تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

“دود سیگار” عامل سندروم نوزادی

  • کد خبر : 30366
  • 28 اسفند 1392 - 16:08
“دود سیگار” عامل سندروم نوزادی

یک فوق تخصص اطفال گفت: سیگار کشیدن مادر در حین بارداری اثر بسزایی برروی جنین قبل از تولد و نوزاد بعد از تولد داشته و احتمال ابتلا به سندروم مرگ و میر ناگهانی نوزادان را افزایش می‌دهد.

 

کمال مهر:محمد حسین سلطانزاده فوق تخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سندروم مرگ ناگهانی نوزادان و شیرخواران باعث مرگ غیر منتظره بسیاری از نوزادان در دنیا بوده و سومین عامل مرگ ومیر نوزادان در آمریکا است.
وی ادامه داد: هنوز دلیل مشخصی برای این سندروم یافت نشده و معمولاً این نوع مرگ در نود درصد موارد در بین نوزادان یک تا شش ماه اتفاق می‌افتد و تمامی موارد درهنگام خواب بوده است.
سلطانزاده تصریح کرد: قبل از این نوع مرگ گریه واضحی از نوزاد مشاهده نشده و کودکان همیشه درسلامت کامل بوده‌اند.هر چند در خیلی از موارد در هفته قبل از مرگ سابقه عفونت تنفسی دیده شده است.
وی ادامه داد: این نوع مرگ و میر بیشتر در ماه‌های زمستان و درگروه پایین جامعه اتفاق می‌افتد و در پسران و شیرخواران نارس نوزادان بیشتری را به کام مرگ کشانده است.
وی اظهار کرد: خواباندن شیرخوار بر روی شکم، بیش  از حد پوشاندن او، سیگار کشیدن مادر و پدر، گرمای بیش از حد اتاق کودک و عدم استفاده از شیر مادر از عوامل موثر دراین نوع سندروم است.
وی در پایان تاکیدکرد: سیگار کشیدن مادر درحین بارداری اثر  بسزایی بر روی جنین قبل از تولد و بر روی نوزاد بعد از تولد دارد به همین دلیل بر روی جعبه های سیگار نوشته شده کشیدن سیگار جنین شما را درمعرض خطر sids ( سندروم مرگ نوزادان ) قرار می‌دهد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x