تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پیروزی دولت قانون درانتخابات قطعی است

  • کد خبر : 36430
  • 11 اردیبهشت 1393 - 8:14
پیروزی دولت قانون درانتخابات قطعی است

نخست وزیر عراق پیروزی فهرست دولت قانون را در انتخابات پارلمانی امروز در این کشور قطعی دانست.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نخست وزیر عراق پیروزی فهرست دولت قانون را در انتخابات پارلمانی امروز در این کشور قطعی دانست.

نوری المالکی افزود: عراق به سوی تشکیل دولت اکثریت سیاسی حرکت خواهد کرد. اگر تغییر در عراق عملی نشود، دولت آینده شبیه دولت قبلی خواهد بود.
المالکی گفت: مسئله فلوجه به زودی به دو شیوه سیاسی و نظامی حل و فصل خواهد شد. همه مردم فلوجه و استان الانبار باید از نیروهای مسلح عراق حمایت کردند. حتی کسانی که در موضع گیری علیه نیروهای مسلح عراق مشارکت داشتند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که استان الانبار در حال ویران شدن است و بیگانگانی که به این استان آمده اند سودی برای آن نداشته اند. ما در برخورد نظامی و امنیتی با داعش، القاعده و حامیان آنها به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد.
وی خواستار حضور گسترده مردم عراق در پای صندوق‌های رای شد و گفت: مردم باید با مشارکت پرشور در این انتخابات حق خود در نظارت و بازخواست از نمایندگان مجلس را به دست آورند.
نخست وزیر عراق افزود: هر شهروندی که در انتخابات شرکت نکند، حق خود برای انتقاد و نظارت را از بین می برد. ما امیدواریم همه ما با موفقیت برگزاری انتخابات و بیرون راندن تروریست ها خوشحال و شاد باشیم. تروریست ها امیدوار بودند این انتخابات در زمان تعیین شده برگزار نشود.
نوری المالکی خاطر نشان کرد: ما درباره پیروزی در این انتخابات اطمینان داریم و فقط منتظر مشخص شدن میزان این پیروزی هستیم. ما با هر فراکسیونی که به فرهنگ خشونت باور نداشته باشد، متحد می شویم. ما با هر فراکسیونی که به وحدت و حاکمیت عراق پایبند باشد و با طایفه گرایی مخالف باشد متحد شویم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x