تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ورود “سامانه بارشی” جدید به کشور

  • کد خبر : 29068
  • 24 اسفند 1392 - 9:12
ورود “سامانه بارشی” جدید به کشور

سامانه جدید اواخر امروز از غرب وارد کشور می‌شود و این سامانه فردا در نیمه غربی کشور سبب بارش باران و برف خواهد شد و بیشترین فعالیت این سامانه امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است و روز یکشنبه بارش در نواحی شرقی ادامه خواهد داشت و بتدریج سامانه فوق از کشور خارج می شود و یکشنبه نیز شدت بارش ها در استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش کمال مهر، امروز “جمعه ۲۳ اسفند ماه ۹۲” استان های جنوب ، جنوب شرق و شرق  و فردا با استقرار سامانه بارشی در استان های شرقی و ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور تقریبا برای تمام استان های کشور بارش باران و وزش باد، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی کشور، با استقرار هوای سرد بر روی سواحل جنوبی دریای خزر امروز برای استان های شمالی کاهش محسوس دما پیش بینی می شود و طی این مدت وزش باد شدید در برخی نقاط استان های شرقی بویژه جنوب شرق و شرق رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است، امروز بارش در استان های فارس، هرمزگان، فاررس، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود و باعث آبگرفتگی معابر عمومی و فردا در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف سبب اختلال در تردد جاده ای خواهد شد و همچنین امروز دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

گفتنی است، سامانه جدید اواخر امروز از غرب وارد کشور می شود و این سامانه فردا در نیمه غربی کشور سبب بارش باران و برف خواهد شد و بیشترین فعالیت این سامانه امروز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است و روز یکشنبه بارش در نواحی شرقی ادامه خواهد داشت و بتدریج سامانه فوق از کشور خارج می شود و یکشنبه نیز شدت بارش ها در استان سیستان و بلوچستان است.

شایان ذکر است، وضعیت آب و هوای استان “تهران” نیمه ابری و شهر تهران، نیمه ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۱۳ درجه بالای صفر و در کمترین حالت به ۲ درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر۱۲ درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۱۲

۱-

فارس

۲۰

۸

آذربایجان غربی

۱۰

۲

قزوین

۸

۲

اردبیل

۱۰

۴-

قم

۱۴

۵

اصفهان

۱۲

۷

کردستان

۱۱

۴

البرز

۱۲

۲

کرمان

۱۰

۵

ایلام

۱۳

۱

کرمانشاه

۱۲

۲

بوشهر

۲۷

۱۷

کهکیلویه و بویراحمد

۱۴

۵

تهران

۱۳

۲

گلستان

۱۴

۵

چهارمحال و بختیاری

۵

۱

گیلان

۸

۷

خراسان جنوبی

۱۵

۴

لرستان

۱۱

۶

خراسان رضوی

۱۴

۴

مازندران

۱۲

۷

خراسان شمالی

۱۰

۰

مرکزی

۱۰

۰

خوزستان

۲۵

۱۵

هرمزگان

۲۸

۲۰

زنجان

۶

۳-

همدان

۸

۰

سمنان

۱۵

۳

یزد

۱۳

۱۰

سیستان و بلوچستان

۲۴

۱۲

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x