تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۱۰ گروه تروریستی مورد حمایت واشنگتن را بهتر بشناسیم/ از دشمنان قسم خورده ایران تا آنانی که در سوریه سرمی‌برند!

  • کد خبر : 54189
  • 15 شهریور 1393 - 11:32
۱۰ گروه تروریستی مورد حمایت واشنگتن را بهتر بشناسیم/ از دشمنان قسم خورده ایران تا آنانی که در سوریه سرمی‌برند!

دولت آمریکا هنوز هم مدعی آن است که برحسب رسالت جهانی خود ، به مبارزه با ” تروریسم” و برای صلح جهانی اهتمام دارد(!) ، اما روابط بسیار دوستانه‌ای با بسیاری از گروه‌های تروریستی در سراسر جهان در راستای جفظ منافع خود دارد. این رابطه صرفا به گذشته برنمی‌گردد، بلکه هم اکنون بر ادامه این سیاست‌های خصمانه خود اهتمام می‌ورزد.

به گزارشکمال مهر، دولت آمریکا اغلب از تروریست‌هایی که در برابر دولت‌های دموکراتیک و ملی ، که در مخالفت با وال استریت و یا به دنبال توسعه و استقلال خود هستند ، پشتیبانی می‌کند . بسیاری از تروریست‌هایی که انواع جنایات را علیه بشریت ( سوریه و عراق ) مرتکب شده‌اند ، به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت ایالات متحده امریکا پشتیبانی شده‌اند .
در این  مقاله به ده نمونه از حمایت‌های عامدانه دولت آمریکا از تروریست‌ها در سراسر جهان ، برخلاف ژست صلح‌طلبانه واشنگتن ، خواهیم پرداخت:
۱.  Luis Posada Carrilles ؛ مبارز ضدکمونیست کوبایی‌ست که با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا (CIA) از اوایل دهه ۱۹۶۰ همکاری نزدیکی داشته است .
بزرگترین اقدام تروریستی Carrilles منفجر کردن یک شرکت هواپیمایی کوبا در سال ۱۹۷۶ و قتل عام ۷۸ کوبایی بی‌گناه بوده است . او همچنین به بمب گذاری‌ها در هتل‌های کوبا در دهه ۱۹۹۰ نیز اعتراف کرده است .
پس از آنکه Carrilles به طور غیر قانونی وارد ایالات متحده شد ، حتی وزارت دادگستری ایالات متحده نیز به این امر اذعان داشت که Carrilles  “یک مغز متفکر در توطئه‌ها و حملات تروریستی ” می‌باشد .
کوبا و ونزوئلا خواستار استرداد این متهم برای محاکمه وی بخاطر بمب‌گذاری‌ها در خطوط هوایی و دیگر اقدامات تروریستی وحشیانه بودند ، اما دولت آمریکا به این درخواست جواب منفی داد . Carrilles در حال حاضر در میامی زندگی می‌کند و به عنوان یک قهرمان متعصب ضد کومونیست با وی رفتار می‌شود.
۲.  مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین)؛ یک گروه تروریستی مخالف ایران است که زمانی دشمن ایالات متحده آمریکا نیز محسوب می‌شد . در اوایل دهه ۱۹۷۰ آنها دفاتر شرکت هواپیمایی پان آمریکن و شرکت نفتی شل را بمب‌گذاری کردند ، و حتی به ربودن سفیر ایالات متحده نیز اقدام کردند . پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران ، این سازمان به بمب‌گذاری و ترور علیه دولت جدید وارد عمل شدند . سازمان مجاهدین خلق با صدام حسین در طول جنگ خونین ایران و عراق نیز همکاری صمیمانه‌ای داشته است .
