تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

حضور هیئت ایرانی برای همراهی دولت سوریه در انتخابات

  • کد خبر : 40030
  • 02 خرداد 1393 - 8:59
حضور هیئت ایرانی برای همراهی دولت سوریه در انتخابات

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت سوریه از کشورهای همسایه خود دعوت به عمل آورده تا برای همراهی و کمک در انتخابات حضور یابند و برهمین اساس هیئتی از جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت شده و در روز ۱۷ خردادماه برای همراهی با برگزار کنندگان انتخابات در سوریه حضور خواهند یافت.

به گزارش کمال مهرمحمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتخابات سوریه و مسئله مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است ناظرانی از ایران در انتخابات این کشور حضور داشته باشند، گفت: دولت سوریه دولت مستقلی است و در قانون اساسی این کشور نیز اجازه نظارت بر انتخابات از کشورهای دیگر داده نشده است.

وی ادامه داد: دولت سوریه از کشورهای همسایه خود دعوت به عمل آورده تا برای همراهی و کمک در انتخابات حضور یابند و برهمین اساس هیئتی از جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت شده و در روز ۱۷ خردادماه برای همراهی با برگزار کنندگان انتخابات در سوریه حضور خواهند یافت.

آصفری در پایان اظهار داشت: اما این مسئله به عنوان نظارت نیست، زیرا همانطور که تاکید کردم دولت سوریه دولتی مستقل است و در قانون اساسی این کشور نیز این اجازه داده نشده است که افرادی بخواهند بر انتخابات داخلی این کشور نظارت داشته باشند.

گفتنی است روزنامه گالف تودی از احتمال فرستادن ناظرانی از سوی ایران برای نظارت بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه خبر داده است، این روزنامه به نقل از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد، احتمال دارد ایران ناظرانی را برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این کشور بفرستد.

همچنین قابل ذکر است در این مطلب به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده است: «فرستادن ناظران در دستور کار است و ما در حال بررسی آن هستیم».

شایان ذکر است گالف تودی اشاره می‌کند که روز یکشنبه، رئیس مجلس سوریه از مجالس سیزده کشور خواسته بود ناظرانی را به سوریه بفرستند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x