تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

از گسترش تجاوز به زنان در ارتش آمریکا تا زنانی که از ترس، مُهر سکوت بر لب می‌زنند!

  • کد خبر : 39699
  • 31 اردیبهشت 1393 - 9:19
از گسترش تجاوز به زنان در ارتش آمریکا تا زنانی که از ترس، مُهر سکوت بر لب می‌زنند!

داده ها حاکی از آن است که تجاوز جنسی در ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است، این در حالیست که بطور کلی در هر ۳ ثانیه یک زن در آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

سرویس بین‌ الملل کمال مهر از نقض گسترده حقوق زنان در آمریکا گزارش می‌دهد،
بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، در طول سال ۲۰۱۳، بیش از ۵ هزار گزارش تجاوز جنسی در ارتش آمریکا تا ۳۰ سپتامبر مطرح شده. این در حالی است که در سال ۲۰۱۲، ۳۳۷۴ مورد گزارش تجاوز جنسی گزارش شده بود.
در میان تمام این گزارشات، ۱۰ درصد از این تجاوزات جنسی پیش از آنکه قربانی به طور رسمی وارد ارتش شود رخ داده بود، در مقابل در سال ۲۰۱۲ چهار درصد از این موارد مربوط بوده است به پیش از استخدام یا الحاق به ارتش امریکا.
به گزارش خبرگزاری نیویورک پست، سرهنگ آلن آر متزلر (Alan R. Metzler)، معاون دبیر کل پیشگیری از تجاوز جنسی در دفتر پنتاگون اذعان کرده است: “ما با توجه به داده های مختلف دریافتیم که موارد تجاوز بیش از آن چیزی است که ما در موردش اطلاع داریم.”
متزلر در ادامه گفت: “بسیاری از قربانیان تجاوز از شکایت رسمی صرف نظر می کنند و تنها به مراقبتهای پزشکی ساده برای اجتناب از اتهامات رسمی، ترس از انتقام و غیره بسنده می کنند.”
به گزارش اسوشیتد پرس، مقامات پنتاگون در ماه مه سال ۲۰۱۳ اعلام کردند که تجاوزهای جنسی بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته و آمار سالانه را به ۲۶ هزار مورد که شامل تماس جنسی ناخواسته و یا تجاوز جنسی می شود، افزایش داده است.
 براساس آمار رسمی پنتاگون، در سال ۲۰۱۱ ، ۳۱۹۲ مورد تجاوز به زنان نظامی در ارتش امریکا ثبت شد. رقمی به همین تعداد نیز در سال ۲۰۱۰ گزارش شده است. اما آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این تعداد برآورد شده، زیرا اکثر تجاوزها، گزارش نمی شود و مسکوت می ماند. برای مثال «دپارتمان دفاع» امریکا(DoD) می گوید در سال ۲۰۱۰، تنها ۱۴ درصد از موارد تجاوز گزارش شده است. براساس تخمین این سازمان، در این سال چیزی قریب به ۱۹ هزار تجاوز به زنان نظامی در ارتش امریکا اتفاق افتاده است.
اما اطلاعات موجود حاکی از این است که مردان خاطی در اغلب موارد گزارش شده، مجازات نمی شوند. براساس آمارهای رسمی، در سال ۲۰۱۱ فقط ۸ درصد از مجرمان پرونده های تجاوز دادگاهی شدند و تعداد افراد محکوم شده بیشتر از ۱۹۱ نفر نبود.
