تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

نتانیاهو به مکه می‌رود!

  • کد خبر : 40959
  • 08 خرداد 1393 - 10:33
نتانیاهو به مکه می‌رود!

رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع “بنیامین نتانیاهو”نخست وزیر این رژیم به مکه سخن گفته است!

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، این پایگاه به نقل از سایت خبری تحلیلی رای الیوم نوشت: رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی “آمان” خطاب به شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، از امکان سفر قریب الوقوع “بنیامین نتانیاهو” رئیس کابینه این رژیم به مکه سخن گفته است!
 “عاموس یادلین” در این دیدار به ترکی الفیصل پیشنهاد کرد که با سفر به اراضی اشغالی فلسطین در کنست سخنرانی کند، اما فیصل این پیشنهاد را رد کرد.
رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به مخالفت شاهزاده ترکی الفیصل با سفر به اراضی اشغالی گفت: “من از روی احساسات، شاهزاده الفیصل را به سفر به اسرائیل و سخنرانی در کنست (پارلمان رژیم اشغالگر قدس) دعوت نکرده ام.”
یادلین خطاب به حاضران در نشست بروکسل که مؤسسه آلمانی مارشال آن را برگزار کرده بود، اظهار داشت: “دعوتم از شاهزاده الفیصل برای نماز خواندن در قدس و سخنرانی در کنست دعوتی احساساتی نبود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می تواند همین امروز یا فردا به مکه یا جده سفر کند.”
یادلین افزود: “اگر یکی از شخصیت‌های کشوری محترم به اسرائیل سفر کند، سردی روابط از بین خواهد رفت.”
وی پیش بینی کرد که در صورت امضا نشدن توافقنامه تشکیل دو کشور با فلسطین، مسوولان این رژیم و عربستانی با همدیگر رسماً دیدار کنند.
یاد آور می شود که مرکز “ژرمن مارشال فاند آو یونایتد استیتس” دوشنبه (۵خرداد ماه) گفتگویی علنی میان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار کرد.
رسانه‌های صهیونیستی این دیدار را نشانه چرخش موضع عربستان درقبال این رژیم قلمداد کردند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x