تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وقتی یک مبارز حقیقی با ۷۰ نفر ائتلاف آمریکایی ضدداعش را متحیر کرد

  • کد خبر : 56256
  • 07 مهر 1393 - 9:39
وقتی یک مبارز حقیقی با ۷۰ نفر ائتلاف آمریکایی ضدداعش را متحیر کرد

“قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه”، “کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد”، “باهوش از نظر سیاسی”، “قدرتمندترین مرد عراق”، “فرمانده بی‌بدیل”، “پیروز بزرگ”، “خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش”، “شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر”، “یک متفکّر عمیق استراتژیک”، “سلاح مخفی ایران”، “نخبۀ گمنام” و… از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیکمال مهر؛ تروریست‌های مسلح داعش از ۱۰ ژوئن امسال یعنی حدود سه ماه پیش، از مرزهای سوریه وارد استان‌های شمالی عراق شدند و با انجام عملیات‌های تروریستی پی در پی، سعی در تصرف مناطق بیشتری از این کشور جنگ‌زده داشتند. شهر موصل در استان نینوا نخستین شهری بود که تروریست‌های خطرناک داعش بدان یورش بردند.
*** منطقه استراتژیک “کردستان”: اولویت اصلی داعش
با تجاوز مستقیم تروریست‌های داعش به عراق، کردهای غیور این کشور نیز پا به پای سایر قومیت‌ها به صفوف پیوسته مردمی برای مقابله با شبه‌نظامیان پیوستند. تقریباً هیچ روزی نبود که درگیری‌هایی میان نیروهای کرد و تروریست‌های مسلح در شهرهای گوناگون رخ ندهد.
مقاومت کردهای عراق در برابر داعش، در حالی صورت می‌گرفت و بر شدت آن افزوده می‌شد که تروریست‌ها با تشکیل “خلافت” و انتشار نقشه‌ای فرضی، هدف و چشم‌انداز آتی خود را ترسیم کرده بودند و انتظار داشتند سایر مسلمانان نیز با آنان همراهی کنند.
یکی از اولویت‌های اصلی در این نقشه، “استقلال کردستان” بود؛ به ویژه آنکه چپاول پالایشگاه‌ها، چاه‌های گازی و نفت‌خام در منطقه کردستان عراق، شاهراه درآمد تروریست‌ها برای تأمین تجهیزات و تسلیحات جنگی محسوب می‌شد.
*** تلاش مشترک داعش، سیا و موساد برای تجزیه کردستان
“تجزیه عراق” اولاً تنها آرزوی داعش نبود و ثانیاً داعش در داشتن این آرزو، تنها نبود. جداسازی کردستان عراق از این کشور، از گذشته هدف بدخواهان بوده است.
در رأس آن‌ها منافع ژئوپلتیکی ایالات متحده ایجاب می‌کند که بی‌ثباتی بر منطقه حاکم باشد و چه بی‌ثباتی‌ای بیشتر از تجزیه قومیتی کردستان از کشور عراق و نشاندن گروه‌های تابع آمریکا بر مسند حکومت بر این منطقه؟!
در خبرها آمده که طی چند روز گذشته ۱۳۰ هزار کرد از روستاهای کردستان در شمال سوریه به مرزهای ترکیه گریخته‌اند و کار به جایی رسیده که کردهای تجزیه‌طلب پ.ک.ک (حزب کمونیستی کارگری کرد) پناه‌جویان را به ایستادگی و دفاع در برابر حملات داعش فراخواندند.
*** مبارزه حقیقی و مبارزه جعلی
الف) آمریکا بالاخره جنگ علیه سوریه را کلید زد
یک نگاه از بالا نشان می‌دهد با وجود نقش‌آفرینی مستقیم غرب در بحران سوریه (آغاز از ۲۰۱۱)، هیچ دستاوردی در سرنگونی و حتی تضعیف نظام مشروع و مردمی “بشاراسد” حاصل نشد. طبیعی است وقتی ابرمستکبری چون آمریکا، نتوانست از طریق آشوب‌افکنی‌های داخلی توسط تروریست‌ها، این نظام را ساقط کند، پس اوضاع را برای مدتی رها می‌کند تا در فرصتی مناسب شخصاً وارد عملیات نظامی شود. این فرصت مناسب اکنون “به نام داعش، به کام آمریکا” حاصل شده و آمریکا نخستین بمباران هوایی علیه سوریه را کلید زده است.
بنابراین داعش از همان ابتدا با لشکرکشی به عراق، تنها قصد داشت به گل‌آلود کردنِ آبی دست بزند که پس از مدتی نظامیان آمریکایی برای گرفتن ماهی‌های خود از آن، در منطقه حاضر شوند.
رهبر معظم انقلاب نیز روز دوشنبه ۲۴ شهریور پس از سپری شدن دوران بستری در بیمارستان، اظهارات آمریکا درباره داعش را پوچ و توخالی خواندند، این ائتلاف و این مبارزه جعلی را بی‌نتیجه دانسته و صراحتاً اعلام کردند:
«آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند. خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند… ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند، در عراق و سوریه هم انجام دهند.»
ب) تارومار داعش به دست فرماندهان ایرانی
سروصدای زیادی که داعش با ارعاب و وحشت‌افکنی به راه انداخت، به سادگی با تشکیل “ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش” و نشست پاریس خاتمه یافت. افکار عمومی دنیا هنوز متحیّر این “مبارزۀ جعلی” و همچنان منتظر نتیجه عملی این همه ادعای مبارزه با تروریسم هستند.
