تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

تسهیلات ۱۴ میلیون تومانی “مسکن روستایی” در انتظار تایید یه “شورای پول و اعتبار”

  • کد خبر : 45733
  • 14 تیر 1393 - 14:33
تسهیلات ۱۴ میلیون تومانی “مسکن روستایی” در انتظار تایید یه “شورای پول و اعتبار”

تابش گفت: معوقات بانکی را نباید در تسهیلات مسکن روستایی جستجو کرد بلکه بسیاری از افراد وامهای کلانی گرفته‌اند که هیچکدام از اقساط آن را پرداخت نکرده‌اند.

کمال مهر:علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ن با بیان اینکه استقبال مردم از مقاوم‌سازی و به‌سازی مسکن روستایی طی سال‌های گذشته افزایش یافته است گفت: توسعه‌ی پایدار تنها در به‌سازی مسکن روستایی انجام نمی‌شود بلکه باید طرح‌های هادی و عوامل تولید و اشتغال در این بخش‌ها انجام شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون دو میلیون مسکن روستایی به دلیل ترس روستاییان از قسط‌های تسهیلات، نوسازی، مقاوم سازی نشده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه با اشاره به اینکه روستاییان خوش‌حساب‌ترین مردم در پرداخت اقساط بانکها هستند افزود: نباید معوقات بانکی را در روستاییان جستجو کرد بلکه افرادی هستند که وام‌های کلان گرفته‌اند و هیچ قسطی از آن را پرداخت نکرده‌اند.

تابش در ادامه توضیح  داد: طی ده سال گذشته بنیاد مسکن تنها دوازده هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقساط تسهیلات مسکن روستایی بسیار ناچیز و حداکثر ۶۰ هزار تومان است گفت: روستاییان به طور مداوم با بانکها برای دریافت تسهیلات تعامل دارند بنابراین اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کنند.

تابش در ادامه اظهار داشت: معوقات روستاییان در بانکها بسیار کم است و تا کنون دوازده هزار میلیارد تومانی که از بانکها دریافت کرده‌اند در مرحله‌ی اوراق مشارکتی قرار دارد.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: بیشترین سهم آورده از سوی روستاییان است و در مقابل تنها دوازده میلیون و پانصد هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کند.

تابش در ادامه توضیح داد: گسترش طرح‌های مسکن روستایی بسیار عالی بوده و بانک مرکزی باید در گسترش و ارائه تسهیلات کافی همت کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته درخواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۱۴ میلیون تومان  را به بانک مرکزی داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x