تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی می‌رود

  • کد خبر : 208824
  • 18 بهمن 1396 - 15:13

خواهر رهبر کیم جونگ اون در هفته جاری برای پیوستن به هیئت بلندپایه پیونگ‌یانگ در سئول، وارد کره جنوبی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات سئول روز چهارشنبه اعلام کردند قرار است کره شمالی جوان ترین خواهر کیم جونگ اون را به عنوان یکی از اعضای هیئت بلندپایه این کشور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ، به کره جنوبی بفرستد.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد «کیم یو جونگ»، معاون بخش تبلیغات حزب حاکم کره شمالی، به هیئت بلندپایه این کشور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ، که رهبری آن را کیم یونگ نام بر عهده دارد، خواهد پیوست.

این نخستین بار است که یک عضو از خانواده رهبر کره شمالی به کره جنوبی سفر می کند. علاوه بر کیم یو جونگ، دو مقام دیگر کره شمالی از جمله رئیس کمیته ورزش های ملی و رئیس آژانس امور روابط بین دو کره نیز به سئول سفر خواهند کرد.

کره شمالی پیشتر از اعزام ۳ مقام بلندپایه در قالب یک هیئت ۲۲ نفره به کره جنوبی خبر داده بود. قرار است سفر سه روزه این هیئت اعزامی از جمعه آغاز شود. وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد: «با توجه به اینکه سفر مقامات کره شمالی با هدف شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی انجام می شود، به نظر می رسد حضور ترکیبی از مقامات ورزشی، دولتی و حزب حاکم کره شمالی در هیئت اعزامی به سئول معنای خاصی داشته باشد.»

ظاهرا حضور خواهر رهبر کره شمالی در این هیئت بلندپایه به این دلیل است که به طور معمول رهبران کشورهای خارجی نمایندگانی را به منظور تبریک آغاز بازی های المپیک به این رویداد ورزشی اعزام می کنند.

پس از اینکه کیم جونگ اون در سخنرانی سالانه خود از احتمال اعزام ورزشکاران کره شمالی به المپیک زمستانی سخن گفت، مذاکرات میان دو کره برای بررسی این موضوع آغاز شد. در نهایت دو کره بر حضور ورزشکاران کره شمالی در این رویداد ورزشی توافق کردند.

این توافق گام مثبتی در چارچوب بهبود روابط دو کره است. اعزام هیئت های بلندپایه متشکل از مقامات کره شمالی به سئول نیز در راستای حضور در المپیک زمستانی و همچنین کاهش تنش های موجود میان دو طرف انجام شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x