تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

آخرین خبرها از بیمه زنان خانه دار

  • کد خبر : 137071
  • 26 اردیبهشت 1395 - 11:08

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بیمه پایه اجتماعی برای زنان خانه دار در کمیسیون اجتماعی دولت در حال نهایی شدن است و به زودی برای تصویب به صحن دولت می رود.

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: درحال حاضر زنان خانه دار از طریق بیمه خویش فرما با پرداخت مبالغی خود را بیمه می کنند که با گذشت ۱۵ تا ۲۰ سال، امکان دریافت مستمری را دارند اما دولت در پی آن است تا بخشی از حق بیمه آنان را متقبل شود.
دکتر مولاوردی اظهار کرد: آمار دقیقی در کشور از زنانی که مشمول هیچ بیمه ای نیستند وجود ندارد و از سوی دیگر نیز بخشی از زنان خانه دار زیر چتر بیمه های مختلف هستند و دولت می کوشد که شرایط فعلی را با بهترین مزایا برای زنان خانه دار سامان بخشد. زنان سرپرست خانوار در زمره چتر بیمه ای بهزیستی هستند و بخشی نیز به دلیل نبود کارفرما مشمول پوشش بیمه اجباری نیستند و همه این موارد در قالب برنامه های دولت و لایحه اشاره شده به خوبی دیده شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه به منظور شرکت در هشتمین نشست و کارگاه های آموزشی سمن های زنان و خانواده کشور به اراک سفر کرده است.

بازدید از مرکز ناباروری رویان اراک، شرکت کارآفرینی زنان شایان برق و حضور در افتتاحیه جشنواره اقوام ایرانی از جمله برنامه های سفر مولاوردی به اراک است.

هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده کشور با حضور ۲۱۰ نماینده سمن های زنان و خانواده از استان های مرکزی، البرز، قزوین، قم و تهران به مدت دو روز ادامه دارد.

هفت کارگاه تخصصی به منظور بحث و نظر در موضوعات تقویت همکاری شبکه ای سمن های زنان و خانواده تشکیل شده است.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x