تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

برگزاری شام کاری ظریف و اشتون در شامگاه دوشنبه/ تمام موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای در این دور مطرح می‌شوند

  • کد خبر : 32177
  • 16 فروردین 1393 - 15:36
برگزاری شام کاری ظریف و اشتون در شامگاه دوشنبه/ تمام موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای در این دور مطرح می‌شوند

عضو تیم هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه دوشنبه شب، شام کاری مشترکی میان وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خاجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد گفت: همه موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای در این دور مطرح خواهند شد

کمال مهر:”سیدعباس عراقچی” ، پیرامون دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵، گفت: به منظور از سرگیری این دور از گفتگوها با گروه ۱+۵ روز دوشنبه(۱۸ فروردین ماه) عازم “وین” شهر محل مذاکرات می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ضیافت کاری مشترکی میان ظریف و اشتون پیش از آغاز گفتگوها صورت خواهد گرفت یا خیر اظهار داشت: ان‌شاءالله دوشنبه شب، شام کاری مشترکی میان وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خاجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

عضو تیم هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در این دور از گفتگوها میان ایران و ۱+۵ چه مسائلی مطرح می‌شود تصریح کرد: همه موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای در این دور مطرح خواهند شد.

همچنین عراقچی پیش از این در گفتگویی در مورد مذاکرات کارشناسی گفت: همه موضوعات فنی که از سوی مدیران سیاسی به کارشناسان ارجاع شده است، در این دور از مذاکرات کارشناسی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: موضوعاتی که از دید مدیران سیاسی به بررسی‌های کارشناسی بیشتری نیاز داشته است در این مذاکرات مطرح می‌شود.

عراقچی در پاسخ به اینکه آیا درباره راکتور آب سنگین اراک نیز گفتگو می شود، اظهار داشت: این موضوع و ابعاد فنی آن، و چگونگی از بین بردن نگرانی‌ها با حفظ ماهیت آب سنگین، یکی از موضوعات فنی است که جزئیات آن توسط کارشناسان بحث خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه در مذاکرات قبلی اعلام شد ایران و ١+۵ درباره غنی‌سازی و ابعاد آن به درک مشترکی رسیده‌اند، این موضوع هنوز در دستور کار مذاکرات کارشناسی قرار دارد؟ گفت: بحث درباره این موضوع و سایر موضوعات همچنان ادامه خواهد داشت تا طرفین به تفاهم نهایی دست یابند.

گفتنی است، ریاست این دور از مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵ را “حمید بعیدی‌نژاد” مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران بر عهده دارند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x