گروه : پزشکی » خواندنی ها
ساعت : 8:40
شناسه : 207761
تاریخ : 11 دی 1396
چگونه از شر عوارض رنگ مو‌های شیمیایی رها شویم؟

رنگ‌های شیمیایی سبب آسیب رساندن به مو‌های سر می‌شوند که با راه کار‌هایی شگفت انگیز می‌توان برای رفع این آسیب‌ها اقدام کرد.

به گزارش«کمال مهر»؛  حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

بسیاری از خانم‌ها پس از رنگ کردن موهایشان به مشکلات بسیار زیادی بر می‌خورند و مواد شیمیایی داخل رنگ مو‌ها سبب آسیب رساندن بهمو‌های سر می‌شو در اینجا به معرفی راهکار‌های خانگی و طبیعی برای جایگزین کردن رنگ مو می‌پردازیم.

رنگ کردن مو به کمک پوست گردو

شاید دیده باشید که افراد پس از دست زدن به پوست گردو دستشان سیاه می‌شود؛ از اعجاز پوست گردو بر رنگ کردن مو‌ها نمی‌توان گذشت برای رنگ کردن مو‌های سرتان به همراه پوست گردو کافی است مقداری از پوست گردو را خرد کنید و ۴ قاشق از آن را در ۶ لیوان آب بریزید و سپس آن را بر روی حرارت قرار دهید، البته توجه داشته باشید که پیش از رنگ کردن موهایتان به همراه پوست گردو سرخود را به خوبی بشویید.

چگونه از شر عوارض رنگ موهای شیمیایی رها شویم؟
ترکیب مریم گلی و رزماری برای رنگ کردن موی سر

برای رنگ کردن موهایتان به روشی طبیعی کافی است مقداری رزماری و مریم گلی را تهیه کنید و ۳ پیمانه رزماری را با چهار پیمانه مریم گلی مخلوط کنید و ۲ قاشق سرکه سیب و مقدار کمی آب را هم به آن اضافه کنید و همه این مواد را در ظرفی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید و پس از گذشت چند ساعت که این مخلوط رنگ گرفت آن را صاف کنید و بر روی مو‌های سرتان بمالید.

چگونه از شر عوارض رنگ موهای شیمیایی رها شویم؟

ترکیب گردو و گل شقایق برای رنگ پذیری مو

پوست گردو را می‌توانید به همراه پودر گل شقایق و آب جوش مخلوط کنید تا محلولی خمیری شکل به دست آورید و  پس از آنکه به خوبی رنگ گرفت آن را بر روی موی سرتان بمالید و پس از گذشت چند ساعت بشویید.

چگونه از شر عوارض رنگ موهای شیمیایی رها شویم؟

ریشه ریواس و خاصیت رنگ دهی بالای آن

برای رنگ کردن مو‌های سفید سرتان می‌توانید از ریشه ریواس استفاده کنید، زیرا ریشه این گیاه خاصیت رنگ دهی بسیار خوبی دارد و مو‌های سفید سرتان را قهوه‌ای می‌کند، مقداری از ریشه ریواس را بجوشانید و پس از گذشته یک روز از صافی عبور دهید و مایع مانده را با چهار قاشق سرکه سیب و یک تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی موی سرتان قرار دهید.

 

چگونه از شر عوارض رنگ موهای شیمیایی رها شویم؟

به کمک چای موهایات را رنگ کنید

به کمک چای می‌توانید رنگ مو برای خود بسازید، ۶ پیمانه آب جوش را بر ۶ قاشق چای بریزید و پس از دم کشیدن چای موهایتان را ماساژ دهید و این کار را دوبار پشت سرهم تکرار کنید تا نتیجه عالی آن را ببینید.

چگونه از شر عوارض رنگ موهای شیمیایی رها شویم؟

انتهای پیام/