تارخ انتشار: یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر : 104907
چاپ خبر

چربی های شکم را درپاییز آب کنید!

چربی‌های شکمی نتیجه عدم تعادل هورمون‌های بدن می‌باشد که می‌توان با مصرف برخی غذاها میزان آن‌ را کاهش داد

به گزارش«کمال مهر»؛؛هیچ فردی از وجود چربی‌های دور شکمی لذت نمی‌برد و همیشه تلاش می‌کند تا آن‌ها را به نحوی آب کند.

همچنین در بسیاری از افراد این قسمت جزء مکان‌هایی است که خیلی زود برآمده شده و خیلی دیر رفع می‌گردد.

بسیاری از افرادی که از این موضوع رنج می‌برند باید بدانند که آب کردن چربی شکمی را تنها از بُعد تناسب اندام نگاه نکنند، چرا که حمل کرن این چربی‌ها همواره برای سلامتی خطرناک بوده و یک شاخص کلیدی برای عدم تعادل هورمونی محسوب می‌گردد.
اگر تلاش دارید که این چربی‌ها را از بین ببرید باید بدانید که هورمون‌ها می‌توانند مشکل‌ساز شوند. هورمون‌ها همواره در هر زمینه‌ای در کاهش وزن چون متابولیسم، اشتها و ذخیره چربی‌ها نقش به‌سزایی را بازی می‌کنند.

گفتنی است که هر نوع عدم تعادل هورمونی باعث می‌شود با تلاش‌های کاهش وزن و عادات ورزشی از بین برود.

از مضرات چربی‌ شکمی می‌توان به پیری زودرس، افزایش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت اشاره کرد.
یک برنامه فوق العاده برای رهایی از این چربی‌ها بایستی شامل یک رژیم غذایی مناسب، ورزش، خواب کافی و انگیزه باشد.

ابتدا لازم است که هورمون‌های دخالت کننده در چاقی شکمی را از بین برده و سپس طی یک برنامه راهبردی به هدف خود نزدیک شوید.

بالا بودن میزان چربی شکمی می‌توان نشان از عدم تعادل هورمون‌هایی نظیر انسولین بالا، استروژن بالا، تستوسترون پایین، پایین بودن هورمون رشد و همچنین بالا بودن میزان کورتیزول باشد.

انسولین یک ماده ضروری بدن است که کمک می‌کند تا روند قند در جریان خون به خوبی پیش برود..

بالا بودن سطح انسولین خون عامل خطری برای افزایش چربی‌های شکمی و دیابت نوع۲ به شمار می‌رود.

علت اصلی بالا بودن میزان انسولین، مصرف بیش از حد شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده در رژیم‌های غذایی امروز است.

بر اساس مطالعات ۲۰۰۲ مصرف پروتئین بالا کمک می‌کند تا چربی‌های شکمی آب شود. در آزمایشاتی که بر روی ۵۴ مرد و زن مبتلا به دیابت نوع۲ انجام گردید، مشخص شد افرادی که مصرف پروتئین بالا داشتند به طور قابل توجهی با کاهش چربی و کلسترول LDL همراه بودند.

لذا مصرف پروتئین بالا باعث می‌شود تا قند خون متعادل شده و چربی‌ها به سرعت کاهش یابند.

بهترین پیشنهاد غذایی برای این دست افراد غذاهای کم‌چرب و ارگانیک چون مرغ، گوشت بوقلمون، پنیرهای کم‌چرب، تخم‌مرغ‌های امگا۳، حلزون صدف‌دار می‌باشد که حاوی ۱۰۰ درصد پروتئین هستند همچنین توصیه می‌شود که موادی نظیر برگ‌های سبز تیره سبزیجات، غذاهای حاوی فیبر مصرف کرده و از مصرف الکل، غذاهایی حاوی چربی ترانس و شیرین بپرهیزید.

از دیگر عواملی که باعث بروز چربی‌های شکمی می‌شود عدم تعادل هورمون کورتیزول است. زمانی که افراد سطح بالای استرس را تجربه می‌کنند عملکرد طبیعی بدن تولید میزان کورتیزول باعث بالا رفتن میزان خواب، مشکلات حافظه، خستگی و افزایش چربی‌های بدن می‌شود. غذاهای پیشنهادی برای رفع این مشکل شامل اسفناج، میوه‌های حاوی اسید سیتریک، اسید چرب‌های امگا۳، روی و شکلات تلخ می‌باشد.

انتهای پیام/

 

پاسخی بگذارید »

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • آخرین اخبار
  • واکنش‌های توئیتری به #مرده_خواران_سیاسی حادثه پلاسکو +تصاویر
    عکس/ اشک‌های یک سرباز برای قربانیان حادثه پلاسکو
    عکس/ نمازخواندن یکی از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو
    عکس/ اشک فرزندان در آغوش پدر قهرمان
    عکس/ خدمات‌رسانی زنان آتشنشان در حادثه پلاسکو
    عکس/ گاوصندوق های بیرون کشیده شده از آوار پلاسکو
    عکس/ یکی از آتش نشانان دقایقی قبل از ریزش پلاسکو
    عکس/ مهران غفوریان در محل حادثه پلاسکو
    عکس/ اولین شهید آتش نشانی در حادثه پلاسکو
    بارش باران در بیشتر مناطق کشور در سه روز آینده
    وضعیت تعطیلی مدارس اطراف ساختمان پلاسکو
    مادرانی که منتظر پیداشدن فرزندشان از زیر آوار هستند
    ۵ نفر از آتش نشانان زیر آوار زنده هستند
    خوشحالی کاربر سعودی از ریزش ساختمان پلاسکو +عکس
    واکنش جالب یک هموطن به توییت یک صهیونیست
    قمری که به ستاره مرگ شهرت یافت+ تصاویر
    تصاویری از بزرگترین رودخانه جهان
    رژه زنان ارتش یمن ضد آل سعود +تصاویر
    واکنش جالب مجری شبکه خبر به عشق دوربین ها در حادثه پلاسکو +عکس
    درد و دل و گریه‌های یک آتش نشان در حضور آقا وحید و قالیباف + فیلم
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net