تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

همه آنچه از آیفون شش می دانیم + تصاویر

  • کد خبر : 47778
  • 29 تیر 1393 - 10:33
همه آنچه از آیفون شش می دانیم + تصاویر

فناوری اثر انگشت گوشی های آیفون زبان زد عام و خاص است،تصاویر منتشر شده حکایت از این دارد که Touch ID محصول جدید اپل یعنی آیفون ۶ دچار تحولات اساسی شده است.

به گزارش کمال مهر؛ چند وقتی است که شایعات مختلفی از ویژگی های درونی و ظاهری محصول جدید اپل یعنی آیفون ۶ که در آینده ای نزدیک عرضه خواهد شد، به گوش می رسد. آیفون ۶ در حال حاضر تنها گوشی هوشمندی است که تمامی افراد به دنبال دانستن ویژگی های کلی آن هستند،
حسگر اثر انگشت قدرتمندتر از آیفون ۵s با فناوری جدید
به تازگی تصویری از سخت افزار درونی این گوشی منتشر شده است که حکایت از پیشرفت تر شدن Touch ID آن دارد، هر چند امکانات و تونایی Touch ID به کار رفته در آیفون ۵s برای همگان به اثبات رسیده است، اما شرکت اپل قصد دارد با کامل کردن Touch ID خود گوشی کامل تر از لحاظ امنیتی را ارئه دهد، البته از روی تصویر نمی توان به صورت قطعی سخن گفت و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری از امکانات آیفون ۶ و به ویژه تاچ آیدی آن منتشر شود.  بهتر است بدانید که تاچ آیدی نام قسمت اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند است که زبان زد عام و خاص از لحاظ طراحی است. از آن جایی که اپل در مراسم رونمایی از ios 8 اشاره به ایجاد تغییرات در Touch ID کرده بود، این تصویر منتشر شده را باید پیرو اظهارات مسئولین اپل بدانیم. شاید تصمیم شرکت اپل از ارتقای سیستم تاچ آیدی خود ثبت تجاری و رسمی آن باشد، زیرا اپل هنوز موفق به ثبت این فناوری به نام خود نشده است!. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از Touch ID جدید در iPad Mini 3 و iPad Air 2 وجود دارد، که احتمالا در چند روز آینده اخبار جدیدتری از وضعیت این فناوری به گوش خواهد رسید.
صفحه نمایش مقاوم در برابر ضربه
اپل صفحه نمایش sapphire crystal را برای آیفون ۶ انتخاب کرده است. معلوم است که خرید اپل از کارخانه کریستال یاقوت کبود بیهوده نبوده چراکه صفحه نمایش آیفون ۶ بسیار مقاوم است. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آیفون ۶ برای آخرین بار در معرض آزمایشات ضد خش قرار گرفته است. در این آزمایش، کاربر با استفاده از یک چاقوی تیز و کلید سعی در خش انداختن صفحه نمایش آیفون ۶ دارد؛ اما هیچ اثری از خراش دیده نشد. همچنین انعطاف پذیری و دوام آن نیز مورد آزمایش قرار گرفت.که در آزمایشات انجام شده از هم هیچ موردی از خرد شدن مشاهده نشد. براساس این گزارش، این خبر بسیار مهمی برای اپل است چراکه تاکنون محصولات آیفون در مقابل شایعات خرد شدن و ترک برداشتن قرار داشتند.
سریع ترین پردازنده دنیا
در تازه ترین خبر درز کرده در سایتهای چینی آمده است: آیفون۶ سریعترین سی پی یوی جهان را خواهد داشت. اپل با تمرکز روی جدیدترین تراشه خود موسوم به A8 SoC با معماری ۶۴ بیتی که به صورت ۲۰ نانومتری ساخته شده سریعترین سرعت را روی گوشی های هوشمندعرضه خواهد کرد. گفتنی است حداقل سرعت ۲ گیگاهرتز بوده و تا ۳ گیگاهرتز نیز خواهد رسید، با توجه به سرعت سی پی یو باید شاهد رم ۲ یا ۳ گیگی هم باشیم تا با این سرعت سازگاری داشته باشد. در حال حاضر سرعت آیفون ۵S حدود ۱.۳ گیگاهرتز است و قرار است سی پی یو را کمپانی TSMC بسازد.
