تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اجازه عبور بدون مجوز از فراز کشور را نمی‌دهیم/ هواپیمای ایساف را کوبنده و ضربتی نشاندیم/ داعش از نسل شیطان است

  • کد خبر : 57376
  • 18 مهر 1393 - 2:17
اجازه عبور بدون مجوز از فراز کشور را نمی‌دهیم/ هواپیمای ایساف را کوبنده و ضربتی نشاندیم/ داعش از نسل شیطان است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت:‌ اگر هواپیمایی بخواهد بدون اجازه از فراز کشور ما بگذرد اجازه عبور نمی‌دهیم و قلم پایش را هم می‌شکنیم. هواپیمای ایساف با ۱۰۸ سرباز آمریکایی نمونه‌‌ای است که کوبنده و ضربتی مجبور به فرودش کردیم.

به گزارش  کمال مهر ، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در همایش پدافند غیرعامل پلیس راهور تهران بزرگ با تبریک اعیاد و هفته ناجا و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت سه تن از پرسنل ناجا در سراوان اظهار داشت: پلیس راهور در تهران بزرگ که خودش مثل یک کشور است اگر خدای ناکرده آشوب در سطح شهر و در بخش راهنمایی و رانندگی آن به وجود آید موجب از دست رفتن امنیت مرزها در صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت:‌با یک نگاه کلی و کلان به جهان، منطقه و خصوصا در ایران متوجه می‌شویم که الان در چه وضعیتی قرار گرفته‌ایم و در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و … در کجا قرار گرفته‌ایم.

این مقام ارشد نظامی به بحث حقوق بشر پرداخت و گفت:‌ این چه حقوق بشری است که وقتی معاهده نظامی می‌بندیم خیانت می‌کنند یا کودک‌کشی می‌کنند یا اگر حقوق بشر است چرا این همه زندان مخفی داریم؛ این حقوق بشر نیست. همان حقوق بشر یزید است که در جام شراب بود و در حیوان‌بازی‌اش.

وی گفت: از جنگ جهانی دوم به این طرف که بیش از ۷۰ سال می‌گذرد کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس در بیش از ۵۰ دولت دخالت کردند آشوب به پا کردند و کودتا به راه انداختند چرا که آن حکومت‌ها بر پایه حرکت‌های مردمی بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: ریزش‌های جامعه آب به آسیاب همین‌ها می‌ریزد و ما باید ریشه آنها را خشک کنیم تا انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد.

امیر اسماعیلی در ادامه به جنگ‌های سریالی که بر علیه مسلمانان به راه می‌اندازند،‌اشاره داشت و گفت: جنگ‌های ۳۳ روزه، ۵۰ روزه و … نتایجش چه شد و آنها چه به دست آوردند؛ حتی یک کودک فلسطینی هم نگفت که ما را از زیر آتش نجات دهید و ما تسلیم شما می‌شویم.

وی افزود: طالبان را راه انداختند در شرق کشور و خودشان طالبان را تجهیز کردند و وقتی دیدند که بر علیه خودشان است نابودش کردند؛ امروز هم داعش را علم کردند که می‌بینید آنچه داعش می‌کند نه در دین یهود است و نه در مسیح بلکه فقط در یک دین است و آن هم دین شیطان.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد:‌ داعش نسل شیطان است و حتی روی شیطان را هم سفید کرده است؛ نیروی مسلحی به نام داعش ایجاد کردند که همه کار می‌کند که ان‌شاءالله ریشه‌اش قطع می‌شود و قطع خواهد شد.

امیر اسماعیلی ادامه داد: آمریکا چه پتانسیلی دارد جز خونریزی، بمب اتم و تنها کشوری است که از بمب اتم استفاده می‌کند و نسل‌کشی می‌کند و دم از حقوق بشر می‌زند.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: شکست نظام جهانی با دو پایه فکری ارزشی از یک طرف و پیدایش قدرت‌های بزرگ اخیر مثل چین و هند برزیل از سوی دیگر و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر یک نظم جدید را شکل می‌دهد و در این مجموعه محوریت اصلی با کسی است که می‌گوید آزادی را در این تفاهم فریاد می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) به حفظ حریم هوایی ایران اشاره کرد و گفت: ما برخورد قاطعانه و تعقیب و گریز را در پدافند هوایی خواهیم داشت حتی گواهینامه خلبان را باطل می‌کنیم و شرکت متبوعه را ملغی می‌کنیم چرا که باید حریم‌ها حفظ شود و اگر هواپیمایی تمکین نکند اخطار موشک را می‌گیرد،‌ هواپیمای جنگنده را در کنار خود حس می‌کند تا مجبور به تمکین شود.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۶۰۰ مورد اخطار هواپیمایی داشتیم و می‌توان گفت امروز ۳۶۰۰ گسترش پدافند هوایی داریم چرا که باید از امنیت خود دفاع کنیم و بدانیم از ریزپرنده‌‌ای که به اندازه یک صدم متر مربع است تا هواپیمای پهن پیکر هر که تجاوز هوایی کند کشف می‌شود و ما از همه پاسگاه‌های انتظامی برای گسترش دیده‌بانی خود استفاده می‌کنیم.

وی وظایف پدافند هوایی را در حوزه هواپیماهای در حال اضطرار، هواپیماهای پناهنده، هواپیمای ربوده شده، هواپیمای بمب‌گذاری شده، سوخت‌رسانی هوایی و عملیات جست‌وجو و نجات عنوان کرد و افزود: نمونه‌ای از اقدامات پدافند هوایی هواپیمای عبدالمالک ریگی بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: ۸۰ هزار هواپیما از ابتدای سال تا شهریورماه شناسایی شده و از ایران عبور کردند اما یکی از این هواپیماها هواپیمای ایساف بود که در ۱۴ شهریور ۹۳ در ساعت ۱۷ و ۳۳ دقیقه با معرف جعلی و ۱۴۸ مسافر که ۱۰۸ مسافرش سربازان آمریکایی بودند قصد عبور از فضای ایران را داشت که با اقدام کوبنده و ضربتی آن را به زور نشانده و ۸ ساعت نگه داشتیم تا خلبان خطا را بپذیرد و اعلام کند که نظامی است و سرنشینان هم نظامی هستند تا بعدها نگویند که ایران به صورت تروریستی این هواپیما را نشانده است.

امیر اسماعیلی تأکید کرد: اگر هواپیمایی بخواهد بدون اجازه از فراز کشور ما بگذرد اجازه عبور نمی‌دهیم و قلم پایش را هم می‌‌شکنیم.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که اگر امنیت جاده‌ها برقرار نبود کسی نیز اتومبیل نمی‌داشت، گفت: هدیه پلیس به مردم همگام با ارتقا، بصیرت، علم و تکنولوژی همین محیط امن است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x