گروه : اخبار اصلی » اخبارمهرشهر » البرز
ساعت : 13:45
شناسه : 39803
تاریخ : 31 اردیبهشت 1393
طراحی پروژه ۶۰۰۰ واحد مسکونی در مهرشهر+تصاویر طراحی پروژه ۶۰۰۰ واحد مسکونی در مهرشهر+تصاویر

 این رقابت بین ۳۰ شرکت مهندسین مشاور برای طراحی ۶۰۰۰ واحد مسکونی در سایتی با مساحت ۷۵۰ هزار مترمربع برگزار شد، و در مجموع، طرح گروه طراحان ContemporARchitectURban برنده این رقابت‌ شد. 

به گزارش «کمال مهر» :مرکز توسعه تحقیقات فیزیکی،  این پروژه را در سال ۹۰ با  رقابت بین ۳۰ شرکت مهندسین مشاور برای طراحی ۶۰۰۰ واحد مسکونی در سایتی با مساحت ۷۵۰ هزار مترمربع برگزار کرد. که در این بین گروه طراحان “ContemporARchitectURban” که توسط علی گرمارودی، امین منصفی و رضا رودنشین تاسیس شده است برنده رقابت طراحی مجتمع مسکونی در مهرشهر کرج شدند.

هدف اصلی برگزارکنندگان این رقابت، یافتن راه‌های جدید جهت توسعه ساخت‌وساز مسکن برای اقشار متوسط جامعه متناسب با فرهنگ و نیازهای سرزمین ایران بود،مسأله ای که در سال‌های اخیر به دلیل انبوهی ساخت‌وساز،به فراموشی سپرده شده است.
kamalemehr.ir001_005
این گروه، برای طراحی این مجتمع مسکونی، ۶ اصل را مدنظر قرار دادند:

۱- ایجاد فضای اصلی جهت یکپارچه‌سازی بخش‌های مختلف مجتمع
۲- طراحی و ساخت فضاهای شناخته شده
۳-رعایت سلسله مراتب از فضاهای عمومی به فضاهای شخصی
۴-رعایت معنای مسکن در فرهنگ ایرانی
۵- توزیع یکسان امکانات با در نظر گرفتن سلسله مراتب فضایی و ساختار مجتمع
۶- تداوم ایجاد فضاهای عمومی سبز.

این مجتمع شامل سه بخش مسکونی است که توسط باغی که در طول قرار دارد به هم متصل می‌شوند. در طراحی باغ، از باغ‌های سنتی و قدیمی ایرانی الهام گرفته شده است.

kamalemehr.ir001_006

فعالیت‌های بازرگانی، فرهنگی و مذهبی نیز در امتداد این محور طراحی شده‌اند. در بخش میانی هر یک از بخش‌ها، پارکی عمومی قرار گرفته است که با یک مسیر پیاده‌رو به پارک مرکزی وصل می‌شود. ساختمان‌های اصلی مانند مساجد، مدارس ابتدایی و زمین‌های ورزشی هم در این پارک‌ها قرار خواهند گرفت و دسترسی ساکنان مجتمع به آن‌ها بسیار آسان خواهد بود.

kamalemehr.ir001_007
آپارتمان‌های این مجتمع برای پاسخ‌گویی به سلیقه های متفاوت خانواده‌های ایرانی در تیپ های متنوعی طراحی شده و در طبقه همکف هر ساختمان، مهدکودک، فروشگاه‌ها و دیگر امکانات مورد نیاز قرار گرفته است. هر کدام از این بخش‌های مسکونی دارای حیاط میانی و زمین‌بازی مخصوص کودکان نیز می باشد.

منبع: معمار نیوز