تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آقایان یک جو غیرت به خرج دهید

  • کد خبر : 208882
  • 19 بهمن 1396 - 23:01
آقایان یک جو غیرت به خرج دهید

کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای به توهین شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی واکنش نشان دادند.

به گزارش«کمال مهر»، دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است بهانه تحریم ایران از اعطای یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ به ۴ ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک ۲۰۱۸ به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است، به هریک از ۶۲۰۰ ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانهتحریم ایران از اعطای این هدیه به ۴ ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک ۲۰۱۸ به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

این مسئله با واکنش گسترده کاربران مجازی و همچنین فعالان رسانه ای مواجه شد. بسیاری بر این باورند که این مسئله با وجود فروشگاه های گسترده سامسونگ در ایران در تناقض آشکار است و توهین به ایران و ایرانی محسوب می شود. از این رو کاربران با کلید واژه تحریم سامسونگ به این اقدام هتاکانه کشور کره جنوبی و شرکت سامسونگ  واکنش نشان دادند.

در همی رابطه بخوانید:

“کره‌جنوبی” به ایران توهین کرد

تحقیری که وزارت خارجه از کنار آن می‌گذرد

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده و تلقی می‌شود، از این روی اقدام زشت و پلشت دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ که اسپانسر اصلی مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره‌جنوبی است بدون کمترین تردیدی با هدف تحقیر مردم ایران و نه فقط ورزشکاران کشورمان صورت گرفته است و بدون پرده‌پوشی باید گفت بی‌غیرتی محض است اگر این اقدام تحقیرآمیز کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ با واکنش سنگین و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی روبرو نشود.

سید یاسر جبراییلی:  ممکن است کسانی به فکر راه اندازی کمپین‌هایی برای توقف مصرف محصولات سامسونگ باشند، اما باید دقت داشت که این کار، به انحراف بردن مسئله است. برخورد با سامسونگ، یک مسئله کاملا حاکمیتی است و بر دولت آقای روحانی واجب است که کلیه فعالیت‌های سامسونگ در ایران را به حالت تعلیق درآورد. مدیران و کارکنان سامسونگ از ورود به ایران منع شوند و رسانه‌های ایرانی (در راس آنها سازمان صدا و سیما) تبلیغات این شرکت را متوقف کنند.

فایزه اکبر شاهی:  بر دولت آقای روحانی واجب است در برابر مسئله به این مهمی نسبت به این شرکت و کشور کره جنوبی اقدام جدی انجام دهد که هم واردات محصولات این شرکت به ایران و هم تمامی تبلیغات گسترده آن در سطح کشور ممنوع شود.

کاربری با نام spooniza:  وقتی از جیب مردم ایران درآمد دارند، ایران تحریم نیست. وقتی هدیه میدند ایران تحریم هست.

علی حسنی: ‏امیدواریم جواب تحریمسامسونگ تنها یک توییت نباشد و با تحریم های متقابل جواب آن را داد.

آسِیِد:  الان باید مناظر ماند و دید تشتک‌بازها و مدعیان سیاسی نبودن ورزش، چطور دست به ماله خواهند شد تا این توهین و دهن‌کجی سامسونگی‌ها به ورزشکاران ایرانی را توجیه کنند؟!

حاج پطرس: ‏هسته ای رو دادن تا تحریم ها لغو شه حالا به ورزشکارامونم گوشی نمیدن یکی به قهرمان دیپلماسی خبر بده انگار باید بره از اول سر کلاس مذاکره بشینه

مجید قربانی:عذرخواهی «تویوتا» از آمریکا بابت فروش یک خودرو به سفارت ایران و  تحریم ورزشکاران ایران از سوی شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی/ چشم بادامیای عزیز حالا دولت بی بخار ما هیچ ولی خداییش خودتون از این همه ترس و خفت و ذلت از خودتون حالتون بهم نمیخوره؟!

علیرضا مهری:‏شاید اگر نسبت به اقتصاد ملی

بودیم همون زمان که انفعال دولت در برابر قاچاق سامسونگ رو دیدیم باید تحریمش می کردیم الانم دیر نشده

صادق: خوبه یادآوری کنم‌ سامسونگ همون شرکتیه که به دلیل قاچاق گسترده قطعات از طرف گمرک ۳ هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد و با نامه نعمت‌زاده این جریمه بخشیده شد

امین اسدی: ‏قرار بود عزت به پاسپورت ها داده بشه اما می‌بینیم که سامسونگ برای گوشی دادن به ورزشکاران ایرانی تحریممون کرده . مسئول پیگیری این توهین کیه ؟

حسین نخلی:  ‏”هم از توبره میخوره هم از آخور” یعنی اینکه سامسونگ به شکل کاملا رسمی و قانونی در ‎ایران نمایندگی رسمی داره، ولی بخاطر تحریم علیه ایران به ورزشکاران ایرانی گوشی هدیه نده

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x