گزارشها نشان می دهد بسیاری از زنان نظامی ای که شجاعت شکایت از همقطاران و فرماندهان متجاوز خود را داشته اند، به بهانه های ساختگی ای نظیر نداشتن صلاحیت یا ابتلا به آشفتگی های روانی از ارتش اخراج شده اند. به بیان دیگر، ارتش امریکا همه تلاشش را می کند تا مانع از افشا شدن این موارد شود. اخراج زنان شاکی باعث شده بسیاری از زنانی که مورد تعدی قرار گرفته اند، سکوت کرده و از نظامیان متجاوز شکایت نکنند.
***تجاوز به زنان نظامی در آمریکا رسوایی دیگری برای ارتش آمریکا
تجاوز به زنان نظامی در آمریکا رسوایی دیگری برای ارتش آمریکاست.
کاپیتان دبرا نیکر سون در نیروی هوایی آمریکا در این باره می‌گوید: در ارتش آمریکا، اگر مردی به تجاوز متهم شود، این زن شاکی است که به دروغ گویی متهم می شود.
اَلیسون گیل از نیروی دریایی آمریکا گفت: شکایت از تجاوز جنسی جابجایی در یگان نظامی و اخراج را به دنبال خواهد داشت. با این وجود شما حاضر به شکایت هستید؟
گزارشگر شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد، بر اساس آمار موجود، در سال دو هزار و یازده در ارتش آمریکا نزدیک به سه هزار دویست تجاوز جنسی ، یعنی یک تجاوز در هر سه ساعت  صورت گرفته است.
وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، تمهیداتی در قبال این معزل اتخاذ خواهد کرد.
***  سربازان زن از گزارش تجاوز واهمه دارند
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت امور کهنه سربازان، بیش از ۸۵ هزار نفر از کهنه‌سربازان آمریکایی در طول سال گذشته به دلیل ضربات روحی و جسمی که از سوء‌استفاده جنسی متحمل شده بودند، تحت درمان پزشکی قرار گرفتند. این آمار حاکی از پیامدهای گسترده مالی و احساسی ناشی از تجاوز جنسی گسترده در میان ارتشی‌های امریکایی است.
با این حال، برخی کارشناسان می گویند پنتاگون در ترغیب قربانیان به گزارش کردن جرایم موفق نبوده است؛ زیرا نظام سختگیرانه ارتش که بر سلسله مراتب، وفاداری و جدیت مبتنی است، بسیاری از قربانیان را از ارائه گزارش باز می‌دارد. یک پژوهش محرمانه در ارتش نشان می دهد که دست کم ۲۶ هزار نفر در نیروهای مسلح آمریکا با نوعی ارتباط جنسی ناخواسته روبرو شده اند.
جزییات گزارش مربوط به سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که افزایش آمار تجاوز جنسی از ۴۵ درصد در نیروی هوایی تا ۸۶ درصد در نیروی تفنگداران دریایی (کوچکترین نیروی ارتش) متغیر بوده است. افزایش جرایم جنسی در نیروی دریایی آمریکا ۴۶ درصد و در نیروی زمینی حدود ۵۰ درصد بوده است.
به گفته پزشکان ارتش آمریکا، قربانیان تجاوزهای جنسی تا چندین سال تحت تاثیر این رفتارها هستند و تاثیرات بلندمدت آزارهای جنسی، این افراد را رها نمی کنند.

