گروه : بین الملل » سیاسی
ساعت : 2:12
شناسه : 208346
تاریخ : 26 دی 1396
«داوود اوغلو» آبروی اردوغان را بُرد

داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود.

سقوط

به گزارش «کمال مهر» داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود. بنابر این گزارش، انتشار این گزارش در رسانه های ترکیه ممکن است روابط این کشور با روسیه را وارد بحران جدیدی کند.

این در حالی است که اردوغان پیشتر به دروغ مدعی شده بود جنبش “خدمت” وابسته به فتح الله گولن، روحانی در تبعید این کشور را به ساقط کردن جنگنده روس متهم کرده و گفته بود، دو خلبان وابسته به این جنبش جنگنده روس را ساقط کردند تا موجب تنش و درگیری بین ترکیه و روسیه شوند.

نیروی هوایی ترکیه جنگنده روس از نوع سوخوی ۲۴ را ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ به ادعای اینکه حریم هوایی ترکیه را در مرزهای مشترک با سوریه نقض کرده‌، ساقط کردند. در این حمله که بر خلاف ادعای ترکیه در عمق ۵ کیلومتری آسمان استان لاذقیه سوریه صورت گرفت یکی از دو خلبان این هواپیما پس از فرود سالم با چتر توسط گروه های تروریستی تکفیری وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه بطرز فجیعی کشته شده و نفر دوم توسط تیم مشترک نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب الله نجات داده شد.

منبع:اعلام الحربی