قابلیت‌های ارتباطی شگفت انگیز آیفون ۶
در جدیدترین اخبار منتشر شده در مورد این اسمارت فون، علاوه بر اطمینان مبنی بر استفاده از یک صفحه نمایش بزرگتر در این محصول، قابلیت های پشتیبانی از شارژ بیسیم و NFC نیز به همراه Lte پیشرفته به لیست ویژگی های آیفون ۶ افزوده شده است. در مورد شارژ بیسیم می توان گفت که این قابلیت از سال گذشته در برخی از اسمارت فون های لومیا و همچنین پرچم داران اندرویدی به کار گرفته شد و از طریق آن می توان بدون نیاز به نصب کابل شارژ اقدام به شارژ تلفن همراه کرد. همچنین شواهدی به دست آمده است که اپل در حال مذاکره با برخی از فروشندگان بزرگ برای پشتیبانی از سیستم NFC می‌باشد. البته “فیل شیلر” از مدیران اپل، قبلا به این موضوع اشاره کرده بود که از سیستم PassBook و یا همان تشخیص اثر انگشت در خرید های اینترنتی کاربران استفاده خواهند کرد. وی همچنین در مورد شارژ بی سیم اعلام کرده بود که دلیلی برای استفاده از این تکنولوژی در اسمارت فون های آیفون وجود ندارد، زیرا خود این تکنولوژی برای استفاده نیاز به اتصال به برق دارد. در هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا سران کوپرتینو از این تکنولوژی ها در محصول آینده ی خود استفاده خواهند کرد یا نه.
ظرفیت باتری بالا
شنیده‌های جدید از آیفون ۶ حکایت از آن دارند که شرکت سازنده این تلفن‌همراه قصد دارد تا نمایشگر آن را نسبت به سایر مدل‌های آیفون بزرگتر کند. استفاده از نمایشگر بزرگتر مستلزم آن است که منبع تغذیه این تلفن‌همراه نیز تقویت شود.به همین منظور احتمال می‌رود باتری بکار رفته در آیفون ۶ ظرفیتی بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌‌آمپر داشته باشد که از مدل‌های پیشین بالاتر است. تصویر جدید از این باتری نیز در اینترنت فاش شده است که نشان می‌دهد حتی اندازه آن نسبت به سایر مدل‌ها تغییر داشته و بزرگتر شده است.باتری آیفون ۵ ، ۱۴۴۰ و باتری آیفون ۵ اس ۱۵۷۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد.
آیا آیفون ۶ به حسگرهای خورشیدی مجهز می شود؟
بعد از آنکه شایعه شد آیفون ۶ در دو مدل معرفی خواهد شد و احتمالا اندازه نمایشگرها و سخت افزارهای این دو مدل نیز متفاوت خواهند بود،حالا نوبت به یک قابلیت جدید از این تلفن همراه جدید رسیده است. شایعات تازه حکایت از آن دارند که آیفون بعدی به سلول های خورشیدی مجهز است که می تواند با نور خورشید باتری این اسمارت فون را شارژ کند.اگر این شایعه صحت داشته باشد،باید منتظر یک ابداع جدید در دنیای تلفن های همراه باشیم.
کیفیت و وضوح بالای دوربین همراه با لرزش گیر الکتریکی
شرکت اپل برای این که از سایر رقیبا خود عقب نماند، قصد دارد در آیفون ۶ از لرزش گیر الکتریکی استفاده کند، زیرا پیش از این  لومیا نوکیا، LG G2 و نکسوس ۵ به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده‌اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x