نشریه تحقیقات کنگره آمرمکا “سی کیو ریسرچر ” نوشت: اریکا کراولی، گروهبان یکم ارتش آمریکا در کتاب جدید خود با عنوان “تصاویر زنان کهنه سرباز جنگی ” آورده است: “هنگامی که وی (کراولی) به ارزیابی سربازان پیش از اعزام به عراق مشغول بود، دریافت که بسیاری از زنان پیش از اعزام، باردار می‌شوند. ”

 

 

این گزارش می‌افزاید: سرگرد بازنشسته ارتش نیز اذعان کرده است که در زمان خدمتش در عراق، مشاهده کرده که زنان باردار می‌شوند.
سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا یکی از حوادثی را که بیشتر نظامیان زن با آن روبرو می‌شوند تجاوز جنسی می‌داند که بسیاری از این زنان نظامی کشته شده ، یا بطور مستقیم توسط متجاوزان کشته شده یا در اثر فشارهای روحی که پس مورد تجاوز قرار گرفتن به آنها وارد می‌شد، دست به خودکشی زدند.

 

***  تجاوز جنسی در میان فرماندهان ارتش امریکا امری مرسوم است
علاوه بر این آمار وحشتناک از سوء استفاده و تجاوز جنسی، رسوایی گسترده برخی از سران در ارتش نیز به شدت باعث افزایش توجه به مقوله تجاوز جنسی در میان نیروهای ارتش آمریکا شده. به عقیده ارتشی‌ها در امریکا، تجاوز جنسی در ارتش “مانند سرطان” است.
تجاوز جنسی و ارتباط نامشروع در میان نظامیان آمریکایی امری مرسوم است . این مورد تا کنون سبب رسوایی های زیادی برای ارتش این کشور شده برای مثال در سال ۲۰۱۲ میلادی افشای رابطه خارج از چارچوب دیوید پترائوس رئیس وقت سازمان سیا با نگارنده کتاب خاطرات وی موجب استعفای او از این سمت شد و این در حالی بود که پترائوس از خوشنام ترین ژنرال های ارتش آمریکا محسوب می شد.
علاوه بر آن در دوره اول ریاست جمهوری اوباما، وقتی که رئیس جمهور آمریکا به کلمبیا سفر کرده بود محافظین وی اقدام به تجاوز به یک زن در این کشور کرده بودند که این اقدام موجب اخراج آنها از کلمبیا شده و تبعات زیادی را برای واشنگتن به دنبال داشت.
در ماه می نیز سرهنگ دوم نیروی هوایی امریکا کروسینسکی برای تجاوز گروهی به یک زن دستگیر شد. وی مسئول پیش گیری و مقابله با تجاوزات جنسی در نیروی هوایی بوده است. این مقام نظامی در نیروی هوایی که ۴۱ سال دارد هم اکنون از سمت خود برکنار شده است و دادگاه حکم آزادی موقت او به قید وثیقه ای ۵ هزار دلاری را داده.
این وضعیت در حالی است که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا، چند ماه قبل با ابراز ناخرسندی از آمار تجاوزات جنسی سال ۲۰۱۲، خواستار اقدام فرماندهان ارتش برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی شده بود. پیش از این دونالد رامسفلد وزیر دفاع پیشین آمریکا، نیز این فاجعه را غیر قابل قبول خوانده بود.
داده ها حاکی از آن است که این افزایش آمار گزارشات تجاوز جنسی از افزایش ۴۵ درصدی جنایت تجاوز جنسی در نیروی هوایی تا افزایش ۸۶ درصدی این آمار در میان تفنگداران دریایی متغیر است. مدیر برنامه تجاوز جنسی نیروی دریایی، جیل لوفتوس به اسوشیتد پرس گفت: “سیاستهای کاهش خشونت و تجاوز جنسی آمریکا در میان ارتشیان ناکارآمد بوده است. با وجود این نمی توان دست روی دست گذاشت و شاهد افزایش این آمار در سال ۲۰۱۴ بود.”
بر اساس داده هاى وزارت دفاع ایالات متحد شمار ارجاع موارد تجاوز جنسى به دادگاه نظامى از ۴٢ درصد در سال ٢٠٠٩ به ۶٨ درصد در سال ٢٠١٢ افزایش یافته است. این در حالیست که گزارش‌هاى ثبت شده درباره جرایم جنسى بین سال‌هاى ٢٠٠۵ و ٢٠١٣ میلادى نشان مى‌دهد تنها یک سوم از ٢۴۴ نظامى آمریکایى با مجازات حبس روبرو شده‌اند.
*** نگاهی به بدرفتاری‌ها با زنان در خانواده‌های آمریکایی
هر ۳ ثانیه یک زن در آمریکا مورد تجاوز قرار می گیرد و حدود ۴ میلیون زن آمریکایی سالانه مورد ضرب و شتم شوهران خود قرار می گیرند. در واقع هر ثانیه ۱۸ زن آمریکایی مورد ضرب و شتم شوهرانشان قرار می گیرد.
۶ میلیون زن آمریکایی نیز از بدرفتاری جسمی و روانی از سوی مردان رنج می‌برند.
۷۰ درصد زنان از ضرب و شتم شدید رنج می برند و ۴هزار زن سالانه به دست همسران یا کسانی که با آنها زندگی می کنند، به قتل می رسند.
در همین حال، یکی از آمارهای تکان دهنده در آمریکا حاکی است ۲۰ درصد دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، این کار توسط پدران آنها صورت گرفته است.
منابع:
http://rt.com/news/us-military-sex-abuse-281/
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/A/AS_JAPAN_US_MILITARY_SEXUAL_ASSAULTS?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT
http://www.statesmanjournal.com/viewart/20140210/UPDATE/302100038/AP-finds-U-S-military-handling-sex-abuse-cases-verges-chaotic
http://investigations.nbcnews.com/_news/2013/12/09/21835238-nearly-20-la-sheriffs-deputies-charged-in-corruption-inmate-abuse-probe?lite
 http://www.breakingnews.com/item/2013/12/27/military-sex-assault-reports-jump-by-50-this-year/
http://rt.com/usa/sexual-assault-military-increase-899/
http://nypost.com/2013/12/28/reported-sex-assaults-in-military-up-50/
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x