در حال حاضر ، این گروه روابط بسیار دوستانه‌ای با دولت ایالات متحده دارد . همانطور که این گروه برای بی‌ثبات کردن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است ، از پشتیبانی عوامل آمریکایی همچون شهردار سابق نیویورک ، رودی جولیانی ، و سایر مقامات برجسته منتخب ، برخوردار بوده است . در سال ۲۰۱۲ ، این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا حذف شد . سازمان عفو بین الملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشر ، به شکنجه ، آدم‎ربایی، و انواع جنایات سازمان مجاهدین خلق اذعان داشته‌اند .  در گزارش‌های مختلف این سازمان‌ها آمده است که دولت آمریکا سلاح و پول منافقین را برای چند دهه مهیا کرده است .
۳.  گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ؛ به تعدادی از گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب که برای سرنگونی دولت بشار اسد فعالیت دارند ، اتلاق می‌گردد . همه آنها از حمایت مستقیم و غیر مستقیم واشنگتن برخوردار بوده‌اند .  ارتش آزاد سوریه سلاح و پول را به طور مستقیم از دولت ایالات متحده دریافت کرده است . جناح‌های دیگر ، حمایت ایالات متحده آمریکا را از رژیم‌های پروکسی مانند عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر و اردن دریافت کرده‌اند.
براساس گزارش کمیسیون سازمان ملل متحد در حقوق کودک ، تروریست‌ها در سوریه از کودکان ۱۱ و ۱۲ ساله در میان صفوف خود نیز استفاده می‌کنند .
تروریستها در سوریه اکثرا اهل سوریه نیستند ، بلکه از کشورهای دیگر مخصوصا اروپایی استخدام شده‌اند . آنها برای باجگیری ، آدم ربایی نیز می‌کنند . آنها قربانایان خود را شکنجه و سر می‌برند . آنها مدارس ، مساجد، کلیساها ، و دیگر اهداف غیرنظامی را منفجر می‌کنند .
برخلاف اقدامات تروریستی این گروه‌ها ، پول و پشتیبانی سیاسی همچنان از آنها ادامه دارد . رسانه‌های غربی آنها را به عنوان انقلابیون عاشق(!) به تصویر می‌کشند ، و رهبران آمریکا همچنان “بر رفتن بشار اسد” اصرار دارند ! .
نکته قابل جالب توجه اینکه ، داعش ، که در حال حاضر در عراق فعالیت تروریستی دارد ، در ابتدا برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت خود را آغاز کرده است . درست مانند دیگر گروه‌های مسلح مخالف با دولت سوریه ، آنها نیز حمایت‌هایی را از ایالات متحده به نام “حمایت از حقوق بشر ” دریافت کرده‌اند .
۴-  هوگو چاوز به عنوان اولین رئیس جمهور دموکراتیک ونزوئلا در سال ۱۹۹۹ انتخاب شد . در سال ۲۰۰۲، ارتش او را ربوده و یک کودتا را با کمک غرب طرح ریزی کرد . مردم ونزوئلا نیز برای حمایت از رئیس جمهور خود به خیابان‌ها ریختند ، و عوامل کودتا در نهایت در اجرای طرح خود شکست خوردند و او با کمک مردم به قدرت برگشت .
از آن زمان دولت ونزوئلا “فرآیند بولیواری” را آغاز کرد و اجرای آن را حرکت به سوی سوسیالیسم نامیدند . آمریکا در این دوره نیز به حمایت مالی و سیاسی از تظاهرات جناح راست علیه دولت وارد عرصه شد .
در اوایل سال جاری ، تروریست‌های ضد بولیواری به وزارت فواید عامه و مسکن ونزوئلا حمله کردند . آنها ساختمان مربوطه را به آتش کشیدند ، و ۸۹ کودک نیز خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی و امنیتی از این ساختمان تخلیه شدند .
تروریست‌ها حتی چندین بمب آتش زا را در دانشگاه تجربی نیروهای مسلح منفجر کردند . آنها کتابخانه ، آزمایشگاه ها ، و امکانات دیگر را نابود کردند . دو روز پس از بمب‌گذاری در دانشگاه ، نیروهای ضد دولتی بازگشتند و یک افسر گارد ملی و از اعضای کادر حفاظت محوطه دانشگاه را به ضرب گلوله کشتند .
