تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هواداری و همراهی «نامزدها» در فتنه خط قرمز تایید صلاحیت است

  • کد خبر : 56422
  • 08 مهر 1393 - 10:06
هواداری و همراهی «نامزدها» در فتنه خط قرمز تایید صلاحیت است

روحی یزدی : مفاهیمی که شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت کاندیداها با آن سروکار دارد مفاهیم حقوقی است و مرجع تشخیص برخورداری از آن عناوین و مفاهیم خود شورای نگهبان است و بدانیم که در تایید صلاحیت نامزد ها هواداری و همراهی با فتنه یکی از خطوط قرمز است.

به گزارش «کمال مهر»؛

حجت الاسلام و المسلمین روحی یزدی رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان البرز در نشست ماهیانه مسئولین دفاتر نظارت و بازرسی استان البرز ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضرین و تشریح اوضاع سیاسی منطقه و تحلیل اهداف حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه گفت : داعش که خود دست پرورده آمریکا و اسرائیل است اکنون نقش نیروی پیاده نظام آمریکا را بازی می کند و آمریکا با حمله به زیرساخت های سوریه به دنبال نابودی داعش نیست بلکه هدف نابودی سرمایه های ملی سوریه است. و نقش داعش در این طرح نقطه گذاری اهداف آمریکاست.

وی افزود : برای ایران پیروزی انقلاب یمن جایگاه ویژه ای دارد زیرا سابقه و گرایش یمنی ها به دین مبین اسلام در زمان پیامبر (ص) و علاقه مندی مردم یمن به اهل بیت (ع) بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز گفت : با توجه به دو انتخابات خبرگان و مجلس که در سال ۹۴ پیش رو داریم عنایت داشته باشید که در قانون اساسی برای انتخاب شوندگان شرایطی تعیین کرده که باید به دقت تحقق پیدا کند و لازم است مصادیق پایبندی و التزام عملی نامزدها به اسلام و قانون اساسی و اصل ولایت فقیه در همه ابعاد و جهات باشد و لذا اگر کسی به برخی از شرایط و مفاهیم و دستورات اسلام و باید و نباید های قانونی ملتزم باشد برخی را رعایت نکند می توان گفت التزام ندارد که این بررسی ها در موعد مقرر قانونی انجام می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحی یزدی گفت : شورای نگهبان در هنگام بررسی صلاحیت ها با توجه به موضع گیری ها ، اظهار نظرها ، هواداریها  ، سوابق را بررسی می کند و عناوین حقوقی که در قانون اساسی و قانون انتخابات برای انتخاب شوندگان لازم دانسته دقت نظر خواهد داشت که آیا اشخاص از آن عناوین برخوردارند یا خیر ؟

روحی یزدی در ادامه گفت : مفاهیمی که شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت کاندیداها با آن سروکار دارد مفاهیم حقوقی است و مرجع تشخیص برخورداری از آن عناوین و مفاهیم خود شورای نگهبان است و بدانیم که در تایید صلاحیت نامزد ها هواداری و همراهی با فتنه یکی از خطوط قرمز است.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x