تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۵ خوراکی برای پیشگیری از نابودی استخوان ها

  • کد خبر : 207212
  • 26 آبان 1396 - 15:25
۵ خوراکی برای پیشگیری از نابودی استخوان ها

افزایش مقدار خوراکی‌های قلیایی به شما در جلوگیری از نابودی استخوان‌هایتان و محافظت از پوکی استخوان که با افزایش سن مرتبط است (به ویژه در خانم ها) کمک می کند

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»، افزایش مقدارخوراکی‌های قلیایی به شما در جلوگیری از نابودی استخوان‌هایتان و محافظت از پوکی استخوان که با افزایش سن مرتبط است (به ویژه در خانم ها) کمک می کند.به علاوه، اگر شما در معرض سنگ کلیه باشید، این خوراکی ها به شما کمک خواهند کرد.

این ۵ خوراکی قلیایی که امروز به شما معرفی میکنیم نه تنها در ایجاد رژیمی بر پایه‌ی مواد قلیایی مفید هستند بلکه به طور فوق‌العاده ای سالم اند. بیایید بررسی دقیق‌تری بکنیم که چطور این ۵ خوراکی می توانند سلامتی ما را ارتقا بخشند.

لیموترش
این میوه ترش که جزو مرکبات به حساب می آید سرشار از ویتامین c است. در حالی که ما به طور معمول از خواص ویتامین ث در زمینه پیشگیری و درمان سرماخوردگی می‌شنویم٬ این ویتامین در واقع آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است که از کمبود ویتامین جلوگیری می‌کند.

ویتامین c برای پوست نیز عالی است، چون پیش ماده ای برای کلاژن است، ماده ای که پوست شما را انعطاف‌پذیر، محکم و باطراوت کرده و باعث می‌شود جوانتر به نظر بیایید. در نهایت ویتامین c با ایفای نقش مهمی در ترکیب پروتئین برای کسانی که تلاش می‌کنند بدنشان را عضلانی کنند بسیار کارایی دارد.

سبزیجات کلمی (Cruciferous)
سبزیجات کلمی از مهمترین گیاهان موجود هستند و ممکن است همان چیزی باشند که در مورد سبزیجات فکر می‌کنید. بروکلی، گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسل و بوک چوی(گیاهی چینی شبیه کلم) همگی در این گروه قرار می‌گیرند. چرا این سبزیجات آنقدر برایتان مفید هستند؟

با مرور بر مقاله ای که نشان میداد ۷۰% تحقیقاتی که این گروه از سبزیجات را مورد بررسی قرار داده اند حاکی از این هستند که این سبزیجات خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش می‌دهند، خانواده سبزیجات کلمی مثل مواردی که ذکر شد قدرت بالای ضدسرطانی دارند. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند که باعث می‌شوند احساس سیری کنید، سرشار ازآنتی اکسیدان هستند که بدنتان را در مقابل رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و غنی از ویتامین ها و مواد مغذی اند که باعث کارایی مناسب بدنتان می شوند.

فلفل کاین
خبر خوب برای کسانی که غذاهای تند دوست دارند: وقتی در مورد سلامتی صحبت می کنیم فلفل کاین ماده مهمی است. کپسایسین که باعث طعم تند فلفل کاین می‌شود برای کارایی بخش های قلبی-عروقی و تسکین درد مفید است و حتی قادر است سینوس هایتان را بعد از سرماخوردگی پاکسازی کند.
به علاوه، فلفل کاین سرشار از ویتامین A و کاروتنوییدهای شبیه آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت بدن در مقابل رادیکال های آزاد و همچنین اکسایش، التهاب و حتی سرطان کمک کند.

سبزیجات برگ‌دار
سبزیجات برگ‌دار، شامل تمام خواص سبزیجات کلمی هستند. مقدار زیادی فیبر فیتوکمیکال های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی بی شمار در این سبزیجات با برگهای تیره وجود دارند.

و بهترین نکته:

این سبزیجات کالری خیلی کمی دارند و چگالی خیلی کم آنها به این معنا است که شما میتوانید بدون نگرانی هر چقدر میخواهید از آن ها بخورید.

سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم‌پیچ، کلارد و چارد سویسی نیز بسیار متنوع هستند و بیشترشان طبق علاقه خود فرد هم به صورت پخته و هم خام خورده می‌‌شوند.

گیاهان ریشه دار
گیاهان ریشه دار که زیرِ زمین رشد می‌کنند، در فصل پاییز مرسوم هستند و با داشتن پتانسیل ذخیره سازی طولانی مدت، برای بقیه سال نیز تازه می‌مانند. این گیاهان دلچسب و شیرین شامل انواع شناخته شده آنها مثل سیب زمینی و چغندر و همچنین گیاهانی مثل rutabaga (نوعی کلم) و شلغم که ممکن است هرگز نخورده باشید، هستند.

بیشتر گیاهان ریشه دار دارای کالری پایین و فیبر بالا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد نشاسته است. به این دلیل که ریشه ها قسمتی هستند که گیاهان انرژی خود را در آن ذخیره می‌کنند بعضی از گیاهان مثل سیب زمینی شیرین، سرشار از کربوهیدرات هستند.

هر چند با این حال، گیاهان ریشه دار کربوهیدرات پیچیده دارند که میتوانند جایگزینی عالی برای نان ها و پاستا ها باشند.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x