تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

موضوع هسته‌ای و مذاکرات آن، حساس و سرنوشت ساز است/ خروجی و نتیجه آن صیانت از دستاوردهای ملی کشور باشد

  • کد خبر : 34084
  • 26 فروردین 1393 - 7:38
موضوع هسته‌ای و مذاکرات آن، حساس و سرنوشت ساز است/ خروجی و نتیجه آن صیانت از دستاوردهای ملی کشور باشد

رئیس مجلس گفت: از نظر بین المللی موضوع هسته‌ای و مذاکرات آن، حساس و سرنوشت ساز است از این جهت باید خروجی و نتیجه آن صیانت از دستاوردهای ملی کشور باشد و ماجراجویی‌های غربی‌ها را مرتفع کند.

به گزارش حوزه پارلمانی کمال مهر، “علی لاریجانی” در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای قوه مقننه که امروز (۲۵ فروردین) در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: این ایام که مصادف با سال روز رحلت حضرت ام البنین (س) است فرصتی است تا عرض ادبی به خانواده محترم شهدا شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت ام البنین (س) هم همسر شهید و هم مادر چهار شهید بود از این جهت اسوه بسیار ارزشمندی برای مسلمانان محسوب می‌شود که راه فداکاری و مجاهدت را همیشه زنده نگاه داشت.

وی با بیان این که شهدای ما چراغ فروزان انقلاب اسلامی بودند، هستند و خواهند بود ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی همان مسلک فکری حضرت ام البنین (س) را مبنای حرکت خود قرار دادند و از این جهت یک صراط و راه روشنی را برای پیروان انقلاب اسلامی مشخص کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی عوامل مختلفی را می توان به عنوان ارکان تحول در جامعه بررسی کرد اما هیچ کدام مانند موضوع شهادت و مجاهدت ارزش تأثیر گذاری بر انقلاب ایران نداشتند، فرهنگ ایثار ایران را صاحب استقامت کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: چه در دوره دفاع مقدس و چه بعد از آن که اتفاقاتی رخ داد موضوع ایثارگری بود که باعث ایستادگی شد و این روحیه ایستادگی متأثر از مجاهدت و شهادت بود که عامل قوام انقلاب اسلامی شد و به همین دلیل است که خانواده شهدا همیشه چشم و چراغ ملت ایران هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد ادامه داد: شاید امروز ظاهر امر متفاوت شده باشد اما آنچه مختصات کشور چه از بعد اقتصاد، مصاف بین المللی و شرایط منطقه ای نشان می دهد این است که باید بر اصول ارزشمند استقامت ملی توجه کنیم.

وی با اعلام اینکه به دلایل مختلف اقتصاد کشور دچار مشکلاتی شده و بحث تولید دچار نقص شده، ادامه داد: در برخی خانواده‌ها مشکل بیکاری دامن گیر آنها شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کارهای زیر بنایی خوبی تا کنون انجام شده، افزود: اقتصاد کشور یک بیماری در خود دارد، البته می شد در گذشته مسؤلان اجرایی کشور با تدبیر درست‌تری مانع ایجاد این شرایط می‌شدند.

لاریجانی ادامه داد: از نظر بین المللی موضوع هسته‌ای و مذاکرات آن، حساس و سرنوشت ساز است از این جهت باید خروجی و نتیجه آن صیانت از دستاوردهای ملی کشور باشد و ماجراجویی‌های غربی‌ها را مرتفع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: برخی حسادت‌ها و کم فکری‌ها را در منطقه شاهد هستیم که باید نقش آفرینی دقیقی داشته باشیم.

لاریجانی ادامه داد: برای برخورد با این مسائل باید بر روحیه ایثارگری و فکر مجاهدت که باعث ارتقای عزت ایران شده تکیه کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: با مشکلات اقتصادی و پیچیدگی های بین المللی و شرایط منطقه ای باید شاهد همان روحیه ایثارگری و از خود گذشتگی در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: معنی مدیریت جهادی این است که همه افراد با همه هستی خود کار اجرایی کنند و آن را به عنوان وظیفه مهم که سرنوشت کشور را تغییر می دهد سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

لاریجانی ادامه داد: همان شرایط ایثارگری که در زمان جنگ وجود داشت امروز باید در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور ترجمه شود زیرا احیای این فکر در جامعه صلابت ایجاد می کند.

وی با اشاره به همبستگی ملی در کشور افزود: به طور طبیعی در کشوری که دموکراسی وجود دارد آرا و عقاید گوناگون است و اختلاف رأی حسن محسوب می شود و کشوری که مسیر گفت و گو را پیدا کرده است باید همبستگی ملی را مبنای کار قرار دهد از این رو اختلاف افکنی و ناهنجاری هایی که در گذشته شاهد بودیم به هیچ وجه مناسب کشور ما نیست از این رو باید به نکات مشترک بیشتر تکیه کنیم و اخلاق سیاسی همراه با گذشت و فهم مسائل مهم تر و پرهیز از حاشیه پردازی و حسن نظر به یکدیگر را در کشور مبنا قرار دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه دولت یازدهم تلاش می کند مشارکت اقتصادی را در کشور سامان دهد گفت: طرح های مهم برای رونق بخشی به تولید کشور عاملی است که می تواند بیکاری و تورم را کاهش دهد اگر چه تلاش وزرا نیز در همین راستا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در مسائل بین المللی باید به مؤلفه هایی که منافع ملی کشور را حفظ می کند تکیه کرد گفت: برای بهبود شرایط اقتصاد امروز کشور برادری و اخوت و ایثار که در انقلاب اسلامی عامل تحرک و پویایی بوده را باید تقویت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم از خانواده شهدای قوه مقننه تجلیل کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x