گروه : اخبار اصلی » داخلی » سیاسی » هسته ای
ساعت : 9:51
شناسه : 40326
تاریخ : 04 خرداد 1393
راه مذاکره کنندگان راه کسانی است که خرمشهر را آزاد کردند/ واهمه دشمن از پدیده حجاب راه مذاکره کنندگان راه کسانی است که خرمشهر را آزاد کردند/ واهمه دشمن از پدیده حجاب

حجت الاسلام و المسلمین پناهین در همایش دلاوریم گفت: مذاکره کنندگان کشور ما راهی جز اهداف ملی ندارد ماموریتی که دارند همان راهی است که پیومدند تا خرمشهر را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه کمال مهرحجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان مشاور فرماندهی نهاد رهبری در دانشگاه در همایش دلاوریم که به همت بسیج دانشجویی در محل سابق لانه جاسوسی برگزار شد گفت: از روز اول که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید همان طور که پیش بینی می شد نظام صهیونیسم با همه امکانات به دنبال نابود کردن مسیر مقاومت بود امروز مقاومت در منطقه به اوج پیروزی های خود رسیده و فرقی نمی کند در چه کشوری نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: کسانی که در محور مقاومت هستند چهره های سرشناسی هستند از جمله نظام سلطه لیبرالی، گروه تکفیری برای مقابله با محور مقاومت هستند از طرف دیگر تروریست ها هستند که امام(ره) لیبرالیون را در مقابل افراطون می داند.

وی تاکید کرد: طبیعی است ملتی که این مقاومت ها را شروع کرده آمادگی داشته باشد که چنین شهدایی را داشته و راه این شهدا هیچ وقت پایان نمی پذیرد امروز روز مقاومت و فتح خرمشهر است جریانی که ما شاهد بودیم در سال ۶۱ که خط مقاومت در مقابل بهت جهانیات با آزادی خرمشهر منجر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهین تصریح کرد: مذاکره کنندگان کشور ما راهی جز اهداف ملی ندارد ماموریتی که دارند همان راهی است که پیومدند تا خرمشهر را آزاد کردند.

پناهیان ادامه داد: مردم همیشه احساس می کردند که نبرد با نظام سلطه در چنین جریانی است که برای مقاومت تشکیل می شود زیرا ملت ما نبرد با نظام سلطه را مانند مقاومت در جبهه می دانند و براین تفکر هستند که باید جنگید و شعار آنان این است که جنگ جنگ تا پیروزی و آنقدر می جنگیم که به پیروزی کامل دست پیدا کنیم.

وی درباره رهنمودهای امام در خصوص شعار مقاومت افزود: رزمندگان ما همه رهنمودهای امام را به شعار تبدیل می کردند و این به شیوه ای بود که در پشت جبهه رزمندگان ما وقتی شعار مقاومت سر می دادند دشمنان تضعیف می شدند اما اکنون این شعار در فضای رسانه‌ای فضای آلوده ای شده زیرا وقتی در دل مردم شعار مقاومت داده می شود می گویند که خط تضعیف برای شعار مقاومت است و اکنون که این شعارها در هر جا بیان می‌شود چه آن هایی که در سوریه و لبنان به مقاومت می پردازند و چه آن هایی که پای میز مذاکره هستند همه در مسیر خط مقاومت هستند.

حجت الاسلام پناهیان درباره روند کار مسئولان نظام در پای میز مذاکره با ۱+۵ ابراز کرد: وزیر خارجه ما و دیگر دیپلمات های ما که هستند راه رزمنده ها را ادامه می دهند و وقتی رئیس جمهور محترم برای به چرخش افتادن چرخ کارخانه ها صحبت می کردند مگر هدفی جز جریان مقاومت دارند زیرا هدف آن ها چیزی جز منافع ملی نیست و اکنون هر شعار مقاومتی که داده می شود در مسیر تقویت برای خط مبارزه و مقاومت است و ما راه مذاکره کنندگان را مانند راه کسانی می دانیم که خرمشهر را آزاد کردند.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه با اشاره به این که مقاومت آبرو افتخار به شمار می آید اظهار داشت: مقاومت آبر و و افتخار را خودش تعیین میکند زیرا این مقاومت با پیروزی و امنیت این جامعه را فراهم کرده است و مقاومت در راه مقاومت در مسیر تامین منافع ملی است و تفاوتی نمی کند که در میز مذاکره باشد چه در اقتصاد باشد و برای آبادانی کشور باشد و یا رزمندگانی که در خط خرمشهر در مسیر پشتیبانی رزمنده ها در تمام زمینه ها حضور پیدا کردند.

