گروه : داخلی » سیاسی
ساعت : 11:16
شناسه : 208018
تاریخ : 13 دی 1396
نامه بانیان اغتشاش به «رهبر انقلاب»؛ نظامتان ناکارآمد و نیازمند بازنگری است

تشکل اصلاح‌طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم روز گذشته طی بیانیه‌ای عجیب درباره اغتشاشات اخیر که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد، ضمن نام بردن از «رهبران» و مسئولان نظام و مخاطب قرار دادن آنها، آورده است:

«مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، وظیفه شرعی خود می داند که مدیران ارشد جمهوری اسلامی را به بازنگری انتقادی در سیاست‌های کلان کشور، شنیدن صدای مردم و تلاش در جبران کاستی‌ها و عبور از لجبازی‌های جناحی دعوت کند.»

در ادامه این بیانیه همچنین با تأکید بر اینکه ریشه ناآرامی‌ها در ناکارآمدی و تصمیمات اغلب نادرست دستگاه‌های مسئول است! می‌خوانیم: به جای تمسک به تئوری توطئه، آنان که مسئولیت دارند، به نتیجه اعمال خود بیندیشند و این پرسش را مطرح نمایند که چرا جامعه ما باید در شرایطی قرار بگیرد که چنین ناآرامی‌هایی با فواصل زمانی و شدت متفاوت تکرار شود و کشور را تا مرز بحران پیش ببرد.

اعضای اصلاح‌طلب تشکل مجمع مدرسین در بیانیه خود همچنین آورده است: قابل انکار نیست که هر شهروندی بر اساس تعالیم اسلامی و قانون اساسی کشور، حق اظهار نظر در مصالح عمومی جامعه را دارد و می تواند از طریق اجتماعات و گردهمایی های مسالمت آمیز، حقوق شرعی و قانونی خود را مطالبه نماید. این گونه اجتماعات هیچ نیازی به هیچ مجوزی از هیچ نهادی ندارد، بلکه حق مردم است که دولتمردان امنیت چنین گردهمایی هایی را ضمانت نمایند.[۱]

*متأسفانه آنچه که در جریان اغتشاشات اخیر کمتر مورد توجه برخی جریانات قرار گرفت؛ تلاش چندین ساله دشمن برای سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی کشور و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بود که به آشوب‌های اخیر انجامید.

مقوله‌ای که طی ۶ سال گذشته بعنوان یک دستور کار ویژه توسط چهره‌های اصلاح‌طلب نیز دنبال شد و از همان ۶ سال قبل هم کراراً توسط برخی محافل بیان می‌شد که عاقبت این حرف‌های غلط چیزی جز «فتنه اقتصادی» و به خیابان کشاندن مردم نخواهد بود.

پر واضح آنکه جمهوری اسلامی ایران مثل تمام ممالک دیگر دنیا، مشکل اقتصادی دارد اما هرگز با بحران اقتصادی مواجه نیست.

در حقیقت مدیریت کارآمد نظام طی ۴۰ سال گذشته توانسته است اقتصاد ایران را به گواه صندوق بین‌المللی پول به رتبه هجدهم جهانی برساند[۲] و نرخ بیکاری ۱۲ درصدی ایران که طی ۷ سال گذشته شاهد کاهش ۲ درصدی بوده است را نیز از حالت بحرانی برهاند. به نحوی که به شهادت وزیر کار، ۱۰۰ هزار شغل پیشنهادی این وزارتخانه از جانب کارجویان رد می‌شود و آنها ترجیح می‌دهند بیکار بمانند تا شغل ایده‌آل خود را بیابند.[۳]

اگرچه این حقایق کمتر در لسان خواص کشور جاری شده و در فتنه اخیر نیز شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان، کاخ سفید و کسانی دیگر حتی! یکصدا از سیاه بودن اوضاع اقتصاد کشور و حق اعتراض و حتی اغتشاش و «هرکاری» هم صحبت و رواداری کردند! اما نگفتن و جعل، سبب حذف واقعیت نمی‌شود.

و واقعیت هم همانطور که اشاره شد؛ این است که اوضاع اقتصادی کشور هرگز بحرانی نیست اما عده‌ای در جریان سیاسی خاص یک فضای سیاه را در ذهن مردم القا کرده و به این وسیله قصد ایجاد فتنه اقتصادی و القای ناکارآمدی نظام اسلامی را دارند.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که حتی فرمان اغتشاش خیابانی این سیاه‌نمایی بزرگ نیز ۳ سال قبل توسط سعید حجاریان صادر شده است اما خواص کشور آنطور که باید و شاید به این مسئله توجه نکردند تا به امروز رسیدیدم.[۴]

اظهارات تشکل اصلاح‌طلب مذکور نیز یک عقده‌گشایی نخ‌نما علیه ارکان حاکمیتی نظام اسلامی و مدیریت کارآمد ولی فقیه بیشتر نیست. خاصه اینکه همه می‌دانند فتنه‌گران ستادی سال ۸۸ هنوز هم سودای همان سال را در ذهن می‌پرورانند و به قاعده ذره‌ای حتی دست از آمال فتنه‌بار خود دست برنداشته‌اند.

در اشاره به بحث حق اعتراض و تجمع نیز اگرچه این مسئله در قانون نیز تمهید شده اما برگزاری بی‌مجوّز صرفاً یک فرمان براندازیست زیرا هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که یک تشکل سیاسی تصمیم بگیرد با زیر سؤال بردن شأنیت تمامی نهادهای ناظر و امنیتی کشور؛ اینطور عنوان کند که یک تجمع هیچ نیازی به هیچ مجوزی از هیچ نهادی ندارد!

گفتنیست، از جمله اعضای مجمع مدرسین و محققین کسانی مثل «حسین موسوی تبریزی» و «محمدتقی فاضل میبدی» هستند.

اظهاراتی مثل «امام در ابتدا می‌خواست شاه را اصلاح کند»، «امام حتی یکبار هم نگفت بانوان باید حجاب داشته باشند»، «تنها کار سیاسی امام پنجم (ع) تغییر شکل سکّه‌ها بود!» و «تحقیقات محلی شورای نگهبان برای انتخابات خلاف شرع و قانون است» از جمله اظهارات این افراد است…

مخاطب قرار دادن رهبری نظام توسط جمعی از اصلاح‌طلبان در یک بیانیه اعتراضی و با رویکرد ناکارآمد جلوه دادن نظام در حالی است که طی آشوب‌های اخیر، فعالان عربی در شبکه‌های توییتر هشتگ «ما با ولایت فقیه هستیم» را بصورت گسترده منتشر کردند.