تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

«جشنواره زائر» در امام زاده طاهر (ع) برگزار شد

  • کد خبر : 31622
  • 12 فروردین 1393 - 3:31
«جشنواره زائر» در امام زاده طاهر (ع) برگزار شد

جشنواره زائر برای اولین بار به میزبانی استان البرز ویژه مسافران نوروزی در امام زاده طاهر (ع) برگزار شد.

گروه فرهنگی «کمال مهر»؛جشنواره زائر برای اولین بار به میزبانی استان البرز ویژه مسافران نوروزی در امام زاده طاهر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کمال مهر ، آیین اختتامیه بخش میدانی “جشنواره زائر ” با عنوان ویژه برنامه “عصر انتظار” با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، مشاور ارشد و نماینده استاندار، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کرج، رییس اداره میراث فرهنگی و امور گردشگری کرج، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج، امام جمعه کمالشهر و تعدادی از اعضای شورای شهر این شهرستان، مدیر کل و مدیران ستادی اوقاف استان، رییس اوقاف شهرستان کرج و جمع کثیری از زائرین و مسافرین نوروزی در آستان مقدس امامزاده طاهر (علیه السلام) برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان البرز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، “طرح آرامش بهاری” را برنامه ای در این راستا معرفی کرد و ضمن ارائه گزارشی از این طرح در استان گفت:در بیش از ۵۰ امامزاده شاخص استان طرح آرامش بهاری برگزار شد که در این بین امامزاده طاهر(علیه السلام) با توجه به موقعیتی که در مسیر تردد مسافران نوروزی داشت به عنوان پایگاه جشنواره زائر انتخاب شد.

حجت الاسلام محمد صالحی، در ادامه گفت: یکی از محورهای برجسته فرهنگی مذهبی امامزادگان واجب التعظیم است، که با تاسی به مقام پرفیض آنان مسیر پرتلاطم زندگی هموار می شود.

وی هدف از برگزاری “جشنواره زائر “را کار ویژه و ابتکاری اداره کل اوقاف استان البرز در دل طرح آرامش بهاری عنوان کرد و گفت:متاسفانه کرج و استان البرز طی نوروز مقصد مسافرتی نیست اما نباید از این نکته غافل شویم که این استان و به ویژه کرج یکی از اصلی ترین مسیر های تردد و عبور مردم طی ایام نوروز است؛ و برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته در راستای همین مسئله بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل و امورخیریه استان البرز با بهره مندی از ظرفیت زمانی تعطیلات نوروز،با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، همچنین تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه در امام زادگان این استان به اجرا درآمد.
گفتنی است، آئین اختتامیه جشنواره زائر در حالی برگزار شد، که بارش باران بهاری حال و هوای دیگر به فضای امامزاده طاهر(ع) بخشیده بود.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x