تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

چهره متفاوت زنان عربستانی هنگام بازگشت به کشور

  • کد خبر : 39521
  • 30 اردیبهشت 1393 - 8:10
چهره متفاوت زنان عربستانی هنگام بازگشت به کشور

تمایل زنان عربستان به انجام جراحی‌های زیبایی در خارج از این کشور، کارکنان فرودگاه‌های این کشور را در احراز هویت آنان با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛  شیوع جراحی زیبایی در میان زنان عربستانی در خارج از کشور به حدی رسیده که کارکنان فرودگاه های عربستان را هنگام بررسی مدارک دچار مشکل کرده به حدی که ماموران فرودگاه ها می گویند: زنان عربستانی با چهره ای معمولی از کشور خارج می شوند و با چهره ای کاملا متفاوت به کشور باز می گردند.

روزنامه فرامنطقه ای الحیات با انتشار مطلبی در این خصوص نوشت: زنان عربستانی با چهره ای بسیار متفاوت از سفر خارجه برمی گردند و این تغییر چهره به گونه ای است که برخی اوقات تشخیص چهره آنها در هنگام بررسی مدارک، دشوار می شود.

به نوشته این روزنامه، چهره زنان عربستانی هنگام بازگشت به وطن، گونه گذاری شده و حتی علائم و آثار جراحی و چسب های مخصوص در چهره آنها مشهود است و کارکنان فرودگاه ها چاره ای جز بررسی دقیق و مطابقت مدارک آنها ندارند و این امر به عصبانیت زنانی که جراحی زیبایی انجام داده اند منجر می شود و اکثر آنها به این پاسخ تکراری متوسل می شوند که بر اثر تصادف دچار مشکل شده اند.

الحیات می نویسد: با وجود کلینیک های جراحی زیبایی در عربستان، اکثر زنان این کشور که تمایل به جراحی دارند، ترجیح می دهند این عمل را خارج از کشور انجام دهند که تصور می شود علت این امر، نوعی فخر فروشی و یا پیروی از مد باشد.

براساس گزارش آماری انجمن بین المللی جراحی زیبایی، زنان عربستانی در زمینه جراحی زیبایی در میان زنان عرب، در مرتبه نخست قرار دارند.

گزارش هایی که در این خصوص منتشر شده از روند رو به رشد گرایش زنان بین ۱۹ تا ۳۰ سال به جراحی زیبای حکایت دارد و به این ترتیب عربستان در میان ۲۵ کشور اول دنیا در زمینه شیوع جراحی زیبایی از رتبه قابل توجهی برخوردار است.

بر اساس این گزارش ها میزان گرایش زنان عربستانی به جراحی های زیبایی در گروه های سنی ۲۸ تا ۳۷ سال  به ۴۰ درصد، ۲۰ تا ۳۰ سال، ۱۸ درصد و ۳۷ تا ۵۰ سال ۲۵ درصد است.

یک زن عربستانی که پس از عمل جراحی بینی در خارج، به کشور بازگشته در گفت وگو با روزنامه الحیات می گوید: جراحان می دانند که تغییر چهره افراد در گذرگاه های مرزی مشکل ساز است و به همین علت یک پزشک جراح گواهی پزشکی به من داد و از من خواست در صورت مواجه شدن با مشکل آن را به ماموران فرودگاه ارائه کنم.

سخنگوی اداره گذرنامه عربستان نیز در خصوص موارد مشکوک ناشی از جراحی های زیبایی، به الحیات گفت: با انگشت نگاری از افراد با این مشکل مقابله می کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x