گروه : اخبار اصلی » اخبارکرج » اخبارمهرشهر » تاپ نیوز » دسته‌بندی نشده » فرهنگ شهادت » گزارش و گفتگو
ساعت : 17:34
شناسه : 27773
تاریخ : 22 اسفند 1392
پدرشهید:قوه قضائیه رسیدگی نکند اعتصاب غذا میکنم! پدرشهید:قوه قضائیه رسیدگی نکند اعتصاب غذا میکنم!

فضای خانه پر از هوای «شهید علی رضا مراد خانی » بود، پدر دردهاو خس خس سینه شیمیایی اش را فراموش کرده بود و حنجره خسته اش می گفت : من فرزندم را تقدیم انقلاب اسلامی کردم چرا باید…

به گزارش «کمال مهر» ؛فضای خانه پر از هوای «شهید علی رضا مراد خانی » بود، پدر دردها و خس خس سینه شیمیایی اش را فراموش کرده بود و حنجره خسته اش  می گفت :  من فرزندم را تقدیم انقلاب اسلامی کردم  و حاضرم دو فرزند دیگرم را با افتخار تقدیم کنم! تمام لحظه هایی که با پدر شهید در حال گفت و گو بودیم اشک چشمان «مادر» شهید نیز با ما سخن می گفت، که بعد از گذشت ۲سال هنوز داغ فرزندش تازه است.

 روز گذشته خبر دار شدیم که پدر پاسیار شهید علیرضا مرادخانی  ۴ ماه  است  که باهمه مجروحیت های بجا مانده از جنگ تحمیلی ، روزه می گیرد!  و شنیده ها حاکی از آن است که ایشان در شرف «اعتصاب غذا » هستند به همین دلیل گفتگویی با این پدر شهید تدارک دیدیم که در ادامه می خوانید ؛

003(kamalemehr.ir)

شرح ماجرا

 

* باسلام ، در صورت امکان نحوه شهادت فرزندتان را بازگو کنید؛

صبح روز ۲۲آذر ۹۰  خودروی حامل ۸ نفر از زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج بهمراه ۸ سرباز تحت امر فرزندم در اتوبان محمد شهر با برنامه ریزی قبلی و تصادف ساختگی  دو خودروی زانتیا و پیکان  ،متوقف می شود و فرد مسلحی که  در نظر داشت یکی از زندانیان را فراری دهد  وارد خودرو شده و پس از شلیک به سقف خودرو به پسرم می گوید سلاح را زمین بگذارد  و فرزندم  همین کار را انجام می دهد و فرد مسلح برای برداشتن سلاح اقدام میکند که پسرم حمله کرده اسلحه فرد مسلح را می گیرد که در این درگیری با شلیک مستقیم قاتل به قلب  پسرم،  او  را به شهادت می رساند.

 

من برای مجازات عاملین شهادت فرزندم شکایتی نکردم ! نظام خود بر این امور مقدم است/ پرونده فرزندم وکیل می خواهد

*آقای مرادخانی شنیده ایم که بمدت ۴ ماه است روزه گرفتید و قصد دارید اعتصاب غذا کنید ، علت این اقدام شما چیست؟

بنده اعتقاد دارم که فرزندم در راه حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداری از قانون به شهادت رسیده و در یک اقدام برنامه ریزی شده مسلحانه و در حال انجام وظیفه به این درجه نائل شده است.

ما در همین راستا به خود می بالیم و برای ایستادن پای ارزش های انقلاب اسلامی حاضرم هر دو فرزند دیگرم را تقدیم این نظام و اسلام کنم. من روزه گرفتم بدلیل اینکه پرونده فرزند شهیدم وکیل می خواهد!

*لطفاًبیشتر توضیح بدهید؛

پیگیری و دستگیری عاملان این جنایت و روند پرونده با اقتدار مراجع انتظامی و قضایی بدون درخواست “ما” صورت گرفت و جنایت کاران در مدت کوتاهی دستگیر شدند، و مراحل رسیدگی به پرونده پسرم خیلی خوب پیش می رفت،تا روز داداگاه که همه چیز عوض شد !

