوهر ادامه می دهند: اوقور بخیرهایی که خالصانه و پر از صفا بود به انسان طول عمر می دهد و دیدن صورت پاک روستائیان ما را به گذشته ها بر میگرداند.

حرفهای شنیدنی زن و شوهری که از کرج به روستا کوچ کردند+ عکس/ خوبی های یک مهاجرت معکوس

این همشهریان کوچ کرده به روستا در پایان خاطر نشان می کنند: گرجه سوت و کوری روستا و یادآوری از افرادی که درگذشته و دیگر در بین ما نیستند دلمان را میلرزاند ولی، دیگر حاضر نیستیم بقیه عمر را در شهر و میان دود و دم بگذرانیم.

برخی آمارها حاکی از این است مهاجرینی که به روستا کوچ معکوس داشته اند، پس از کسب مهارت و بازگشت به نواحی روستایی، تفاوت چشمگیری در سرمایه‌ های انسانی، مالی، فیزیکی، اجتماعی و طبیعی افراد بازگشته رخ داده است.

مهمترین پیامدهای این نوع از مهاجرت کسب درآمد بیشتر، افزایش رفاه زیستی، کاهش آسیب ‌پذیری، بهبود امنیت غذایی، بهبود شان و منزلت انسانی برای مهاجران بازگشته به روستاها بوده است.

انتهای پیام/
نیلوفرحبیبی-تیتریک

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x