تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سقوط یک به یک ستون‌های آتش بس از “خان طومان تا الزاره” + تصاویر

  • کد خبر : 137093
  • 26 اردیبهشت 1395 - 11:52
سقوط یک به یک ستون‌های آتش بس از “خان طومان تا الزاره” + تصاویر

در هفته‌های اخیر شاهد اتفاقات تأسف باری در شمال سوریه و به خصوص در استان های “حماء” ، “حمص” و “حلب” بوده‌ایم.

به گزارش«کمال مهر»؛؛  در هفته‌های اخیر شاهد اتفاقات تأسف باری در شمال سوریه و به خصوص در استان های “حماء” ، “حمص” و “حلب” (ریف جنوب غربی این استان) بوده ایم.

*** سوء استفاده تروریست‌های تکفیری از آتش بس

تروریست‌های تکفیری با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش از آتش بس، سوء استفاده کردند و تحولات  “ریف حلب ” را وارد مرحله جدیدی نمودند. آتش بسی که در ماه فوریه سال جاری توسط قدرت‌های بین‌المللی به توافق رسید، در ۳ هفته اخیر بارها از سوی تروریست‌های تکفیری و مسلحین شکسته شده است..

در حقیقت در شمال سوریه شاهد سقوط یک به یک ستون‌های آتش بس هستیم و این نقض آتش بس به دیگر استان‌های سوریه نیز امکان سرایت دارد که این امر پروسه،  “ترک مخاصمه” را زیر سوال خواهد برد.

**نقض آتش بس در “خان طومان”

در هفته گذشته در شهرک “خان طومان”  واقع در  “ریف حلب”  آتش بس شکسته شد و صدها تروریست جبهه‌النصره این شهرک را به اشغال خود درآوردند و پس از آن هم قتل عام مردم بی گناه شهرک الزاره توسط تکفیری‌های همین گروه تروریستی و همپیمانانش صورت گرفت.

سقوط یک به یک

یکی از کاستی‌های پیمان آتش بس سوریه این است که گروه‌های مسلح زیر پرچم جبهه‌النصره می‌جنگند و   “معارضان به اصطلاح میانه رو”  با این گروه تروریستی هم‌پیمان می‌شوند که نتیجه آن اشغال بخش هایی از ریف حلب در هفته گذشته بود.

**نقض آتش بس در “الزاره”

یکی دیگر از مواردی که موجب نقض آتش بس شد استان حما بود، برای مثال در حمله به شهرک “الزاره”  گروه های “فلیق الحمص”، “اخبار الحمص”، “احرارالشام” در کنار جبهه‌النصره جنگیدند و آتش بس در این منطقه  از “ریف حما” را شکستند.

سقوط یک به یک

سقوط یک به یک

در حمله به منطقه “الزاره” بیش از ۱۰۰ نفر توسط تروریست‌های ائتلاف معارضین و جبهه‌النصره به شهادت رسیدند و ۱۸۰ نفر از زنان و کودکان هم به اسارت این گروه تروریستی درآمدند که تکلیفشان مشخص است یا برده جنسی می‌شوند یا ذبح خواهند شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه پس از تماس با منابع محلی و امنیتی جزئیات دقیقی از این کشتار منتشر کرد و نوشت: گروه‌های تروریستی بسیاری از جمله “جبهه النصره و همپیمانانش ” که کشورهای غربی نام «معارضان میانه‌رو»‌ بر آنها نهاده‌اند اخیرا به “الزاره” حمله کردند.

به گزارش این خبرگزاری روسی در جریان حملات تروریست‌ها بیش از ۱۸۰ زن و کودک کشته شدند. مردان این روستا نیز در میان ارتش سوریه در اطراف این روستا و در ریف‌های “حماه” به پیکار مشغول بودند. بیشتر افرادی که در داخل روستا بودند کشته و به داخل دریاچه پرتاب شدند. ۱۱۷ نفر نیز که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند ربوده و به مکان نامشخصی منتقل شدند، ولی به احتمال زیاد به الرستن و تلبیسه انتقال داده شده‌اند.

منابع امنیتی از حماه نیز گزارش دادند: تروریست‌ها حمله خود را از جنوب و در نزدیکی «الرستن» و از جنوب غرب از روستای «حر بنفسه» آغاز کردند؛ محلی که پایگاه تروریست‌ها در مرز الرستن و دریاچه آن است. بدین ترتیب محله‌های غربی و جنوبی این روستا مورد حمله قرار گرفت.

“وائل الحلقی” نخست وزیر سوریه نیز در این زمینه اظهار داشت: این کشتار تروریستی جنایت وحشیانه‌ای علیه همه مردم است و جامعه بین‌الملل باید در مبارزه با تروریسم از سوریه حمایت کند و مستقیما وارد عمل شده و جلو کشورهایی مانند قطر، عربستان و ترکیه را بگیرد که با پول و سلاح از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

نخست وزیر سوریه چنین جنایاتی را که با هیاهوی رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی رسانه‌های معاند محور مقاومت همراه است، اقدامی در راستای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی عنوان کرد تا از این طریق بتوانند چهره ارتش سوریه را در مبارزه با تروریست‌ها مخدوش کنند
این منطقه جمعیتی قریب به ۱۰۰۰ نفر دارند و به اسارت گرفتن و کشتن قریب به ۳۰۰ نفر نشان می‌دهد که چه جنایت هولناکی در استان “حما” از سوی تروریست های تکفیری  رخ داده است.

اقدامات اخیر تروریست‌ها در نقض آتش بس “حلب” و “حما” سیگنال خطرناکی بوده که شاید در آینده در استان‌های دیگر هم این اتفاق بیفتد و دخالت قدرت‌های بین‌المللی در این پروسه  کاملا واضح است.

**تروریست های تکفیری به دنبال فتح استان حلب؟!!

تروریست های تکفیری جبهه النصره ، احرار الشام، اجناد الشام، فلیق الرحمن و …. به دنبال آن هستند تا در شرایط آتش بس به سوریه ضربه بزنند و هیچ بعید نیست که همپیمانان جبهه النصره در “ریف دمشق” هم دست به اقداماتی همانند آنچه در شمال سوریه رخ می دهد، بزنند.

نکته قابل تامل اینکه زنگ خطر در شمال سوریه به صدا درآمده و تروریست های تکفیری با پشتیبانی ترکیه و پادشاهی عربستان به دنبال فتح کل استان “حلب” هستند که این هدف با واقعیات میدانی فاصله دارد ؛ هرچند که گذرگاه “مرشد پینار” ، “اونجوپینار” با آغوش باز از تروریست های تکفیری برای ورود یا خروج به/از سوریه استقبال می کند.

سقوط یک به یک

سقوط یک به یک

منابع امنیتی و نظامی فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه بارها عنوان داشته اند که تروریست های جبهه النصره و همپیمانانش با پشتیبانی ترکیه به دنبال ضربه زدن به نظام قانونی این کشور هستند و این سناریو برای کنار زدن رئیس جمهور سوریه انجام می شود که طبق شواهد و گزارش ها موفقیت آمیز نبوده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x