به نظر شما در یک جرم عمومی با این شرایط   “فراهم کردن زمینه فراری دادن یک محکوم  و عملیات مسلحانه  ” که طبق قانون  از مصادیق جرایم سنگین می باشد و خود دستگاه قضایی اقدام به پیگیری و رسیدگی می کند،چرا باید  دادگاه کیفری استان البرز  این پرونده را تنها با عنوان یک قتل معمولی   مورد رسیدگی قراردهند؟ که ما به این روند معترض شدیم.واکنون وکیل می خواهم و وکیلم ما خداست چون ما با خدا معامله کرده ایم ! 

 

در خواست عفو از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خانواده متهم و معاون دادستان / تهدید به مرگ هم شدیم!

*شنیده ایم چند وقت پیش از طرف خانواده قاتل برای در خواست عفو  منزل شما آمده بودند، صحت دارد؟

خانواده قاتل چندین بار برای درخواست بخشش و گذشت نزد ما آمدند اما ما از حق طبیعی مان برای قصاص قاتل فرزندمان نمی گذریم.

به طرق مختلف برای در خواست عفو منزل ما رفت آمد می کنند، منجمله یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده حقوقی مجلس شورای اسلامی و حتی معاون دادستان هم به طریقی در خواست عفو داشته اند!

نکته دیگر اینکه  حتی من و همسرم را تهدید به مرگ شده ایم  و ما می ترسیم چون از کسانی که در روز روشن دست به اسلحه می برند و چنین عملیاتی را با بستن اتوبان انجام می دهند بعید نیست که ما را هم بکشند.

 

رونوشت نامه رییس مجلس شورای اسلامی به استانداری البرز به دست بنده  رسید، ولی یکماه است به استانداری نرسیده است!

*خواسته شما از مسئولین چیست؟

بنده نامه های متعددی به رییس قوه قضائیه آیت الله لاریجانی ارسال کردم مبنی بر اینکه این موضوع  باید از جنبه عمومی پیگیری شود  و…  ولی ترتیب اثری داده نشد ! به نماینده های مردم کرج در مجلس شواری اسلامی نامه نگاری هایی نیز انجام دادم  و تا حدودی پیگیری شدولی نتیجه ای در بر نداشت ، حتی در زمان حضور آیت الله کازرونی نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز به خدمت ایشان رسیدم که ارجاع داده شدم به مراجع دیگر و تا به امروز نیز به نتیجه مشخصی نرسیدیم. نامه های متعددی به مراجع اعظام  در قم ارسال کردم ولی پاسخی دریافت نکردم.

اما ابتدای این ماه  ، نامه ای مجدد به آقای لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی نوشتم که در صورت عدم پیگیری “اعتصاب غذا “خواهم کرد و سریعاً به نامه ام جوابیه ای  ارسال شد خطاب به «استانداری البرز» که موضوع هرچه سریعتر رسیدگی شود ، به استانداری مراجعه کردم گفتند هنوز  نامه به استانداری نرسیده است ! این در حالی است که ۲۰ روز  است رونوشت نامه را بنده دریافت کرده ام!

رونوشت نامه را خودم به استانداری تحویل دادم و گفتند شنبه هفته جاری  ۲۴ اسفند ماه  در استانداری جلسه می گذارند و به این موضوع رسیدگی خواهند کرد! امیدوارم که اینطور باشد.

 

*حرف آخر اگر دارید بفرمایید؛ 

خدا می داند که همانطور که بنده خودم با تمام وجود در صحنه های نبرد حق علیه باطل ایستادگی کردم و فرزند شهیدم با تمام وجود برای این نظام و انقلاب ایستاد و شهید شد حاضرم دو فرزند پسر دیگرم را تقدیم انقلاب و رهبر و نظام مقدس جمهوری اسلامی کنم. و امید دارم  مسئولین نیز برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی حفظ خون شهدا لحظه ای از وظیفه اشان کوتاهی و غفلت نکنند تا شرمنده شهدا  نباشند.امیدوارم مسئولین امر  عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان برسانند .

 

 انتهای پیام/

001(kamalemehr.ir)