گروه : بین الملل » تیتر روان » سیاسی
ساعت : 21:36
شناسه : 206926
تاریخ : 21 آبان 1396
جزئیات نامه محرمانه بارزانی به حاج قاسم

بارزانی در این نامه ضمن ابراز پشیمانی از عملکرد خود در موضوع همه پرسی غیرقانونی برای تجزیه کردستان عراق از سردار سلیمانی خواهش کرده تا میان اربیل و بغداد واسطه شود.

سردار سلیمانی و مسعود بارزانی

به گزارش«کمال مهر»، بنابر اعلام منابع رسانه ای کرد عراقی مسعود بارزانی طی روزهای اخیر نامه‌ای محرمانه را برای حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال کرده است. بنابر این گزارش، بارزانی در این نامه ضمن ابراز پشیمانی از عملکرد خود در موضوع همه پرسی غیرقانونی برای تجزیه استان کردستان از عراق از سردار سلیمانی خواهش کرده تا میان اربیل و بغداد واسطه شده تا بحران بوجود امده حل و فصل شود.

همچنین در این نامه بارزانی صراحتا آمریکا را به خیانت در حق خود متهم کرده و گفته: “آمریکایی ها باز هم به ما کردها خیانت کردند مشابه کاری که در جریان توافق ۱۹۷۵ الجزائر مرتکب شده بودند!” در همین رابطه یکی از مسولان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با تایید ارسال نامه تاکید کرد بارزانی هفته گذشته دو نامه یکی با محتوای پیام تسلیت بمناسبت درگذشت پدر سردار سلیمانی و دومی با مضمون محرمانه برای فرمانده ارشد سپاه قدس ارسال کرده است.

لازم به ذکر است که بارزانی در حالی در نامه های محرمانه برای حل مشکل خودساخته به سردار سلیمانی التماس می کند که طی روزهای گذشته دستکم در ۳ مصاحبه ضمن ابراز خوشحالی از برپایی همه پرسی تجزیه کردستان، ایران و عراق را به برنامه ریزی برای نسل کشی کردها و ایجاد فتنه قومیتی در این کشور متهم ساخته است.

منبع:اعلام الحربی