تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

اتفاقی مبارک برای عوامل “شیار ۱۴۳″/ پاسخ “قاسم خانی” به حواشی برزیل

  • کد خبر : 43492
  • 30 خرداد 1393 - 11:39
اتفاقی مبارک برای عوامل “شیار ۱۴۳″/ پاسخ “قاسم خانی” به حواشی برزیل

پاسخ “مهراب قاسم خانی” به حواشی حضور هنرمندان در برزیل و دیدار عوامل “شیار ۱۴۳” با مقام معظم رهبری مهم ترین وقایع این هفته سینما بود.

به گزارش خبرنگار سینماکمال مهر؛ سینما در هفته ای که گذشت دستخوش حواشی و اتفاقات مبارکی قرار گرفت که اشاره ای به برخی از این اخبار داشتیم.
*سازمان سینمایی بالاترین جایگاه در حوزه سینما در این هفته مهم ترین اتفاقی را که برای حوزه خود رقم زد انتصاب حبیب ایل بیگی” به عنوان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و همچنین انتشار رویکردها، راهبردها و سیاستهای سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید در ۶۵ صفحه و پنج فصل مختلف بود. در فصل اول این نوشتار به حمایت از تولید و عرضه آثار سینمایی و سمعی و بصری (داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن) در فصل دوم توسعه فضای نمایش سینما (سالن سینما) ، فصل سوم به توسعه شبکه نمایش خانگی، فصل چهارم حضور بین المللی سینمای ایران و در فصل پنجم به اکران، توزیع و عرضه حرفه ای محصولات سینمایی و سمعی وبصری پرداخته شده است.
*اما یکی از اخبار مهم این هفته سینما به دیدار مقام معظم رهبری با عوامل فیلم سینمایی “شیار ۱۴۳” اختصاص داشت و صبح روز دوشنبه ۲۶ خرداد نرگس آبیار(کارگردان)، تهیه کننده و دیگر عوامل فیلم سینمایی “شیار ۱۴۳” با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و از نقطه نظرات ایشان درباره این اثر سینمایی بهره مند شدند.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب در گفتگو با عوامل این فیلم سینمایی نظراتشان را درباره این فیلم که تصویرگر زندگی مادر یک شهید است، بیان کردند.
*با شروع شدن بازی های جام جهانی بازار اخبار حمایت هنرمندان از تیم ملی بسیار داغ بود و یکی از این اخبار به انصراف محمدرضا گلزار از همراهی با پروژه «یار دوازدهم» مربوط می شد و طی چند وقت اخیر بازیگران دیگری همچون امین حیایی،نیوشا ضیغمی،بابک حمیدیان و… از این سفر انصراف دادند.
اما باز هم کسانی بودند که به این سفر بروند رضا یزدانی، حسام نواب‌صفوی، پژمان جمشیدی، سیاوش خیرابی، فاطمه گودرزی، مهراب قاسم‌خانی، سید جواد هاشمی، محسن تنابنده، لیندا کیانی، نرگس محمدی، کامران تفتی، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا , و هنرمندانی هستند که برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کرده‌اند و این حضور حاشیه هایی را به همراه داشت چراکه نوع پوشش هنرمندان واکنش هایی را به وجود آورد در نتیجه سرمایه گذار اولیه “یار دواردهم” اعلام کرد که از سید جواد هاشمی شکایت خواهد کرد و محراب قاسم خانی نیز در اعتراض به این اتفاقات این گونه پاسخ داد که هزینه این سفر توسط سید جواد هاشمی و خود گروه تامین شده است و من نماینده خودم هستم و به عنوان یه عشق فوتبال و عشق سفر اومدم که از دیدن فوتبال و یه کشور جدید لذت ببرم. و جای هیچ گونه گله و شکایتی نیست اما جواد هاشمی در مورد این حواشی سکوت کرد.
*شورای صنفی نمایش در جلسه این هفته خود قرار داد دو فیلم “دربست آزادی” به کارگردانی مهرشاد کارخانی و “آذر، شهدخت، پرویز و دیگران” ساخته بهروز افخمی برای اکران عید فطر به ثبت رساند همچنین فیلم “ردکارپت” به کارگردانی رضا عطاران با دریافت پروانه نمایش یکی از گزینه های اکران رمضان قرار گرفت.
عملکرد “شورای صنفی نمایش” در این چند وقت اخیر با مدیریت جدید خود باعث شد شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی اعتراضشان‌ را مطرح کنند.
در این نامه خطاب به حجت‌الله ایوبی آمده است:«به استحضار می‌رساند شورای صنفی اکران با قدمتی بالغ بر بیست سال فعالیت صنفی، علیرغم ماهیت بین صنفی آن هم اکنون با حضور تنها نماینده یک صنف (سینماداران) و مابقی از افراد حقیقی سینما (منتخبین سازمان سینمایی) اداره و اقدام به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای اکران سال ۹۳ می‌نماید.
*نزدیک به دو ماه دیگر تا برگزاری شانزدهمین جشن سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما باقی مانده است و تا آن زمان محمد بزرگ‌نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران از همه تولیدکنندگان فیلم های بلند سینمایی دعوت کرد؛ تا برای شرکت در بخش مسابقۀ فیلم های بلند سینمایی در شانزدهمین جشن سینمای ایران از تاریخ ۲۵ خرداد تا ۱۵ تیر ماه سال جاری اقدام کنند.
همچنین لیست داوران سینمای شانزدهمین جشن بزرگ سینما اعلام شد و ۵۸ داور از ۱۲ صنف سینمایی نیز آثار شانزدهمین جشن خانه سینما را داوری می‌کنند، که از این بین ۱۱ صنف دارای تندیس با ۵ داور و صنف دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز با ۲ داور به ارزیابی آثار در بخش‌های این جشن سینمایی می‌نشینند.
طی نشستی که دبیر و مدیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینما صبح روز ۲۶ خردادماه برگزار کردند مقرر شد این جشن در چند روز برای بخش های مختلف برگزار شود و تندیس‌های بخش عکس، پوستر و آنونس و تیزر هم در جشن امسال اهدا خواهند شد که توسط صنف جدید کانون طراحان و مدیران تبلیغاتی و کانون عکاسان معرفی می‌شوند.
*جشنواره فیلم کودک یکی دیگر از اخبار این هفته سینما بود که طی احکامی مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره بیست و هشتم فیلم‌های کودکان و نوجوانان مدیران این دوره جشنواره را معرفی کرد و حمیدرضا دیبایی مدیر اجرایی و ارتباطات و امور رسانه ای، اسدالله اعلایی مسئول بخش مسابقه فیلم نامه، ناصر باکیده مشاور دبیر، امور استان ها و مدیر دبیرخانه و برنامه ریزی، کیوان سهرابی مدیر مالی و اداری، عزت الله علیزادهمدیر پشتیبانی و فنی و نمایش سینماها، امیر اسفندیاری مدیر بخش بین الملل، احمد ناطقی مسئول بخش جنبی و مسابقه مواد تبلیغی، محمد پرویزی مدیر هنری و رضا آژ مدیر تشریفات انتخاب شدند.
انتهای پیام/اق
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x