تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

رئیس خانه مطبوعات البرز «عزل» شد!؟

  • کد خبر : 41792
  • 19 خرداد 1393 - 9:18
رئیس خانه مطبوعات البرز «عزل» شد!؟

روز شنبه ۹۳/۳/۱۷ خبری مبنی برعزل رئیس خانه مطبوعات استان البرز در فضای پیامکی استان دست به دست شد و دیروز(یکشنبه) نیز این خبر با انتشار سندی از صورتجلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات منتشر گردید.

به گزارش «کمال مهر»روز شنبه ۹۳/۳/۱۷ خبری مبنی برعزل رئیس خانه مطبوعات استان البرز در فضای پیامکی استان دست به دست شد و دیروز(یکشنبه) نیز این خبر با انتشار سندی از صورتجلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات منتشر گردید.

IMG-20140608-WA0023

صورتجلسه منتشر شده در شبکه اجتماعی واتس آپ

از آنجایی که به گفته علاءالدین سیفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، رئیس خانه مطبوعات  اولاً عزل شدنی نیست ، تاکید کرد :عزل اصلاً معنا ندارد عزل یعنی یک مقام عالی مطبوعاتی (مدیر کل مطبوعات ) این کار انجام بدهد و این هم از اختییارات مسئولین اداری نیست ! بلکه اگر فاقد شرایط بشوند در قانون خانه مطبوعات و آیین نامه های داخلی طوری پیش بینی شده که به نحوی کنار گذاشته بشوند لذا عزل اصلاً معنای ندارد .

این مسئول در ادامه با اشاره به نحوه ساختاری خانه مطبوعات و تشکیل هیئت مدیره تصریح کرد : مجمع با حضور اهالی رسانه تشکیل و با انتخابات  اعضای هئیت مدیره  از خود اهالی رسانه انتخاب می شود و در نهایت با جلسه داخلی در هیئت مدیره  ترکیب مشخص شده  و یکی از اعضای هیئت مدیره نیز به عنوان رییس انتخاب می شود.

در ادامه سیفی تاکید کرد :در دوره گذشته مهدی کریمایی رئیس هئیت مدیره بود و در دوره جدید نیز انتخاباتی انجام نشده است.

سیفی تاکید کرد من از اینکه جلسه تشکیل شده باشد بی خبرم اگر هم جلسه ای باشد، حدالمقدور ما مطلع می شدیم؛ و روند تشکیل انتخابات جدید هیئت مدیره نیز توسط ترکیب سابق باید صورت بگیرد وهیئت مدیره اعلام جلسه می کنند که اعلامی صورت نگرفته است.

کریمایی  نیز در خصوص عزل شدنشاز خانه مطبوعات استان البرز به  خبرنگار «کمال مهر» گفت: در روز شنبه ۹۳/۲/۱۷  جلسه هیئت مدیره برگزار نشده و ما همچنان در خانه مطبوعات حضور داریم.

وی علت اقدام  این افراد را  هوچی گری و تخریب خانه مطبوعات و تخریب چهره هیئت مدیره جدید و فعالیتهای آنها دانست و تاکید کرد: این افراد با سوءاستفاده از عنوان خانه مطبوعات دست به این اقدام زده اند که پیگرد قانونی این کار از طریق مراجع قضایی محفوظ است.

رئیس خانه مطبوعات البرز در خصوص سند منتشر شده و امضاء کنندگان آن نیز اظهار داشت: این صورتجلسه وجاهت قانونی نداشته و سه نفر از امضاء کنندگان نیز عضویتی در هیئت مدیره ندارند.

 

وی با اشاره با این موضوع که امضاء کنندگان  هیچگونه سمتی در خانه مطبوعات ندارند، تصریح کرد:(س.م) ازهئیت مدیره اخراج شده ، با استعفای(غ.ا) نیز موافقت شده بود و مراحل قانونی آن در مجمع انجام و این فرد نیز عضویتی نداشته و (ع.ف) نیز سلب عضویت شده است.

 

نکته قابل تامل جریان آنجایی است که خبرتوسط یکی از پایگاه های خبری کرج بصورت انبوه پیامک  و در شبکه اجتماعی “واتس آپ” سند این برکناری منتشر شد، کما اینکه در هیچ یک از خروجی های رسانه های منتشر کننده پیام ، خبری از این عزل منتشر نشد. روندی که  جدیداً دررسانه های البرز بصورت شیوه ای جدیدی باب شده و خارج از عرف حرفه رسانه ای می باشد و به تبع نشأت گرفته از عدم آشنایی این اهالی از کار رسانه  و خبر می باشد ، اقدام ارسال خبر با سامانه پیامکی “پایگاه های خبری با جرینات خاص” و عدم درج خبر در رسانه مطبوع  کار غیر حرفه ای و به دور از شأن یک پایگاه خبری  می باشد؛که متاسفانه این روزها ، در البرز شاهد این اقدامات هستیم.

 

گفتنی است رسانه های جهت دار و خاصی در استان در حال فعالیت می باشند و صرفا جهت تامین منافع افرادی خاص به حیات خود ادامه داده و در نوع جریان سازی و انعکاس اخبار نیز کاملاً جهت دارعمل کرده و در جریانات خانه مطبوعات نیز این اتفاقات  بی شک برای رقابتهای درون صنفی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نامدار
نامدار
خرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام
پس ازدستهای پشت پرده هنوزخبرندارید.دستهای

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x