تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

شاگردان کواچ مغلوب ژرمن ها شدند + راه صعود ایران از ابتدا تا‌کنون، جداول امتیازات و گزارش تصویری

  • کد خبر : 55800
  • 27 شهریور 1393 - 13:15
شاگردان کواچ مغلوب ژرمن ها شدند + راه صعود ایران از ابتدا تا‌کنون، جداول امتیازات و گزارش تصویری

تیم ملی والیبال مردان ایران چهارشنبه شب با قبول شکست ۳ بر صفر مقابل آلمان در مرحله سوم رقابت های جهانی لهستان تنها امید صعود خود به مرحله نیمه نهایی پیکارها را به پیروزی قاطع بر فرانسه در بازی پنجشنبه شب موکول کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشیکمال مهر، تیم ملی والیبال کشورمان در جریان رقابت های جهانی والیبال از ساعت ۲۲:۵۵ در سالن اسپودک کاتوویس به مصاف تیم ملی آلمان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب این تیم شد.

ملی‌پوشان کشورمان که در پیکار‌های قهرمانی مردان جهان تاکنون موفق به کسب نتایج خارق‌العاده شگفت انگیزی شده‌اند در حالی به جمع ۶ تیم برتر جهان راه پیدا کردند که شاهد بودیم قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ از راهیابی به این مرحله بازماند.

آلمان‌ها جزو باسابقه‌ترین تیم‌های جهان محسوب می‌شوند و بیشتر افتخارات خود را پیش از اتحاد ۲ آلمان به دست آورده‌اند و در طول این سال‌ها همواره یکی از ۱۰ تیم برتر مسابقات جهانی محسوب شده‌اند.

کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی مردان جهان سال ۱۹۷۰ و مدال نقره المپیک مونیخ از بهترین نتایج کسب شده از سوی تیم ملی آلمان است.

ژرمن‌ها تا کنون در طول بازی انجام شده خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان ۷ برد و ۲ شکست را کسب کرده‌اند و امشب برای راهیابی به جمع ۴ تیم برتر جهان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است؛ تیم ملی والیبال کشورمان در دور اول بازی‌های قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، امریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو همگروه بود که تنها در مقابل تیم ملی فرانسه تن به شکست داد و توانست به مرحله دوم صعود کند.

در مرحله دوم ایران با تیم‌های استرالیا، آرژانتین، لهستان و صربستان همگروه شد و به جز مقابل میزبان بازی‌ها مقابل ۳ تیم دیگر گروه خود پیروز شد و در نهایت با ۱۵ امتیاز به دور نهایی صعود کردند. این اتفاق تا کنون در تاریخ والیبال ایران سابقه نداشته است.

در این مرحله ایران با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد.

** برای اطلاع از راه صعود ایران اینجا کلیک کنید

** خولیو ولاسکو تماشاگر ویژه بازی ایران – آلمان

ولاسکو: آمده ام ایران را تشویق کنم

خولیو ولاسکو به همراه همسرش به سالن اسپودک کاتوویس آمده تا بازی ایران – آلمان را از نزدیک تماشا کند.

او در گفتگوی کوتاهی درباره حضور در شهر کاتوویس گفت: گفته بودم که اگر آرژانتین در مسابقات نماند، طرفدار ایرانم. حالا آمده ام ایران را تشویق کنم. تا یکشنبه برای تماشای بازی ها در این شهر می مانم و امیدوارم که ایران از فرصت هایش به خوبی استفاده کند.

ولاسکو همچنین با ابراز خوشحالی زیاد از صعود ایران به جمع شش تیم برتر مسابقات، این موفقیت را حاصل کار تیمی خوب ایران دانست و افزود: خیلی خوشحالم. واقعا خوشحالم. از مسابقات قهرمانی جهان مهمتر نداریم که حالا ایران در بین بهترین تیم هایش قرار گرفته است.

او در ادامه، پیروزی آرژانتین برابر امریکا را دلیل اصلی صعود ایران به مرحله سوم رقابت ها ندانست و گفت: از نتیجه بازی ما با امریکا به تنهایی کاری برنمی آمد. تیم ایران با بازی های خوبی که انجام داده بود، شایسته این موفقیت بود. یک نتیجه هم به کمکش آمد. وگرنه ما در برابر امریکا برای خودمان بازی کردیم و برنده شدیم. اگرچه نتیجه بازی به نفع ایران هم بود.

** دیدار تیم های ایران و آلمان از ساعت ۲۲:۵۵ آغاز شد.

ژرمن ها در ست نخست توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ پیروز میدان باشند.

شاگردان کواچ در ست دوم عملکرد بهتری نسبت به ست نخست داشتند ولی ژرمن ها این ست را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود خود به پایان بردند.

نمایندگان ایران در ست سوم نیز بازی را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ واگذار کردند.

ایران که در برابر آلمان نشانی از روزهای خوب خود را نداشت،پوئن های سه ست بازی را به حریف قدرتمندش واگذار کرد.

آلمانی ها در تمام فاکتورهای امتیازآور (حمله، دفاع، سرویس) در طول بازی از ایران برتر بودند و کم اشتباه تر از ایران هم بازی کردند.

به این ترتیب، ایران بدون امتیاز در رده سوم جدول گروه خود قرار گرفت و امیدش به صعود از این مرحله به نیمه نهایی، تنها به پیروزی قاطع با اختلاف پوئن بالا) در بازی پنجشنبه شب مقابل فرانسه بستگی خواهد داشت.

** گروزر امتیازآورترین بازیکن این دیدار، امیر غفور امتیازآورترین بازیکن ایران

در پایان این مسابقه گروزو، بازیکن شماره ۹ ژرمن‌ها که عملکرد فوق‌العاده‌ای در دیدار برابر ایران داشت توانست به تنهایی ۲۲ امتیاز کسب کند و عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار تیمش برابر ایران را به خود اختصاص دهد.

در تیم ایران هم امیر غفور توانست ۹ امتیاز برای تیمش کسب کند و امتیازآورترین بازیکن ایران انتخاب شد.

** جداول امتیازات:


در گروه H نیز همزمان با دیدار تیم های ایران و آلمان، تیم ملی برزیل با نتیجه ۳ بر صفر روسیه را مغلوب کرد.

در همین گروه ساعت ۲۲:۵۵ فردا شب تیم های لهستان و روسیه به مصاف هم خواهند رفت.

** بازی بعدی تیم ملی والیبال کشورمان پنجشنبه شب ساعت ۲۲:۵۵ با تیم ملی فرانسه خواهد بود. تیمی که یک بار در دور اول بازی‌ها نتیجه را به آنها واگذار کردیم.

** برای دیدن تصاویری از این دیدار اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x