تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پنج روش موثر برای درمان دست و پاهای سرد

  • کد خبر : 208195
  • 17 دی 1396 - 10:38
پنج روش موثر برای درمان دست و پاهای سرد

اگر دست و پاهایتان بیشتر مواقع سرد است، با مصرف غذاهای پرادویه و تند و همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، می‌توانید آنها را گرم نگه دارید. کرد.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ هنگام سرما معمولا رگ‌های خونی موجود در دست‌ها و پاهای بدن منقبض شده و گرما در اندام‌های حیاتی بدن حفظ می‌شود اما دست و پاها نسبتا سرد می‌مانند. با روش‌های زیر می توانید این بخش از بدن خود را نیز گرم نگهدارید:

۱- مصرف خوراکی‌های تند

غذاهای تند می‌توانند جریان خون در رگ ها را سرعت داده و موجب پمپاژ سریع‌تر قلب شوند و در نتیجه دمای بدن افزایش یابد. فلفل نیز با وجود ویتامین‌های A و C می‌تواند رگ‌های خونی را قوی‌تر کرده و جلوی کرختی ناشی از گردش خون ضعیف در دست و پاها را بگیرد.

۲- دوری از قهوه و سیگار

در روزهای سرد زمستان باید از نیکوتین، کافئین و همچنین نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید، زیرا این مواد با منقبض کردن رگ های خونی، موجب سرد شدن بدن، به ویژه دست و پاهایتان می‌شوند. بهترین نوشیدنی در سرما، آب معمولی است.

۳- مصرف ماهی و سبزیجات برگدار

نیاسین، آهن و اسیدهای چرب امگا۳ و ۶ موجود در این خوراکی ها، نیز جریان خون در بدن را بهبود می بخشند و شما از سردی بدن و دست و پاهایتان تا حد زیادی در امان خواهید ماند.

۴- پوشیدن لباس های گشاد

لباس‌های تنگ، گردش خون در بدن را سخت می‌کنند. همچنین لباس گشاد، جای کافی برای جریان هوا باقی می‌گذارد و همین مساله باعث می‌شود که بدن برای گرم کردن هوای اطراف خود، دمای خود را بالاتر برده و در نهایت موجب گرم شدن دست و پاها شود.

۵- ورزش

انجام دادن حرکات ورزشی و همچنین پیاده روی، جریان خون را افزایش داده و کل بدن تان گرم می‌شود.

به گزارش طبنا، با انجام دادن این کارها، دست و پاها گرم می مانند اما اگر هنوز هم احساس سرما می کنید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x