تروریست‌ها در ونزوئلا در پی براندازی حزب سوسیالیست متحد و متحدان آن بودند ، با وجود انتخابات دموکراتیک و حمایت قریب به اتفاق مردم از دولت اقدام به این کار تنها برچسب تروریستی را با خود خواهد داشت . تروریست‌ها از سوی رسانه‌های آمریکایی ، با نام “مدافعان حقوق بشر” در برابر حمایت از “دیکتاتور” ، کاملا مورد حمایت بودند . دولت ایالات متحده به طور مستقیم جنبش اعتراضی ضددولتی خشونت آمیز در ونزوئلا را با میلیون‌ها دلار (مالیات مردم آمریکا) حمایت می‌کرد .
۵.  جدایی طلبان تبت
 هنگامی که حزب کمونیست چین به قدرت رسید ، و دهقانان (روستاییان) تبت علیه راهبان به اعتراض برخاستند ، همه چیز تغییر کرد . تبت مدرن ، مثل بقیه چین ، یک اقتصاد پررونق با توسعه در بخش‌های بیمارستان‌ها ، مدارس ، آموزش و پرورش و استاندارد زندگی را شاهد بوده‌ است .
از دهه  ۱۹۵۰ ، ایالات متحده به مسلح کردن جدایی طلبان تبت که به دنبال معکوس کردن این تغییرات بودند ، روی آورد. Gyalo Thodupبرادر دالای لاما رهبری راهبان تبتی را که در کلرادو آموزش نظامی دیده بود ، بر عهده داشت . در ادامه آنها از طریق هوا وارد تبت شدند ، و یک کمپین شورش خونین را به راه انداختند ، که در این بین به ترور رهبران حزب کمونیست ، از بین بردن خانه‌ها ، بیمارستان‌ها ، و مدارس می‌توان اشاره داشت . عامل سابق سیا مستندات این کمپین خشونت آمیز را در کتاب سال ۲۰۰۲ خود با نام “جنگ مخفی سیا در تبت” ، فراهم کرده است .
از آن زمان به بعد ، آمریکا جدایی طلبان تبتی را مورد حمایت مالی مستقیم خود قرار داد . در شورش‌های نژادپرستانه ، آنها در خیابان‌ها به مردم هان حمله و آنها را می‌کشتند . جدایی طلبان تبتی در فرانسه نیز یک ورزشکار زن چینی به نام جین جینگ را ، زمانی که مشعل المپیک را در صندلی چرخ‌دار حمل می‌کرد ، مورد ضرب و شتم قرار دادند .
۶.  “کنتراس” در نیکاراگوئه پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ ساندنیست‌ها آغاز شد .
ایالات متحده در نیکاراگوئه یک گروه مسلح از “ضد انقلابیون” یا “کنتراس” را بحسب منافع خود ، مورد حمایت مالی قرار داد . این اراذل و اوباش مسلح ، به شکنجه ، قتل ، آدم ربایی ، و انواع جنایات زشت علیه بشریت روی آوردند . کشیش کاتولیک و راهبه‌ها در میان قربانیان آنها بودند .
میلیون‌ها دلار مالیات مردم آمریکا ، به منظور انجام جنایات غیر اخلاقی ، از سوی ایالات متحده به کنتراس اختصاص یافته بود .
در حال حاضر ، پس از آنکه رهبر ساندنیست دانیل اورتگا به قدرت بازگشت ، کنتراس نیز دوباره وارد عرصه سیاست این کشور شده است .
۷.   “انقلابیون” لیبی ( سال ۲۰۱۱ ) یک گروه از تروریست‌های مسلح که برای سرنگونی دولت لیبی معمر قذافی ، توسط آمریکا وارد عرصه سیاست این کشور شدند . آنها به طور مستقیم به ایالات متحده مرتبط بودند ، و از آمریکا سلاح و تجهیزات لازم را دریافت می‌کردند .