در سوی دیگر میدان، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات، با بیان اینکه مردم و ارتش عراق کاملاً قادر هستند با نیروهای داعش مقابله کنند افزود:
“آن‌ها اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند، زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند. فرماندهان ما به ملت و نیروهای مردمی عراق کمک کردند ولی آمریکا به جای اینکه داعش را بمباران کند، اقدام به بمباران نیروهای عراقی می‌کند”!
همزمان با اثبات سردرگمی آمریکا در مواجهه با داعش، موفقیت سپاه قدس ایران در حفظ کردستان و ارائه مشاوره نظامی به نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، خبرگزاری آلمانی “دی‌ولت” گزارشی با عنوان “آیا بهتر نیست آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان برای خاورمیانه با ایران همکاری کنند؟” منتشر کرد.
*** “سرلشکر حاج قاسم سلیمانی” کیست؟
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستایی کوهستانی در استان کرمان به دنیا آمد. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.
خبرگزاری آلمانی “زنیت آنلاین” ۸ سپتامبر در گزارشی با تبیین وضعیت نابسامان عراق، نوشت: «ژنرال سلیمانی، مأموریت خود در مبارزه با داعش را به بهترین نحو به انجام رساند. بند ۱۵۲-۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یک سیاست خارجی پویا و انقلابی از مسئولان کشور می‌خواهد. سلیمانی توانست چنان شگفت‌انگیز از عهده این مسئولیت بربیاید که حتی ژنرال “دیوید پترائوس” آمریکایی هم نتوانست ذوق‌زدگی‌اش را پنهان کند.»
رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته، از شخصیت، سوابق و فعالیت‌های حاج قاسم بسیار گفته و نوشته‌اند.
“قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه”، “کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد”، “باهوش از نظر سیاسی”، “قدرتمندترین مرد عراق”، “فرمانده بی‌بدیل”، “پیروز بزرگ”، “خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش”، “شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر”، “یک متفکّر عمیق استراتژیک”، “سلاح مخفی ایران”، “نخبۀ گمنام” و… از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.
*** “شهید زنده” ماندگارترین لقب
قاسم سلیمانی علاوه بر دارابودن قابلیت‌های فردی و تجربه بی‌نظیر در فرماندهی جنگ و مبارزه با متجاوز به خصوص در مناطق مرزی عراق، همان کسی است که از جانب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا لقب “شهید زنده” به وی داده شده است.
«عده‌ای هم (اگرچه) به جبهه‏‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همۀ نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است… این سرداران، شهید زنده ‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.»
خبرگزاری “اشپیگل” با اذعان به شجاعت و محبوبیت سردار سلیمانی، شهرت اولیۀ این سردار ایرانی ۵۷ ساله را به دلیل عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق می‌داند. گفتنی است گروه‌های مسلح ارتش عراق پس از دو ماه مقاومت توانستند آمرلی را از محاصره تروریست ‌ها در آورند و اشپیگل این موفقیت بزرگ را از آن “سلیمانی” قلمداد کرده است.
در عین حال به دشواری می‌توان از میان ابعاد شخصیتی حاج قاسم، بین غلبۀ “قدرت” یا “محبوبیت”، یکی را انتخاب کرد:
به اشتراک گذاشتن عکس‌های منتسب به این فرمانده سپاه قدس، به مشغولیت روزانۀ سایت‌های رسمی، خبرگزاری‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این عکس‌ها و خبرها هرچند علامت پرمخاطب بودن اخبار مربوط به حاج قاسم است، اما صحت آنان تاکنون اثبات یا تأیید نشده است. همچنین در خصوص زمان و مکان دقیق این عکس‌ها در فضای مجازی، شاخصه‌های تشخیص هویت و… هیچ اظهار نظری از سوی مقامات ایرانی صورت نگرفته است.

حجم عظیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره سرلشکر سلیمانی، نشان‌دهنده اهمیت نقش مشورتی و حمایت‌های ایران در مقابله با تروریسم داعش است. عزم ایران برای نابودی تروریسم در منطقه شامل ادعاهای توخالی و ابراز نگرانی نیست و در عمل شاهد موفقیت ارتش عراق و بسیج مردمی این کشور با حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران هستیم.
گزارش از طاهری
انتهای پیام/
برچسب ها: ، ارتش
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x