تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مراقب هیولای “ایدز” در آب استخر ها باشید!

  • کد خبر : 43012
  • 27 خرداد 1393 - 10:45
مراقب هیولای “ایدز” در آب استخر ها باشید!

اگر این تابستان قصد رفتن به استخر‌های عمومی را دارید و در عین حال نگران بیماری‌های قابل انتقال از آب هستید، حتما این مقاله را بخوانید تا را راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری‌ها آشنا شوید.

به گزارش کمال مهر، انواع مختلفی از بیماری‌های عفونی مانند “شیگلا وای کولای” از جمله عفونت‌هی میکروبی است که می‌تواند وارد آب شده، شخص را درگیر کند. از طرف دیگر هم اگر شخصی مبتلا به حصبه باشد تا مدت‌ها پس از بهبود می‌تواند این میکروب را از طریق آب استخر به دیگران انتقال دهد، یعنی اگر این میکروب به مقدار کافی از طریق بلعیدن آب وارد بدن شود، می‌تواند شخص را درگیر سازد و این بیماری یکی از شایع ترین بیماری‌های تابستانی است و با مواد ضد عفونی کننده نیز از بین نمی‌رود.

عفونت‌های ویروسی مانند هپاتیت و یا HIV از طریق شنا کردن در آب منتقل نمی‌شود و ثابت شده است این ویروس‌ها در برابر مواد ضد عفونی کننده و اشعه آفتاب بسیار حساس هستند و سریع از بین می‌روند و انتقال آن‌ها از طریق دفع صورت می‌گیرد، بنابراین اگر فرد مبتلا این موارد را رعایت نکند، می‌تواند آن را وارد آب کند و ممکن است شخص با بلعیدن آب یا از طریق جذب مخاط بینی و چشم را وارد بدن خود کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x