تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حصر امام هادی(ع) برای جلوگیری از به دنیا آمدن حضرت موعود

  • کد خبر : 37100
  • 15 اردیبهشت 1393 - 8:25
حصر امام هادی(ع) برای جلوگیری از به دنیا آمدن حضرت موعود

امام جماعت مسجد جلیلی تهران به مناسبت شهادت امام هادی (ع) گفت: دشمن به خوبی می‌دانست که حضرت مهدی موعود در خاندان امام متولد خواهد شد و برای جلوگیری از این واقعه امام هادی را در بین نظامیان سامره در حصر قرار داد.

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر، حجت‌الاسلام سجادی امام جماعت مسجد جلیلی تهران و پدر شهید بعد از نماز مغرب و عشا جمعه در نمازگزاران به مناسبت شهادت امام علی‌النقی گفت: دشمن اسلام چه در گذشته و چه در حال اطلاعات کاملا دقیق و روشنی از اسلام دارد و در حال حاضر آمریکا که به عنوان دشمن اسلام شمرده می‌شود با در اختیار داشتن اسلام شناسان ماهر می‌خواهد از طریق اسلام با این دین مبین مقابله کند.

وی افزود: در زمان امام هادی (ع) دشمن به خوبی پیش‌بینی پیامبر اسلام در مورد این که امامان بعد از ایشان چه کسانی هستند را دیده بوده‌اند و نوبت به امام علی‌ابن محمد یا امام هادی ‌النقی رسیده بود و به خاطر این سعی کردند ایشان را در حصر نگه داشته تا از تولد مهدی موعود که در روایات وعده داده شده بود که با تولد آخرین امام و نیز تشکیل حکومت عدل جهانی بساط ظلم و کفر برچیده می‌شود بنابر این دشمن به خیال خام خود همچون فرعون که می‌خواست از تولد حضرت موسی (ع) جلوگیری کند درصدد بود از تولد مهدی موعود هم جلوگیری کند.

امام جماعت مسجد جلیلی تهران تاکید کرد: شهر سامره ابتدا و جود خارجی نداشت اما بعد از این که تعداد نظامیان دربار افزایش یافت و از هرقومی حدود ۷۰ هزار نظامی برای حفظ تاج و تخت استفاده کرده بودند تصمیم گرفتند یک شهر نظامی در منطقه خوش آب و هوا تشکیل دهند که نام آن را ابتدا سُرّ من‌ر ءاه یعنی شاد می‌شود کسی که آن را ببیند و  بعد سوء‌من‌رءاه یعنی غمگین می‌شود کسی که آن را ببیند به اعتبار نظامی بودن شهر و در نهایت در تلفظ سامره نامیده شد که شهر کاملا نظامی بود و آنها امام هادی (ع) را به همراه کل اعضا خانواده‌اش در این شهر در حصر قرار دادند که یک شهر نظامی و پادگانی بود تا بلکه بتوانند از تولد مهدی موعود جلوگیری کنند.

وی افزود: داستان حضرت مهدی (ع) بسیار شبیه داستان حضرت موسی کلیم‌الله در قرآن است که در آن نیز فرعون می‌خواست با توجه به پیشگویی کاهنان از تولد موسی جلوگیری کند چون به او خبر داده بودند که موسی متولد خواهد شد که تاج و تخت فرعون را به خطر می‌اندازد اما خداوند پوزه فرعون را به خاک مالید و اتفاقا نطفه حضرت موسی در قصر فرعون بسته شد و خود حضرت موسی توسط فرعون بزرگ شد و ۳۰ سال در کاخ فرعون رشد کرد و پس از آن فرار کرده و ۱۰ سال در محضر پیامبر بزرگ حضرت شعیب قرار گرفت و پس از آن مبارزه علیه فرعون را شروع کرد.

حجت‌الاسلام سجادی افزود: دشمن وقتی دید از نسل امام هادی فرزندی به خردسال به نام حسن متولد شده همه پیش‌بینی‌های پیامبر اسلام تا نام حسن محقق شده بود و این‌ها برای جلوگیری از تولد امام دوازدهم این خاندان را از مدینه به سامره تبعید و در حصر قرار دادند.

وی تاکید کرد: یکی از فقهای آن زمان از امام حسن عسگری پرسید آیا امام دوازدهم  علامتی دارد؟ فرمود یکی از علائم این است  که وقتی من از دنیا بروم فرزند بعدی من که امام است بر من نماز می‌خواند علامت دوم این است که اگر کسی وجوهات شرعی نزد او بیاورد بدون اینکه نگاه کند می‌داند داخل کیسه چقدر پول وجوهات است و متعلق به چه کسانی است و چه قسمتی از آن حلال و چه قسمتی از آن حرام است.

علامت سوم این است که امام به قدرت ولایت امکان تصرف در امور دارد و می‌تواند صدای خود را به گوش همه برساند و در امور طبیعی دخالت کند همانگونه که امام حسین (ع) در روز عاشورا وقتی می‌خواست سخنرانی کند اما لشکر دشمن همهمه می‌کرد وقتی امام به اذن خدا و به تصرف ولایی فرمان اسکتوا داد همه با این تصرف ولایی ساکت شدند و صدای امام به گوش همه رسید و امام زمان هم چنین قدرتی دارد.

امام جماعت مسجد جلیلی تهران تاکید کرد: بعد از شهادت امام حسن عسگری  با توجه به  اینکه وجود مقدس امام زمان را فقط عده اندکی دیده بودند مردم منتظر بودند که چه کسی بر پیکر مطهر امام نماز می‌خواند که ابتدا جعفر کذاب برادر امام حسن عسگری آماده نماز شده بود اما ناگهان فرزندی خردسان از پشت پرده بیرون آمد و با صدای بلند گفت عمو کنار برو که نماز خواندن بر امام توسط امام بعدی انجام می‌شود و شروع به اقامه نماز بر پیکر امام یازدهم شد.

وی تاکید کرد: تا زمان امام رضا (ع) وقتی مومنان وجوه شرعی را نزد امام می‌آوردند آن را قبول می‌کردند اما بعد از امام رضا هر وقت وجوه شرعی آورده می‌شد امام قبل از اینکه به داخل کیسه نگاه کند می‌فرمود داخل آن چقدر پول است و متعلق به چه کسانی است و چه قسمتی از آن پول حلال و چه قسمتی حرام است.

حجت‌الاسلام سجادی افزود: یکبار عده‌ای از مومنین وجوه شرعی آوردند و قرار بود تحویل امام دهند اما جعفر کذاب می‌خواست آن را تحویل بگیرید اما آن افراد گفتند ما وکیل مردم هستیم و پول‌هامتعلق به افراد مختلف است و ما باید آن را فقط تحویل امام دهیم اگر شما امام هستید بگویید داخل کیسه چقدر است و متعلق به چه کسانی است که در این هنگام جعفر کذاب برآشفته شد و از دریافت پول‌ها ناامید شد اما وقتی این وجوه را نزد امام زمان (ع) که خردسال بود آوردند بلافاصله میزان پول و صاحبان آن را اعلام کردند و به این طریق متوجه شدند ایشان امام واقعی هستند.

وی در پایان تاکید کرد: هدف دشمن از حصر امام هادی و پس از آن امام حسن عسگری در میان لشکر و در پادگان فقط جلوگیری از تولد امام موعود حضرت مهدی (عج) بوده است که عاقبت موفق نشدند.

منبع: خبرگزاری فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x