تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

چرا ایران در “هفته نژادپرستی اسرائیل” غایب است + عکس

  • کد خبر : 25078
  • 07 اسفند 1392 - 9:29
چرا ایران در “هفته نژادپرستی اسرائیل” غایب است + عکس

در طول سال برنامه های متنوعی در حمایت از ملت فلسطین و یا مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد که با وجود انحراف ها احتمالی در برخی از این برنامه ها انتظار می رود ایران نقش پررنگ تری در این رویدادهای بین الملل حضور داشته باشد.

 

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،برنامه های موسوم به “هفته نژادپرستی اسرائیل” مجموعه ای از رخدادهای بین‌المللی است که در شهرها و دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان برگزار می‌شود. هدف اصلی این برنامه ها، اطلاع‌رسانی به مردم جهان درباره ماهیت اسرائیل، این نظام نژادپرست، و ایجاد کمپین‌های “بایکوت، تحریم و عدم سرمایه‌گذاری” (BDS) به مثابه بخشی از جنبش جهانی و روبه‌رشد ضد صهیونیستی است.

هفته نژادپرستی یا آپارتاید اسرائیلی(IAW) سالانه در قالب برگزاری فعالیت‌های ضد صهیونیستی از جمله نمایش فیلم، برگزاری سخنرانی‌ها، کارگروه‌ها، تجمعات و تظاهرات‌های ضداسرائیلی در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

“هفته آپارتاید اسرائیلی ۲۰۱۴” در بیش از ۲۰۰ شهر در ده‌ها کشور جهان با برنامه‌هایی متنوع همراه است ولی نکته جالب توجه اینجاست که گروه ها و فعالین حوزه دفاع از ملت فلسطین از کشورمان در این هفته فعال نیستند.

تاریخچه هفته نژادپرستی اسرائیل
“هفته نژادپرستی اسرائیل” مجموعه‌ای از رخدادهای بین‌المللی در شهرها و دانشگاه‌های گوناگون در سرتاسر جهان است. امسال برای دهمین سال پیاپی با رخدادهایی در سرتاسر جهان در ماه مارس برگزار می‌‌شود. از جمله رخدادهای این هفته سخنرانی، رخدادهای چندرسانه‌ای، اجراهای فرهنگی، اکران فیلم و راهپیمایی است.

طی چند سال گذشته، حجم ادبیات و تحلیل‌هایی که با هدف اثبات و به مبارزه طلبیدن نژادپرستی اسرائیل خلق شده‌اند به شدت افزایش یافته است. این تولیدات شامل گزارش‌های سازمان‌های مطرح بین‌المللی و حقوق بشری و همچنین یافته‌های منتشرشده توسط رهبران، اندیشمندان، دانشگاهیان و فعالان سیاسی در سراسر جهان است. بسیاری از این اقدامات نقشی را که مردم و دولت‌ها در سرتاسر جهان می‌توانند برای یکپارچگی با مبارزه فلسطینیان از طریق اعمال فشار فوری بر اسرائیل برای تغییر ساختار و اقدامات کنونی‌اش به عنوان یک رژیم نژادپرستی ایفا کنند برجسته می‌سازد. چهره‌های مطرح فلسطینی، یهودی و ضدصهیونیستی در خط مقدم این مبارزه مشارکت داشته‌اند.

فلسطین// بماند

کمپین بین‌المللی عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل شتاب روزافزونی گرفته است. به تازگی دستاوردهای مهمی در این کمپین در کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، انگلیس، کانادا و آمریکا حاصل شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x