گروه : اجتماعی » حوادث
ساعت : 11:44
شناسه : 207889
تاریخ : 12 دی 1396
سیگنال‌قتل‌درگوشی‌مقتول +عکس

جوان ۱۹ ساله‌ای که در پی یک انتقام هولناک، هموطنش را در اتاقک نگهبانی با کلنگ به قتل رساند، سپیده دم یک شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

اعدام

به گزارش«کمال مهر»، ماجرای این جنایت هولناک بامداد بیست و سوم خرداد سال ۱۳۹۳ در حالی رقم خورد که فریادهای وحشتناک جوان ۱۹ ساله ای سکوت نیمه شب اهالی خیابان شریعتی ۴۳ مشهد را شکست. این جوان که با دستانی خون آلود در کوچه می دوید، فریاد می کشید «او را کشتند!» و از ساکنان خیابان کمک می خواست! در این هنگام نگهبان ساختمان در دست احداث دیگری که برای نصب لامپ روشنایی در آن ساعت از بامداد به داخل حیاط آمده بود، هراسان خود را به درون کوچه رساند و ماجرا را جویا شد.

جوان ۱۹ ساله نفس زنان به تشریح ماجرای حمله دزدان نقابدار پرداخت و گفت: به همراه دوستم که نگهبان ساختمان بود، درون اتاقک نگهبانی بودیم که ناگهان ۵ مرد نقابدار که چند نفر از آنان افغانی بودند با وانت وارد محوطه ساختمان شدند و به ما حمله کردند آنان دوستم را با کلنگ به قتل رساندند و مرا هم کتک زدند اما من از چنگ آن ها گریختم و از بالای در حیاط ساختمان بیرون پریدم ولی مهاجمان نقابدار فرار کردند.

در پی اظهارات این جوان، بلافاصله نگهبان مذکور با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد نیروهای انتظامی به همراه بازپرس سیدجواد حسینی (بازپرس ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) عازم محل جنایت شدند. جسد مربوط به جوان ۲۲ ساله افغانی به  نام «داوود» بود که روی تخت دراز کشیده و کلنگ داخل جمجمه اش مانده بود.

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات میدانی مقام قضایی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی کارآگاه سلطانیان آغاز شد.

جوان ۱۹ ساله اولین کسی بود که مورد سوال بازپرس ویژه قتل عمد قرار گرفت و ماجرای حمله دزدان نقابدار وانت سوار را تکرار کرد.

دیگر سپیدی آسمان کوچه های شهر را روشن کرده بود که ناگهان چشمان مقام قضایی به شیء سیاه رنگی افتاد که زیر یک دستگاه وانت پارک شده، قرار داشت.

آن شی ء گوشی تلفن همراه مقتول بود که داخل کوچه سیگنال قتل می داد. با تایید این موضوع، مقام قضایی خطاب به جوان ۱۹ ساله گفت: چه کسی گوشی تلفن را این جا انداخته است؟ او که با  دیدن گوشی دست و پایش را گم کرده بود گفت: هوا تاریک بود و من نمی دانم چگونه گوشی را زیر وانت پرت کردم!

در این هنگام بازپرس حسینی پرسید: وقتی ۵ نفر نقابدار به شما حمله کردند و هموطنت را کشتند و شما از ترس حتی از روی در حیاط فرار کردی، چگونه به ذهنتان رسید که قبل از فرار گوشی تلفن دوستتان را بردارید؟ جوان افغانی که دیگر از پاسخ گویی به سوالات مقام قضایی عاجز مانده بود در حالی به عنوان مظنون بازداشت شد که درباره زخم های روی دستش نیز گفت: وقتی از بالای در حیاط به داخل کوچه پریدم، دستم زخمی شد.

این جوان که برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی خراسان رضوی هدایت شده بود وقتی خود را در برابر اسناد و مدارک محکمه پسند دید به ناچار لب به اعتراف گشود و راز این جنایت هولناک را فاش کرد. او در بازجویی ها گفت: از مدت ها قبل که برادرم در افغانستان کشته شد تصمیم گرفتم از «داوود» (مقتول) انتقام بگیرم.

البته او در ماجرای کشتن برادرم هیچ نقشی نداشت ولی من باید یکی از بستگان کسی که برادرم را کشته بود به قتل می رساندم به همین دلیل از حدود ۲ ماه قبل وقتی فهمیدم او در ایران کار می کند به طور غیرمجاز وارد ایران شدم و در جای دیگری به کار مشغول بودم تا این که آدرس محل کار او را در خیابان شریعتی ۴۳ مشهد، پیدا کردم و نزد او آمدم البته از افغانستان کینه او را به دل داشتم و برای کشتن او به این جا آمده بودم. با وجود این مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم از او به دلیل مخارج شب هایی که نزدش می آمدم، طلبکار بودم.

آن شب (شب حادثه) وقتی وارد اتاقک نگهبانی شدم یک زن خیابانی و یکی دیگر از دوستان «داوود» هم آن جا بودند. آن ها مشروب خوردند و من هم تریاک مصرف کردم. نیمه های شب وقتی آن دو نفر رفتند، «داوود» هم دراز کشید و خوابید. من که دیگر فرصت را بسیار مناسب می دانستم به آرامی وارد حیاط شدم، کلنگ بزرگی را که در گوشه حیاط بود برداشتم و به داخل اتاقک بازگشتم در یک لحظه «داوود» چشمانش را باز کرد ولی من دیگر فرصت هیچ کاری را به او ندادم و نوک تیز کلنگ را بر سرش وارد کردم به طوری که دیگر بیرون نیامد و کلنگ روی سر او باقی ماند.

طبق نقشه ای که از قبل کشیده بودم، خواستم کلیدهای در حیاط را پیدا کنم ولی فرصت نشد از روی در حیاط بیرون پریدم و فریاد زدم «دزد! دزد!» که نگهبان ساختمان دیگری به سوی من دوید. در این هنگام یادم آمد که گوشی تلفن همراه «داوود» در دستم باقی مانده است فکر کردم در آن تاریکی کسی چیزی نمی بیند به همین دلیل گوشی را به آرامی زیر خودروی وانت پارک شده انداختم! و چنین وانمود کردم که دزدان نقابدار ، هموطنم را کشتند و …

متهم این پرونده جنایی، درحالی که دستانش را به کمر زده و گویی از جنایت خود پشیمان نیست در حضور بازپرس ویژه قتل عمد به بازسازی صحنه قتل پرداخت و به این ترتیب، محاکمه او در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی آغاز شد.این جوان افغانی در جلسات محاکمه نیز ارتکاب قتل را به صراحت پذیرفت و بدین ترتیب قضات با تجربه دادگاه کیفری رای به قصاص نفس او دادند.

این گزارش حاکی است، با تایید رای صادره در شعبه ششم دیوان عالی کشور، این پرونده جنایی به یکی از شعب اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده دم روز یک شنبه گذشته، جوان ۲۲ ساله افغانی در حضور قضات اجرای احکام پای چوبه دار رفت و در زندان مرکزی مشهد به مجازات رسید.

منبع: روزنامه خراسان