تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

شهروند کرجی؛ یارانه غنیمت است ولی توان جنگیدن با تورم را ندارد

  • کد خبر : 32369
  • 17 فروردین 1393 - 13:29
شهروند کرجی؛ یارانه غنیمت است ولی توان جنگیدن با تورم را ندارد

عمو حسین ، میوه فروش میدان مطهری کرج نگران قطع یارانه ها است و میگوید ، مبلغ واریزی دولت گرچه توان جنگیدن با تورم را ندارد ولی در این وانفسای گرانی ها غنیمت محسوب میشود.

گروه استانی  «کمال مهر »؛ مهربان است و کاسب ، کاسب به معنی اینکه صبح ها سروقت بر بساط فروش میوه هایش حاضر میشود و روز تعطیل و غیر تعطیل هم برایش ندارد ، ۴۰ سال است چرخ اقتصادی خانه را با همین بساط چرخانده و فرزندانش را به ثمر رسانده است.
121900_478

وقتی خبرنگار ما را مشغول عکس گرفتن از خود و بساطش می بیند ، در کمال صبر و متانت هیچ نمیگوید تا خبرنگار ما دهان باز کند.

خبرنگار هستم عمو ، اسمت چیه؟ چند ساله اینجا بساط داری ؟ دوست داری صحبت کنی بنویسم….

میگوید نامش حسین است و ۴۰ سال بساط میوه فروشی اش را با توکل به روزی رسانی خالق و بسته به فصل چرخانده است و با همین درآمد توانسته فرزندانش را به سرانجام برساند.

  پاتوقش هم بیشتر وقتها زیر میدان یکی از پلهای بزرگ کرج است و مشتری هایش دائمی هستند ، زیرا اخلاق خوبی دارد و به قول خودش کاسب باید با مردم راه بیاید.

معتقد است با مهربانی روزی یک کاسب چندین برابر میشود.

مشتری های ثابت دارد و همه او را به اسم میشناسند

خبرنگار ما دوباره میپرسد : زندگی با این بساط سخت میگذرد یا آسان عمو حسین؟

بدون ذره ای تردید محکم نگاه میکند و میگوید : خدارا شکر ، کمتر میخوریم و با قناعت میگذرانیم ، درست است که گرانی بیداد میکند و مبلغ واریزی دولت کفاف تورم موجود را نمیکند ولی باز هم غنیمت است ، در کنار درآمد روزانه ام  طوری زندگی میکنیم که محتاج کسی نباشیم و با عزت زندگی کنیم.

عمو حسین از خبرنگار ما میپرسد : نمیدانی چه وقت یارانه ها قطع میشود و باید چگونه برای سری دوم آن ثبت نام کنم؟؟

توضیحات لازم را که میشنود سری تکان میدهد و میگوید : گله و شکایت از زندگی کار یک مرد نیست ، مرد آن است که تلاش کند تا خانواده اش در راحتی زندگی کنند و البته با آبرو و عزت.

خبرنگار ما در پایان میپرسد : صحبتی با مسئولین نداری عمو؟ چه توقعی از کسانی داری که امور اجرائی کشور را به دست دارند؟؟

با همان آرامشی که در چهره و صدایش وجود دارد میگوید : نه …همین که برای ملت کار میکنند تا مشکلات را بر طرف کنند از ایشان ممنون هستم..فقط کاش میشد کسی مانند من بیمه شود و بتواند از بازنشستگی و راحتی معیشتی در دوران کهنسالی استفاده کند…

عمو حسین نمونه تمام افراد زحمتکش هم وطن است که عمری را با حداقل ها ولی همراه با عزت و آبرومندی زندگی کرده اند و با وجود اینکه میدانند و می بینند ورودی های اقتصادی ، کفاف خروجی ها را به علت گرانی و تورم نمیدهد ولی با صبر و توکل تحمل کرده و آینده ایران را سرفراز میخواهند.

امیدواریم مسئولین هم قدردان این چنین مردمی باشند و در راستای رفع مشکلات و کاستی ها تمام توان خود را خالصانه بکار گیرند.

مردم ایران سزاوار بهترینها هستند.

عمو حسین ها ی شهر ما و تمام کشور مجاهدان عرصه اقتصادی هستند.

 121904_988

براساس آخرین تصمیم‌ دولت که هنوز نهایی نشده است، خانوارهای مشمول یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به ۵ گروه دسته بندی شده‌اند که حداقل کف درآمدی در این گروه بندی ۶۰۰ هزار و حداکثر آن ۲.۵ میلیون تومان است.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها بناست از بیستم تا آخر فروردین ماه ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی بر اساس عدد سمت راست شماره ملی افراد آغاز شود.

پی‌گیری‌ها دولت درباره تصمیم هیات وزیران و دولتمردان برای تعیین کف درآمدی مورد نظر در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که جامعه هدف در این طرح به ۵ گروه درآمدی دسته بندی شده‌اند و قرار است که کف درآمدی برای هر یک از این گروه‌های درآمدی رقم مشخصی باشد.

براساس تصمیم گیری دولت، جزئیات کف درآمدی و مشخصات گروه‌های مشمول در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همزمان با گشایش سایت www.refahi.ir از صبح روز ۲۰ فروردین ماه جاری، به‌طور همزمان در سراسر کشور و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد.

در فرم‌های خوداظهاری که توسط دولت یازدهم برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تدوین شده است بناست که یارانه نقدی به افرادی تعلق گیرد که در گروه بندی های انجام شده از ۶۰۰ هزار تومان تا ۲٫۵ میلیون تومان درآمد دارند.

لازم به ذکر است که رقم کف درآمدی برای هر یک از این ۵ گروه درآمدی متفاوت از سایر گروه‌ها خواهد بود، بنابراین ۶۰۰ هزار تومان کف درآمدی گروه یک و ۲٫۵ میلیون تومان برای کف درآمدی گروه پنج می باشد.

 انتهای پیام/تیتر۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x