تارخ انتشار: شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر : 136919
چاپ خبر

روش سالم افزایش وزن برای لاغر ها

همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم ممکن است در بردارنده ی بیماری باشد ، آیا می دانید به چه شیوه ای باید چاق شوید که مضر نباشد؟

 

افراد را مستعد ابتلا به بیماری های متعدد کند که یکی از آن ها ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است و بدن را مستعد ابتلا به عفونت ها و مشکلات می کند.
علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰درصد زیر وزن نرمال و طبیعی متناسب با قد قرار می گیرد، کم وزن تلقی می شود. برخی از دلایل کم وزنی استرس، کمبود خواب، تغذیه نامناسب، قرارگرفتن در معرض آلاینده ها و نداشتن فعالیت جسمی است. اما افزایش وزن به طور سالم کار دشواری نیست و می توان با تغذیه درست به آن دست پیدا کرد.

به این چند روش خانگی توجه کنید:
مطلبی که یادآوری آن ضروری است این است که برای افزایش وزن نیز همانند کاهش آن نباید به روش های غیرمفید متوسل شوید بلکه برای رسیدن به وزن متناسب نیز باید از موادغذایی مفید و ضروری استفاده کنید.
 * اولین کاری که باید انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل است . تعادل در مصرف کردن پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها (مانند اشباع نشده، روغن زیتون، روغن کانولا، پسته، بادام و گردو) است.
* نیازی نیست مواد غذایی سرشار از چربی و یا شکر مصرف کنید. بلکه روی موادغذایی سرشار از کالری، ویتامین و مواد معدنی تمرکز کنید.
* حتما ۳ وعده اصلی غذا یعنی صبحانه، ناهار و شام بخورید از هیچ کدام از وعده ها نباید صرف نظر کنید.
 * نیم ساعت قبل و پس از وعده غذایی از مصرف نوشیدنی  پرهیز کنید زیرا مایعات بیش از حد باعث ایجاد سیری و کاهشاشتها می شود.
* به جای استفاده از یک نوع آب میوه از مخلوط آب میوه ها که حاوی کالری بیشتری است، مصرف کنید.
 * هرچند مصرف چربی بیش از حد برای افزایش وزن سالم توصیه نمی شود اما باید چربی های مفید مانند میوه مغزدار، آواکادو، زیتون و ماهی های چرب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
* پروتئین هایی را مانند تن ماهی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت های بی چربی، میوه و سبزی که برای ایجاد توده عضلانی موثر است در رژیم غذایی خود بگنجانید.
* تحت نظر یک متخصص به ورزش که یکی از بهترین روش های افزایش وزن است بپردازید.
* مصرف شیر به خصوص فاقد چربی را بالا ببرید. شیر حامل پروتئین زیاد و موادمغذی لازم است.
* از موادغذایی و نوشیدنی های بدون کالری مانند نوشابه های رژیمی، قهوه تلخ و چای پرهیز کنید.
* در حداقل یک وعده غذایی کربوهیدرات مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی، نان مصرف کنید.
 * یکی از موثرترین و آسان ترین روش های افزایش وزن مصرف شیرموز است.
* روزی ۳ عدد موز و همچنین شیر یا ماست مصرف کنید.
* روزی یک لیوان شیر با یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.
 * خوردن انبه و یا شیر انبه را به طور روزانه نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید.
 *مصرف روزی ۳۰گرم کشمش حتما باعث افزایش وزن خواهد شد.
 * ۳ تا ۴ انجیر را به مدت ۲۴ساعت در آب خیس کنید و روزی ۲بار میل کنید.

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • آتش سوزی «پلاسکو» فاجعه ای بدتر از «یازده سپتامبر»/ هرزگی رسانه و پرده هایی که هوشمندانه می دریم!
    سازنده میلیاردر یهودی برج های پلاسکو و آلومینیوم تهران
    ⭕️ هفته ای برفی همراه با کاهش محسوس دما پیش روی البرزی ها
    عکس/ تیپ جالب مهدی رحمتی
    چهره جالب کامیابی‎نیا بعد از جشن تولدش+عکس
    مخمصه شوم عروس باردارایرانی در اتریش
    معترضان به حذف یارانه نقدی اینجا کلیک کنند
    مهران مدیری وقتی دانش آموز ابتدایی بود +عکس
    علت جدایی‌ام را بگویم استقلال بدجوری به هم می‌ریزد
    پیشنهاد شرم آور دونالد ترامپ به ملکه زیبایی در هتل+عکس
    «ضدهوایی» سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد+عکس
    سخنگوی غیر رسمی دولت روحانی در آمریکا کیست؟!/ اگر هاشمی نبود «افغانستان» می‌شدیم؛ اگر برجام نبود «ونزوئلا»!
    عکس/عینک بزنید!
    وقتی آرامگاه عمار یاسر با خاک یکسان شد + تصاویر ماهواره‌ای
    عکس/ رضائیان از پرسپولیس رفتنی شد
    تعطیلی پنج شنبه در بهبود آلودگی کرج موثر است/ ۲ میلیون لیتر مازوت را در نیروگاه منتظر قائم پلمپ کردیم
    هدستی با صدای دالبی ۷.۱ کاناله مخصوص حرفه ای ها
    گوگل بلاخره کوتاه آمد!
    علی کریمی در تیم منتخب بایرن+تصویر
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net