 
نیروهای ضد دولتی در لیبی به طور منظم کارگران مهمان سیاه پوست آفریقای جنوبی را بدون محاکمه اعدام می‌کردند . آنها همچنین در شکنجه و آدم‌ربایی فعالیت داشتند . بسیاری از آنها مزدورانی از سایر نقاط جهان بودند ، که برای مبارزه با دولت لیبی به این کشور آمده بودند .
این نیروها در میدان جنگ بارها از سوی دولت لیبی شکست خورده بودند .
این شورشیان از سوی ایالات متحده و ناتو برای سرنگونی دولت لیبی مورد حمایت هوایی گرفتند و همین امر به موفقیت این شورشیان کمک شایانی کرد . از آن زمان ، لیبی در حالت هرج و مرج باقی ماند چرا که جناح‌های مختلف در میان شورشیان برای قدرت به رقابت داخلی روی آورده بودند .
لیبی یک زمانی بالاترین شاخص امید به زندگی را در قاره آفریقا دارا بود ، اما آمریکا از کمپین خشونت‌های تروریستی و اقدامات ناتو در این کشور حمایت کرد و این کشور غنی را به تلی از خاک تبدیل کرد .
۸  جناح راست اوکراین ؛ در ابتدا به عنوان یک گروه از طرفداران فوتبال در اوکراین فعالیت خود را آغاز کرد . در ادامه این جناح ، به یک سازمان شبه نظامی نئو نازی‌ها تبدیل شد . اعضای آن با برجسته‌سازی صلیب شکسته و ستایش آدولف هیتلر برای “آزادسازی” اوکراین از کمونیست‌ها و کشتار یهودیان محلی ، فعالیت خود را آغاز کردند .
جناح راست یک بخش برجسته از تظاهرات ” دوشیزه اروپا ” در سال ۲۰۱۴ بودند که خلع دولت منتخب اوکراین را رقم زدند . این جنبش اعتراضی میلیون‌ها دلار را از ایالات متحده و سازمان‌های مختلف غیر دولتی دریافت کرده است .
از آنجایی که مردم در شرق و جنوب اوکراین برای استقلال خود در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند ، اعضای جناح راست نیز به شرق اوکراین برای کشتار مردم حمله کردند . در اودسا ، اعضای جناح راست ساختمان Trade Union   را به آتش کشاندند ، و ۴۲ نفر را به قتل رساندند .
اعضای آن به شرق اوکراین برای مبارزه با مردم محلی نیز یورش بردند . در این رابطه آمریکا در دفاع و حمایت از دولت اوکراین قاطعیت نشان داد ، حتی این تروریست ها را نیز مورد حمایت خود قرار داد .
۹   اتحادیه دفاع یهودی ؛ یک گروه از صهیونیست‌های لابی‌گر متعهد به منافع اسرائیل است که به طور آشکار از خشونت علیه کسانی که آنها را برای منافع اسرائیل خطرناک می‌بینند ، استفاده می‌کند . این گروه توسط خاخام مایر کاهانه در شهر نیویورک آغاز فعالیت کرد و تظاهرات فلسطین‌ها را مورد حمله قرار داد . این گروه الکس عوده ، رهبر کمیته ضد تبعیض عرب آمریکایی را برحسب مشکل ساز بودن (برای منافع خود) به قتل رساند . آنها همچنین برای ترور دارل عیسی ، از اعضای کنگره ایالات متحده نیز نقشه‌هایی هم داشتند .
اتحادیه دفاع یهودی با اف بی آی آمریکا برای حمله به حزب پلنگ سیاه Black Panther Party و همه کسانی که در حمایت از فلسطین اعتراض می‌کردند ، همکاری نزدیکی داشت . اتحادیه دفاع یهودی یک رشته بمب گذاری را در اواخر ۱۹۸۰  علیه دیپلمات‌های شوروی در ایالات متحده انجام داد .
