گروه : پزشکی
ساعت : 10:20
شناسه : 208137
تاریخ : 16 دی 1396
کدام تب‌ در کودکان خطرناک است؟

یک متخصص بیماری‌های کودکان با اشاره به علائم تب‌های خطرناک گفت: قبل از مراجعه به پزشک از داروی تب‌بُر برای کودک خود استفاده نکنید.

کدام تب‌ در  کودکان خطرناک است؟ببه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ آزاده فهیمیان متخصص بیماری‌های کودکان در ارتباط با تب کودکان اظهارداشت: درجه حرارت طبیعی کودک سالم بین ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است و اگر درجه حرارت مقعدی کودک بالای ۳۸ درجه سانتیگراد باشد تب دارد.

وی گفت: در مواردی که تب همراه با کاهش اشتها، بی حالی، رنگ پریدگی یا بر افروختگی واضح، یا وجود تغییرات دیگر در رفتار یا ظاهر کودک باشد، نشانه جدی بودن مشکل است و باید به پزشک مراجعه کنید. فهیمیان خاطر نشان کرد: قبل از مراجعه به پزشک از داروی تب‌بُر برای کودک خود استفاده نکنید زیرا ممکن است مانع تشخیص صحیح شود.

وی اضافه کرد: در صورتی‌که کودک ۳ ماهه یا بزرگتر است و علامت مهم دیگری غیر از تب ندارد، می توان به کودک استامینوفن کودکان داد. اگر کودک حداقل ۶ ماهه باشد می تواند برای پایین آوردن تب از ایبوپروفن کودکان هم استفاده کرد.

متخصص بیماری های کودکان گفت: در صورتی که کودک بی حال نیست، مایعات می‌خورد و درجه حرارت بدنش با مصرف دوز مناسب استامینوفن یا ایبوپروفن زیر ۳۸.۹ سانتیگراد باقی می‌ماند، می توان قبل از بردن او نزد پزشک ۲۴ ساعت صبر کرد.

فهیمیان تصریح کرد: اگر کودک بر اثر تب بی حال نشده است لزومی به استفاده از دارو نیست. برای پایین آوردن دمای بدن، مایعات کافی وشیر به او بدهید. همچنین بهتر است لباس کودک را کم کرده و تشویقش کنید که کمی استراحت کند و یا فعالیت کمتری در یک فضای خنک داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/