پناهیان با اشاره به تعبیر سنگر در حوزه مقاومت افزود: وقتی از سنگر صحبت می شود ابتدا درصدد تامین منافع ملت است و دوم سنگر اشکال مختلفی دارد.

وی درباره اشکال مختلف مقاومت گفت: هر نوع شعار مقاومتی که داده می شود تقویت کننده مذاکره کنندگان است.

وی با اشاره به کسانی که مخالف راه مقاومت هستند تاکید کرد: کسانی هستند که مخالف تقویت شدن مقاومت هستند و هم چنین دنبال نابود کردن منافع ملی است زیرا موضوع شعار مقاومت در این کشور سرداده شود پشتیبان میز مذاکره کنندگان است و بیمار دلانی هستند که می خواهند با مقاومت مخالفت کنند زیرا آن ها دنبال فروش مملکت به قیمت ناچیز به بیگانگان هستند و اهداف آن ها این است که به دنبال نابود کردن منافع ملت هستند.

وی درباره سخن مقام معظم رهبری محور مذاکره مسئولان نظام تاکید کرد: اگر می شود با مذاکره شر دشمنی را نابود کرد این هم یک مقاومت است زیرا بعضی می خواهند از مذاکره طوری تعبیر کنند که خلاف مسیر آزادی خرمشهر باشد و این درست نیست زیرا شعار مقاومت محدود به یک حزب یا گروه و جریان نیست و آن ها می خواهند به مقاومت لطمه بزنند و این لطمه زدن به مقاومت در رسانه های ما که تقوا را رعایت نمی کنند ناراحت کننده است زیرا مردم به شهادت رسیدند و مردم خط مقاومت را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: امروز در جهان استکبار شکل گرفته و براین اساس افراطیون کسانی هستند که با جریان مقاومت مقاومت می کنند مانند تکفیری ها و لیبرال ها که در مخالفت با خط مقاومت ناخرسند هستند در این که ایران با مقاومت پشت میز مذاکره بنشیند.

وی درباره ابعاد حوزه فرهنگی حجاب ابراز کرد: یکی از ابعاد حوزه فرهنگی موضوع هایی مانند حجاب است که از سوی دشمنان ما مورد مخالفت است و سوال این است که چرا آن ها از پدیده حجاب واهمه دارند و چرا حجاب به جریان مقاومت کمک می کند دلیل آن این است که حجاب برای آنان موضوع کلیدی است که اساس بنیاد و تمدن غرب را زیر سوال برده است.

وی ادامه داد: ما در کشورمان با حجاب مشکل نداریم زیرا غربی ها قانون می گذارند که دختر بچه ای را به دلیل داشتن حجاب از مملکت بیرون می کنند چرا که این قانون برمبنای خودشان است که می گویند حجاب است.

وی با اشاره به پوششی که اسلام تعیین کرده افزود: پوششی که اسلام در آن رشد کرده به تعبیر مختلف بنیاد نظام سلطه به خطر می افتد.

وی با اشاره به طرفداری تروریست از جنایات خشونت آمیز علیه زنان اظهار داشت: صهیونیست ها و دولت غربی به تازگی از تروریست ها حمایت می کنند اما از طرفی زن ها را سر می برند و از این طریق رفتارهای خشونت آمیز را به کار می برند و از طرفی از جریان بی حجابی حمایت می کنند که این جریان برای از بین بردن مسئله مقاومت است.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در احیای کلام شهید بهشتی گفت: مقام معظم رهبری کلام شهید بهشتی را احیا کردند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر که آمریکا از دستمان عصبانی است و باید از این عصبانیت بمیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نظام سلطه خواست جریان مقاومت در لبنان را در هم بکشند ولی شاهد هستیم که اکنون جریان مقاومت در سوریه هم شکل گرفته است.

وی با اشاره به کسانی که درصدد اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند ادامه داد: اتحاد بین مسلمین و مسلمانان در سوریه بیشتر شده واکنون به تبع معجزه مقاومت به طور خاص این ها کنار هم قرار گرفته اند و اکنون دیگر بحث شیعه و سنی مطرح نیست چون اکنون برخلاف آن شده و ما حضور متحدانه شیعه و سنی را در منطقه می بینیم و خط مقاومت پرتوان تر از گذشته شده و ما در عرصه فرهنگ باید نخستین چیزی که در جریان به آن می پردازیم در برابر ایستادگی استکبار باشد هم چنین در عرصه سیاسی همان طور باید باشد که در عرصه نظامی توانستیم مهمتر جلوه کنیم زیرا خط مقاومت در این کشور هیچ وقت بی فروغ نخواهد شد.

انتهای پیام /