تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

“اگزما” هم می‌تواند مسری باشد

  • کد خبر : 39976
  • 01 خرداد 1393 - 9:57
“اگزما” هم می‌تواند مسری باشد

افزایش حساسیت بیش از میزان نیاز بدن به پادزهر، موجب بروز اگزما می‌شود که در صورت ایجاد عفونت می‌‌تواند میکروب را منتقل کند.


به  گزارش کمال مهرحسین طباطبایی متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ارتباط اگزما با آلرژی غذایی گفت: به طور کلی اگزما عبارت از افزایش حساسیت بیش از میزان نیاز بدن به پادزهر که غذا هم می‌تواند این اگزما را ایجاد کند و چنانچه این ترشح آنتی بادی بیش از اندازه باشد، ایجاد یک سری علائم می‌کند که در ‌‌نهایت باعث التهاب می‌شود.
طباطبایی با اشاره به اینکه مواد آنتی ژن (بی‌دانه) از چند راه وارد بدن می‌شود، گفت: غذا خوردن، پوست و تنفس کردن راههای انتقال هر نوع موادی برای بروز حساسیت است.
این متخصص پوست تصریح کرد: غذاهایی که به ایجاد بروز آلرژی معروفند عبارتند از: گوجه فرنگی، توت فرنگی، شیر، تخم مرغ، موز و کیوی است که یکی از راههای درمان دورکردن عامل آلرژی از بیمار توصیه می‌شود.
حسین طباطبایی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا اگزما مسری است، گفت: خود بیماری کاملا مربوط به بدن هر فرد است و به هیچ وجه انتقال پیدا نمی‌کند ولی در صورتیکه بر اثر خارش پوست عفونت کند آن میکروب انتقال پیدا کرده و در ‌‌نهایت فرد دیگری دچار می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x