گروه : پزشکی » تیتر روان » خواندنی ها
ساعت : 9:28
شناسه : 207803
تاریخ : 11 دی 1396
پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس

پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد همه را متعجب کرده …

پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس

 

 

پوست بدن لئون پسر بامزه ی چهارساله در انگلیس به دلیل داشتن یک بیماری عجیب تغییر رنگ می دهد تصور میشود این کودک  انگلیسی و ۴ ساله به بیماری بسیار نادری (hyper-beta carotenemia) مبتلاست که او را از خوردن هویج و هر میوه نارنجی رنگی محروم می‌کند.

 

 

پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس

 

بدن لئون، پسر چهار سالگی انگلیسی قادر به هضم کاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ وجود دارد، نیست و باعث می‌شود که رنگ بدن او به نارنجی تغییر پیدا کند!مادر لئون می‌گوید که برای نخستین بار و زمانی که پسرش تنها شش ماه داشت متوجه شرایط خاص کودک خود شده است.

 

او در مورد بیماری پسرش  می‌گوید: شرایطش بسیار حاد بود. اما تا یک ماه همچنان نارنجی بود. پزشکان مرا متهم کردند که غذاهایی با رنگ نارنجی زیادی به او می‌دهم. به همین خاطر من رژیم غذایی سه‌ هفته‌ای را در پیش گرفتم و او همچنان نارنجی بود.

 

 

پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس

سپس آزمایش‌هایی تخصصی خون نشان داد که بدن لئون فاقد آنزیم کبد است به این معنی که بدن او قادر به تبدیل کاروتن به ویتامین A نیست، ویتامینی که سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند.

 

اگرچه مقدار زیاد کاروتن در بدن به‌خودی خود بیماری بسیار جدی نیست اما به‌دلیل ضعف بسیار زیاد سیستم ایمنی بدن لئون، حتی یک سرماخوردگی ساده نیز می‌تواند جان این کودک چهار ساله را تهدید کند.

 

 

پسری که با خوردن میوه های رنگی تغییر رنگ می دهد ! + عکس

مادر او، انجی، ۴۰، مجبور شده است به لئو یک رژیم غذایی سخت،برای از بین بردن کاروتن در تولید کند. انجی میگوید پسرم یک نوزاد بسیار آرام بود در شش ماهگی معمولا نوزادان شروع به خزیدن میکنند اما پسر من رغبتی به فعالیت نداشت.

 

انجی، که دارای سه فرزند بزرگتر، رابرت، ۱۹، پیتر، ۱۶، ساله و ملیسای ۱۱ ساله است  گفت:همه چیزهایی که واقعا برای همگی خوب هستند باید از تغذیه فرزندم حذف شود چرا که او نمی تواند کاروتن موجود در میوه ها و سبزیجات را تحمل کند . تنها میتواند از گل کلم استفاده کند.