تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پشت‌پرده کناره‌گیری ناگهانی سخنگوی کاخ سفید + تصاویر

  • کد خبر : 41387
  • 11 خرداد 1393 - 9:10
پشت‌پرده کناره‌گیری ناگهانی سخنگوی کاخ سفید + تصاویر

دیلی‌میل از پشت‌پرده کناره‌گیری ناگهانی “جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید پرده برداشت و جزئیات رسوایی که همزمان با این اقدام رخ داده بود، برملا کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از روزنامه دیلی‌میل، این روزنامه نوشت: علت کناره‌گیری سخنگوی کاخ سفید در روز جمعه دور کردن توجه‌ها از کناره‌گیری بزرگ‌تری در همان روز و مربوط به یک رسوایی بزرگ بود.
در روز جمعه “اریک شینسکی”رئیس سازمان امور نظامیان سابق(کهنه‌سربازان) آمریکایی هم در پی یک جنجال رسوایی‌برانگیز کناره‌گیری کرد و در واقع “جی کارنی” برای این قربانی شد که سرپوشی بر این رسوایی بزرگتر و جلوگیری از رسانه‌ای شدن بیش از حد این ماجرا شود.
“شینسکی” در هفته‌های اخیر به علت رسوایی‌های گسترده در بیمارستان‌های نظامی و اهمال تعمدی کارکنان در رسیدگی به وضعیت کهنه‌سربازانی که نیاز به خدمات درمانی داشته‌اند، به شدت برای استعفاء تحت فشار بود.
اگرچه در سالیان گذشته به صورت مداوم اخباری درباره تأخیر در رسیدگی به مجروحان جنگی آمریکایی در بیمارستان‌های این کشور منتشر می‌شد اما آنچه موجب تبدیل این قضیه به یک رسوایی ملی شد انتشار گزارشی درباره وجود لیست انتظار مخفی در بیمارستان فونیکس بود و اینکه در حدود ۴۰ نفر از بیماران احتمالا در زمان انتظار جان خود را از دست داده‌اند.
تحقیقات بازرسی کل وزارت امور کهنه‌سربازان نشان داد که ادعاها درباره ثبت نادرست سوابق ویزیت مجروحین جنگی در بیمارستان فونیکس و سایر بیمارستان‌های صحت داشته‌اند.
گزارش بازرس کل نشان داده است که در حدود ۱۷۰۰ نفر از کهنه‌سربازان به دلیل اینکه اسم‌شان در لیست انتظار رسمی ثبت نشده بودند در خطر مرگ و یا فراموشی  قرار داشتند.
لازم به یادآوری است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بطور غیرمنتظره در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید حاضر شد و اعلام کرد “جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید از سمت خود کناره گیری کرده است و “جاش ارنست” معاون کارنی این سمت را به عهده خواهد گرفت.
اوباما ضمن اعلام استعفای جی کارنی گفت، جاش ارنست معاون کارنی جایگزین وی خواهد شد.
کارنی گفته است زمان رفتن وی هنوز بطور دقیق معلوم نیست، ولی به نقل از پایگاه اینترنتی هیل احتمالا جان ارنست در ماه آینده میلادی جایگزین کارنی خواهد شد.
پیش از این ارنست از سال ۲۰۰۸ در تیم انتخاباتی با اوباما کار کرده است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x