حزب پلنگ سیاه
تأسیس: ۱۹۶۶ – انحلال: ۱۹۷۶- یک سازمان چپ‌گرای انقلابی سیاه‌پوستان در ایالات متحده آمریکا بود که برای حق دفاع از خود سیاهان مبارزه می‌کرد . حزب پلنگ سیاه در ۱۵ اکتبر ۱۹۶۶ توسط بابی سیل و هیویی پی نیوتن در اوکلند، کالیفرنیا تأسیس شد . مهمترین ایدئولوژی این حزب این بود که مشکلات امریکایی ـ افریقایی ها را در نقاطی از ایالات متحده امریکا، بیشتر در شمال و شرق کشور برطرف سازد.
این گروه به طور رسمی در ایالات متحده منحل شده است ، اما آشکارا در کانادا و فرانسه فعالیت می‌کند .
پس از آنکه اعضای آن بر مسلمانان نمازگزار در کرانه باختری حمله کرده و به   ۲۹ نفر در سال ۱۹۹۴ به قتل رساندند ، اسرائیل طی اعلامیه‌ای رسمی این سازمان را غیرقانونی اعلام کرده است (!)   .
با این حال ، رابطه بین این افراط گرایان صهیونیستی و دولت آمریکا تمام نشده است . داو هیکیند ، یک سیاستمدار برجسته شهر نیویورک ، آشکارا در مورد عضویت خود در این گروه افتخار می‌کند ، و در مورد تروریسم این گروه ابایی نیز ندارد .
در هفته‌های اخیر ، پلیس و ارتش اسرائیل با هواداران اتحادیه دفاع یهودی که نام مایر کاهانه را شعار می‌دادند ، و به تظاهر کنندگان صلح حمله کردند ، همکاری داشته است .
۱۰.       کو کلاکس کلان  این تروریست‌های نژادپرستانه و خشونت آمیز ، برای چندین دهه به عنوان یک سازمان دولتی ، فعالیت داشته است . کو کلاکس کلان (به انگلیسی: Ku Klux Klan) یا به شکل کوتاه‌شده‌اش (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که پشتیبان برتری نژاد سفید ، یهودستیزی ، نژادگرایی ، ضدیت با آئین کاتولیک ، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند . آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ متوسل می‌شوند . برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا استفاده از ابزار ترور ، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است . این گروه پس از جنگ‌های داخلی آمریکا برای حمله به برده‌های تازه آزادشده ، تشکیل و توسط کنفدراسیون عمومی (سابق) ناتان بدفورد فارست رهبری می‌شد .
در سال ۱۹۱۵ توسط توماس دیکسون ، از دوستان نزدیک رئیس جمهور وودرو ویلسون احیا شد . دیکسون در ادامه رمانی می‌نویسد که بعدها فیلم آن را می‌سازند ؛ با نام “تولد یک ملت” !.
با کمک رئیس جمهور ویلسون ، این فیلم در سراسر کشور به نمایش درآمد ، و کیفردهی غیرقانونی و شورش‌های نژادی را تحریک کرد . مدت کوتاهی پس از نمایش این فیلم ، کو کلاکس کلان در تظاهرات توده‌ای در Stone Mountain ، گرجستان دوباره شکل گرفت .
با حضور بسیاری از افسران پلیس ، سیاستمداران ، و حتی دادگاه عالی در میان صفوف خود ، گروه از سلطنت آزاد برای قتل مردم در سراسر کشور برخوردار بود . این گروه ، هر چند رومی کاتولیک‌ها ، یهودیان ، اروپای شرقی ، فمینیستها ، اعضای اتحادیه‌های کارگری را “ضد آمریکایی” دشمن می‌دانستند ، بیشتر آمریکایی‌های آفریقایی تبار را هدف قرا می‌داد .
این گروه برای بمب‌گذاری کلیساها ، یورش و سوزاندن خانه‌ها ، و همچنین آدم‌ربایی و تجاوز به مردم بدنام بوده است .
کو کلاکس کلان از حمایت “اجرای قانون و مقامات نظامی” ، برخوردار بوده است .
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x