گروه : اجتماعی » اخبار اصلی » البرز » تاپ نیوز » تیتر روان » فرهنگی
ساعت : 11:18
شناسه : 207596
تاریخ : 19 آذر 1396
کودکان در ۲ سالگی استفاده از فضای مجازی را الگو برداری می کنند کودکان در ۲ سالگی استفاده از فضای مجازی را الگو برداری می کنند

والدین باید از ۲ یا ۳ سالگی تا ۷سالگی نسبت به استفاده از ابزارهای فضای مجازی یعنی موبایل و تبلت و لپ تاپ در مقابل فرزندان کنترل دقیقی داشته باشند.

گروه اجتماعی «کمال مهر»؛محسن رضایی کارشناس فضای مجازی در خصوص رفتار والدین با کودکان در خصوص فضای مجازی به خبرنگار ما گفت:چالش جدی این روزهای والدین در مواجه با حضور فرزندان خود در فضای مجازی یکی از مسائل مهم و اساسی است،موضوعی که به سرعت در حال فرا گیر شدن است.

این کارشناس در ادامه افزود:مسئله اصلی در تربیت کودکان در مواجه با فضای مجازی رفتار صحیح والدین است یعنی آنچه که رفتارها و اقدامات والدین در قبال فضای مجازی انجام می شود فرزندان برای خود الگو برداری می کنند.

بیشتر بخوانید:تماس صوتی تلگرام منافع چه کسانی را به خطر انداخت!؟

رضایی در ادامه تصریح کرد: والدین باید از ۲ یا ۳ سالگی تا ۷سالگی نسبت به استفاده از ابزارهای فضای مجازی یعنی موبایل و تبلت و لپ تاپ در مقابل فرزندان حدالامکان خودداری کنند.

وی افزود:کودکان با دقت بالایی نسبت به مسائل پیرامونی خود نگاه می کنند و سعی دارند نسبت به هر اقدام والدین و یا پیرامون خود آشنایی کسب کنند لذا این مسئله که والدین به طور مدام از این ابزار در مقابل فرزندان خود استفاده می کنند باعث جلب نظر آنها شده و مداومت استفاده والدین از این ابزار باعث دلبستگی کودک به این تجهیزات می شود.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه والدین حتما باید نسبت به استفاده صحیح و بجا از این ابزار تمام تلاش خود را بکار بگیرندخاطرنشان کرد:والدین باید حداقل به دور از چشم کودکان و در محل مناسبی از منزل از این تجهیزات استفاده کنند و در محیط خانه حدالامکان محیطی سالم و پر نشاطی را برای کودکان ایجاد نمایند.

محسن رضایی اصل در پایان خاطرنشان کرد: استفاده کودکان از ابزارهای فضای مجازی و حضور در این فضا باعث آسیب جدی بر روی مغز کودکان شده و در روند رشد فکری آنها اختلالاتی را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/