تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

گروه خونی مردان بر خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر است

  • کد خبر : 34926
  • 31 فروردین 1393 - 8:47
گروه خونی مردان بر خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر است

بر اساس پژوهشی که در دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو انجام گرفته، افرادی که گروه خونی O دارند، احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان دارند تا افرادی با گروه خونی A.


به گزارش گروه وبگردیکمال مهر،نتایج پژوهشی جدید نشان داده که گروه خونی مردان، تاثیر قابل توجهی روی بازگشت سرطان پروستات حتی بعد از عمل جراحی موفقیت آمیز دارد. مردانی که گروه خونی O دارند به احتمال بسیار کمی بعد از عمل جراحی دچار بازگشت سرطان می شوند. اما همین تحقیق نشان داده که در مقابل، افرادی که گروه خونی A دارند، ۳۵ درصد احتمال بازگشت مجدد این بیماری را دارند.سرطان پروستات یکی معمول‌ترین سرطان‌ها در اروپا است و سالانه حدود ۴۰ هزار مورد مبتلا به این بیماری، تنها در انگلستان تشخیص داده می‌شود.

دکتر یوشیو اونو از دانشگاه علوم پزشکی توکیو، که مقاله این پژوهش را نوشته، می‌گوید: «این اولین بار است که نشان داده می شود بازگشت سرطان پروستات به نوع گروه خونی وابسته است. البته ما هنوز نمی‌دانیم که چرا درصد خطر بر حسب گروه خونی تغییر می‌کند، اما این کار می‌تواند ما را به سمت حوزه‌های جدیدی از تحقیق مولکولی روی پیشرفت سرطان پروستات رهنمون شود. آیا ما باید به افرادی با گروه خونی مشخص بگوییم که شانس کمتر یا بیشتری از بازگشت سرطان پروستات دارند، و ایا ما باید این عوامل موثر را در روند تصمیم گیری برای درمان ترتیب اثر دهیم؟»

این تحقیق جدید که در کنگره سالانه اورولوژی اروپا در استکهلم در این هفته ارائه می‌شود، ۵۵۵ فرد با سرطان پروستات را بین سال‌های ۲۰۰۴ / ۱۳۸۳ و ۲۰۱۰ / ۱۳۸۹ مورد بررسی قرار داده است.

گروه خونی یک شخص را وجود یا عدم وجود آنتی‌ژن‌ها و آنتی‌بادی‌های مختلف تعیین می‌کند. آنتی‌ژن‌ها و آنتی‌بادی‌ها کار دفاعی بدن بر علیه مواد خارجی را انجام می‌دهند.

گروه خونی O با ۴۴ درصد جمعیت انگلستان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. و بلافاصله پس از آن، گروه خوبی A قرار دارد که تقریبا ۴۲ درصد مردم این کشور را دربر می‌گیرد.

پیش از این، پژوهش‌های دیگری نشان داده بودند که گروه‌های خونی با برخی از سرطان‌های مشخص همانند سرطان معده و لوزالمعده ارتباط دارند.

دبیرکل این کنگره، پروفسور پر-اندرس آبراهامسون می‌گوید: «این یافته بسیار جالبی است. درصد شیوع سرطان پروستات، از نظر جغرافیایی تنوع گسترده‌ای دارد، در نتیجه به وضوح عوامل ژنتیکی، نقش پر رنگی در این میان دارند. پیش از این نشان داده شده بود که گروه خونی بر میزان ابتلا به سرطان پروستات تاثیر می‌گذارد، و حالا با این تحقیق جدید به نظر می‌رسد که نتیجه درمان نیز به همان اندازه تحت تاثیر گروه خونی قرار می‌گیرد».

منبع: خبر آنلاین
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x