تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

آقای استاندار و مصادره یک راهپیمایی انقلابی به نفع زندانیان سیاسی

  • کد خبر : 23843
  • 29 بهمن 1392 - 11:05
آقای استاندار و مصادره یک راهپیمایی انقلابی به نفع زندانیان سیاسی

روز گذشته علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در آخرین یادداشت در صفحه اجتماعی خود با مقایسه دو برنامه سخنرانی جلیلی و روحانی در کرج به انتقاد از رویکرد خلاف اعتدال دولت پرداخت؛ همین امر باعث شد مروری اجمالی بر مراسم ۲۲ بهمن هفته گذشته در کرج داشته باشیم.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر» روز گذشته علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران  در آخرین یادداشت در صفحه اجتماعی خود با مقایسه دو برنامه سخنرانی جلیلی و روحانی در کرج  به انتقاد از رویکرد خلاف اعتدال دولت پرداخت؛ همین امر باعث شد مروری اجمالی بر مراسم ۲۲ بهمن هفته گذشته  در کرج داشته باشیم.

حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن، تداوم حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب بود که در آغازین روز سال جاری روی آن تاکید شده بود و مردم و مسئولان نسبت به خلق حماسه در چنین سالی دعوت شده بودند.

به گزارش کمال مهر، راهپیمایی مردم استان البرز و شهروندان کرجی هم در نوع خود مثال زدنی بود و البته جنبه خاصی داشت که شاید در استانهای دیگر چنین اتفاقی رخ نداد.

در سویی از این راهپیمایی، مردمی حضور دارند که برای خلق حماسه آمده اند، در سویی دیگر،در ابتدای مراسم طبق برنامه ریزی صورت گرفته استانداری از دولت اعتدال “فقطجهت خیر مقدم گویی” در پشت تریبون حاضر می شود اما نطقی خارج از برنامه به مدت ۲۰ دقیقه قرائت می کند!در سویی دیگر، یک نفر در مسیر خدمت به  مردم حاضر در راهپیمایی، جانش را از دست می دهد ، و در نهایت سعید جلیلی است که از سران فتنه می گوید و خرابی هایی که برای کشور به بار آوردند و…

در نطق ۲۰ دقیقه ای خارج از برنامه استاندار که اتفاقات جالبی را نیز بهمراه داشت ؛می توان به  ترک جایگاه توسط امام جمعه کرج و اعتراض برگزار کننده مراسم  اشاره کرد که درجای خود  حرکتی قابل تأمل بود .

نکته جالب و اساسی این سخنرانی خارج از برنامه قسمتی است که  استاندار  البرز موضوع  {ابلاغ امام به مرحوم حاج سیداحمد آقا  که ، تا ضمن تماس با مسئولان زندان اوین، از آنان بخواهد تا با کنترل کنش های احساسی، از هر گونه بد رفتاری با محبوسین و محکومین نفاق پرهیز کنند! } را مطرح کرد و در ادامه گفت:  «آری! این دست معجزه های اخلاقی، امام (ره) را در تاریخ جاودانه و بهمن را مبارک ساخته است! » این جملات قابل تأمل حتی باعث شد که مردم حاضر در مراسم با شعار هایی مواضع خود را نسبت به سخنان ایشان مشخص کنند!

و همچنین سخنران مراسم “سعید جلیلی” یک نفس از فتنه گران سخن به میان آورده بود و خیانتهایی که این افراد به نظام و انقلاب اسلامی کرده بودند را بیان می کرد و این موضوع در جواب موضع ایشان بود.

گرچه مواضع سیاسی ترین فرد “ایران کوچک” در دستگاه دولتی استان ، خط مشی مشخص و روالی گویا دارد و از آنجایی که  عدم حضور ایشان در سالروز بزرگترین مراسم سیاسی کشور یعنی انقلاب دوم مردم ایران در “۹دی۸۸” که در ماه گذشته در استان البرز برگزار شد و حضور پیدا نکردند ، و حتی مخالفت های شدید ایشان برای حضور سعید جلیلی جهت سخنرانی ۲۲بهمن کرج  ، و همچنین نطق ۲۰ دقیقه ای ایشان قبل از سخنرانی دکتر جلیلی در روز ۲۲ بهمن ،خود گواه خط فکری ایشان می باشد و بعید هم نبود که ایشان به نوعی در  سی و پنجمین جشن انقلاب مانند همفکران خود اقدام به بیان همدردی با زندانیان سیاسی نماید و اینچنین مصداقی از سخنان امام (ره) را در این مراسم باشکوه داشته باشد.

 این نکته بسی جای تأمل برای اشخاصی دارد که هنوز “انقلاب ۹ دی” را به رسمیت نشناخته و اعمال فتنه گران را هنوز برای خود مانیفستی برای عرض اندام می دانند!

اشخاصی که حتی در یک لحظه عمرشان تفکر سیاسی نداشته و از سیاست فقط از روی “کاغذهای دریافتی “مطالبی را عنوان میکنند.

برای ما امت پا برهنه های خمینی(ره)  قابل درک و هضم نیست! که البرز را بازیچه اهداف سیاسی مردان فتنه گر بداند و جرأت بیان مطالبی را به خود بدهند که به دور از خط مشی و مواضع مقام معظم رهبری در خصوص فتنه گران باشد.

و در انتها قابل ذکر است خون شهیدی که در این مراسم پرشکوه برای اعتلای پرچم مقدس  ایران اسلامی بر روی زمین ریخته شد تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر فراز ایران کوچک برافراشته شود،نماد شجاعت و از جانگذشتگی را نشانمان می دهد و امیدواریم  ادامه دهنده راه همین شهدا باشیم.

———-

پ.ن۱: مراسم هفتمین روز شهادت مربی و ایثارگر شهید امیرعباس فضلعلی  زمان : سه شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۹  ساعت ۱۵:۳۰الی۱۷:۳۰

 آدرس : کرج سه راه رجایی شهر مسجد امام جعفر صادق(ع)

پ.ن۲:مشروح سخنرانی استاندار البرز در ۲۲بهمن ۹۲کرج

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x