تارخ انتشار: چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر : 207478
چاپ خبر

مجرم اصلی چاق کننده انسان شناسایی شد

استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانای آمریکا اخیرا در کتاب جدید خود اظهار داشت که خوردن چربی باعث چاقی نمی‌شود و افزایش وزن و چاقی به مصرف بیش از حد قند مرتبط است

مجرم اصلی چاق کننده انسان شناسایی شدبه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا توضیح داده است که مجرم واقعی پشت چاق شدن، بر خلاف تصور عموم خوردن چربی نیست.”آرون کارول” استاد پزشکی اطفال گفته است که خوردن آووکادو، آجیل، خامه و کره کاملا خوب است.

وی در کتاب جدید خود، “کتاب مقدس غذای بد” آورده است: مصرف چربی باعث افزایش وزن فرد نمی‌شود، در عوض ممکن است به فرد کمک کند وزن کم کند. این ادعا در بررسی تحقیقاتی که گروهی از افراد تحت رژیم‌های کم کالری و پرچربی و گروه دیگر تحت رژیم‌های کم چرب و با کربوهیدرات بالا قرار گرفته‌اند، تایید می‌شود.

مطالعات به طور مداوم نشان داده‌اند که افرادی که مصرف غذای چرب را محدود کرده‌اند، وزن کم نکرده‌اند.

از سوی دیگر، دیده شده افرادی که یک رژیم غذایی با چربی بالا و مصرف کم کربوهیدرات تصفیه شده مانند برنج سفید و نان سفید دارند، با کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مواجه شدند.یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که علت اصلی که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، مصرف چربی نیست و در واقع مصرف قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده است که به شکل قند در می‌آیند.

بررسی‌های رژیم غذایی و مطالعات افزایش وزن نشان داد که مصرف بیشتر دانه‌های تصفیه شده که فرد به طور متوسط مصرف می‌کند، افزایش وزن بیشتر در طول دوره را در پی دارد. در مقایسه، فرد هرچه غذای کامل بیشتر مانند برنج قهوه ای و نان گندم مصرف کند، وزن کمتری اضافه کردند.

غذاهایی مثل آجیل وحشی، ماهی قزل آلای غنی‌شده و آوکادو روغنی که از دهه ۱۹۹۰ از رژیم‌های لاغری حذف شده بودند، باید در واقع بخشی از رژیم غذایی باشند.

مطالعه اخیر نشان داد وقتی افراد میزان کالری دریافتی خود را از چربی‌های اشباع شده به چربی‌های اشباع نشده تغییر می‌دهند، کاهش خطر مرگ و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی رخ می‌دهد.

با این حال، نکته این است که چربی‌های سالم بیشتری مانند روغن زیتون، ماهی و آجیل که به عنوان چربی‌های مونو یا پلی‌چربی غیر اشباع(Polyunsaturated fat) شناخته می‌شوند، مصرف کنند.

یک فرد باید از چربی‌های غیر اشباع بیش از چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس مصرف کند که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود.همچنین خوردن چربی فرد را چاق نخواهد کرد، اما مصرف بیش از حد قند باعث خواهد شد.

این تحقیق در مجله Food and Nutrition Research منتشر شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • کودکان در ۲ سالگی استفاده از فضای مجازی را الگو برداری می کنند
    متحدان جدی آمریکا با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالف هستند/ رژیم صهیونیستی نمی تواند علیه حزب الله و حماس دست از پا خطا کند
    سکوت پاپ در میانمار چه مفهومی دارد!؟
    تجلیل از «علیرضا کریمی»، کشتی‌گیر شایسته البرزی
    زیباترین پاییز دنیا در این شهر است+ تصاویر
    اتفاقی که مایه شرمساری عروس جوان در جشن شد+فیلم
    شغل پر درآمدی که متقاضی ندارد/ این خواستگاران همیشه جواب منفی می‌گیرند
    ۱۲ عکس تاثیرگذار تاریخ!
    عمل تحسین‌برانگیز فروشنده جوان هنگام زلزله +فیلم
    برخی تصاویر ثبت شده در تاریخ، تاثیر عجیبی بر زندگی انسان گذاشته اند، برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.
    واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن
    هدیه نانوایان ایرانی به مقام فرانسوی+عکس
    حادثه رانندگی عروس را راهی بیمارستان کرد +عکس
    کمک ۱۱میلیارد تومانی صاحبان سهام عدالت به دولت
     تصمیم جالبی که یک زوج سالخورده برای وسایل خانه‌شان گرفتند+تصاویر
    تصاویر رنگی دیده نشده از هیتلر، چرچیل و نازی ها در جنگ جهانی دوم
    واکنش دیدنی پرستاران بیمارستانی در ژاپن به هنگام وقوع زلزله + فیلم
    دانشجوی چینی، نوزادش را از طبقه چهارم خوابگاه به پایین پرتاب کرد + فیلم
    کوتاهی قد عروس جوان، مادرشوهر را به کشتن داد+فیلم
    مشاهدات تکان دهنده شخصی که پس از مرگ دوباره زنده شد + تصاویر
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net