تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دریاچه مصنوعی که صحرا شد! +عکس

  • کد خبر : 39719
  • 31 اردیبهشت 1393 - 9:43
دریاچه مصنوعی که صحرا شد! +عکس

ژنگ ژو” شهری است که در قسمت شمال مرکزی چین قرار دارد و به عنوان پایتخت این منطقه به حساب می آید. این شهر حالا با مشکل عجیب شن ها و صحرای دست سازی روبرو است که قرار بود تبدیل به یک دریاچه مصنوعی و تفریحی شود.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر،  شهرداری وظیفه خطیری در حفظ شهر و افزودن به زیبایی و قابلیت های آن دارد از این رو دست به اقداماتی می زند که ریسک های زیادی به همراه دارد اما می تواند برای بهبود وضعیت شهر بسیار مناسب باشد ولی گاهی اوقات این تصمیمات به بدترین اتفاقات ممکن تبدیل می شوند.

“ژنگ ژو” شهری است که در قسمت شمال مرکزی چین قرار دارد و به عنوان پایتخت این منطقه به حساب می آید. این شهر حالا با مشکل عجیب شن ها و صحرای دست سازی روبرو است که قرار بود تبدیل به یک دریاچه مصنوعی و تفریحی شود.

در کنار این شهر قرار بود دریاچه ای مصنوعی ساخته شود که وسعتی به اندازه ۴ زمین فوتبال داشت اما در میانه های پروژه ساخت و در حالی که بخش اعظمی از زمین اطرا چشمه مورد نظر کنده شده بود ناگهان آب های زیر زمینی از بین رفت و دریاچه به صحرایی دست ساز تبدیل شد.

حالا در محل این دریاچه شن ها تا ارتفاع ۱۰ متر بالارفته اند و خون اهالی شهر را به جوش آورده است. این شن ها باعث شده است که بیماری های مختلف به شهر منتقل شود و حتی دمای شهر نیز افزایش یافته است. از سوی دیگر چشمه اژدها که قرار بود منبع آب دریاچه باشد دیگر به هیچ عنوان جای بازگشت به گذشته را ندارد.

مردم این شهر بی صبرانه منتظر هستند تا آخرین تصمیمات را در مورد این صحرای دست ساز بشوند ولی مسئولین شهر خیلی خودشان را درگیر این موضوع نمی کنند.

 یافته: ۲

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x